چهارشنبه 09 خرداد 1403 00:00:00
تعرفه قبوض مشترکين با رعايت يک سوم الگوي مصرف صفر ميشود/ 98 درصد جمعيت حاشيه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب

تعرفه قبوض مشترکين با رعايت يک سوم الگوي مصرف صفر ميشود/ 98 درصد جمعيت حاشيه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب

--

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با تاکيد مقام معظم رهبري و مقام عالي وزارت  دراجراي "طرح ملي اميد" مشترکيني که  يک سوم الگوي مصرف را رعايت کنند از تعرفه صفر مصرف آب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض آنها به صفر خواهدرسيد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، سيد هادي حسيني بيدار در نشست خبري که با حضور اصحاب رسانه در فضاي مجازي برگزار شد با اشاره به اينکه شرکت آب و فاضلاب استان دو ماموريت تامين آب و دفع فاضلاب را در دستور کار خود دارد، اظهارداشت:درهمين راستا علاوه بر خدماتي که همواره به مشترکين شهري و روستايي ارائه ميشود،جلسات متعددي نيز در حوزه هاي مختلف به منظور رفع مشکلات و ارائه خدمات هرچه بهتر برگزار ميشود به طوري که پيش از ورود به سال جديد از آبان ماه سال جاري تعداد جلسات فني و مهندسي مرتبط با سال 1400  تاکنون داير شده است.

حسيني بيدار با بيان اينکه خداوند را شاکريم که اقدامات خوبي با توجه به يکپارچه سازي و فاضلاب شهري و روستايي انجام شده است؛ عنوان کرد: اين اقدام موجب شد تا خدمات ما به دورترين نقاط استان نيز برسد. 
وي ادامه داد: يکپارچه سازي موجب شد تا همکاران در شرکت هاي آب و فاضلاب روستايي و شهري  مکمل هم باشند و هر گونه مشکل رو مديريت نمايند.
وي در ادامه سخنانش ضمن ارائه گزارشي با بيان اينکه در بخش روستايي قدم هاي خيلي خوبي برداشته شده است، يادآور شد: از جمله اين اقدامات ميتوان به  پويش" هرهفته الف ب ايران" اشاره کرد که اين پويش موجب شد تا 5 مجتمع و 30 پروژه آبرساني به روستاها با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد تومان براي مردم خوب استان همدان به بهره برداري برسد.
 وي با اذعان به اينکه ديگر برنامه ها نيز در دستور کار است،بيان کرد: از ديگر پروژه ها ميتوان به پروژه تصفيه خانه فاضلاب همدان اشاره کرد که در اين پروژه، بخش لجن آن در حال پيگيري است و به ياري خدواند تا پايان سال جاري اين پروژه با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد تومان افتتاح خواهد شد که اين پروژه اثر ويژه اي خواهد داشت.
 وي افزود: در همين راستا؛ با کمک استاندار و بزرگان استان در نظر داريم تمامي صنايع زير دست تصفيه خانه، با تخصيصهاي دريافتي از وزارت نيروو يا به روش هاي سرمايه گذاري بتوانيم تحت پوشش آب پايدار درآوريم.
 
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنين عنوان کرد: با بازچرخاني انجام شده، پساب شهر همدان را به نوعي تصفيه ميسازيم که به حد قابل شرب ارتقاء يابد و اين آب را دراختيار صنعت قرار ميدهيم تا بتوانيم پايداري لازم را در استان ايجاد نماييم.
وي در ادامه ضمن اشاره به ديگر اقدامات انجام شده در حوزه تصفيه خانه عنوان کرد: در همين رابطه مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب همدان وارد مدار شد که با اين اقدام ما در حال حاضر توانايي تصفيه 1280 ليتر در ثانيه  پساب فاضلاب را داريم.
 وي همچنين افزود:با افتتاح پتروشيمي هگمتانه آب مورد نياز اين مجموعه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامين خواهد شد؛ ضمن اينکه در نيروگاه شهيد مفتح نيز با همراهي همکاران ما خدمات شايسته اي به اين بخش نيز ارائه ميشود. 
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه همکاران ما، آب پايدار 11روستاي نزديک به شهررا با جمعيتي بالغ بر 30 هزار نفر که از لحاظ کمي و کيفي دچار مشکل بودند را تامين کردند.
وي با اشاره به برخي مشکلات در تعدادي از روستاها نيز گفت: در هيمن راستا تلاش کرديم با مهندسي مجدد مشکلات 10 روستا را مرتفع نموديم که اين امر موجب رضايتمندي مشترکين شد.
وي افزود: به جرات ميتوان گفت عمليات اجرايي که در 6 ماهه ابتدايي سال جاري انجام شد بسيارشايسته بوده به طوري که بازه زماني مذکور حفر و تجهيز قريب به 28 حلقه چاه،اجراي نزديک به 30 کيلومتر شبکه توزيع آب،اجراي 40کيلومتر خط انتقال،ساخت 730 متر مکعب مخزن،اصلاح 24 کيلومتر شبکه توزيع آب بازسازي 11 دهنه چشمه و قنوات،تعويض 213 پمپ عملياتي شد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: همچنين در بحث کلرزني 100 روستا را تحت پوشش قرادادهاي مربوطه برديم تا اين روستاها را در بحث سيستم هاي نوين کلرزني ايمن نماييم.
وي افزود: با مجموعه اقداماتي که انجام شد رضايتمندي مشترکين آب شهري و روستايي ارتقاء بسيار يافت به طوري که و ميتوان گفت با توجه به اينکه استان همدان جزء استانهاي تحت تنش آبي بوده در اين زمينه  رضايتمندي مردم به حد قابل قبولي رشد داشته است.
وي دربخش ديگري از سخنانش با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در تصفيه خانه اکباتان گفت:با توجه به اعتبارات جذب شده در اين حوزه توانستيم اکسيلاتور شماره 5 تصفيه خانه اکباتان همدان را با ظرفيت 100 ليتر در ثانيه براي تصفيه خانه اضافه نماييم.
وي افزود:همچنين توانستيم پکيج تصفيه شماره 2 تويسرکان را با 60 ليتر بر ثانيه به مدار آوريم.
حسيني بيدار همچينين به بازسازي و اصلاح شبکه هاي فرسوده آبرساني اشاره کرد و گفت:106 باب مخزن در حوزه روستايي و 100 باب مخزن در حوزه شهري نيز شستشو شد.
وي همچنين با اشاره به شيوع ويروس کرونا و افزايش مصرف آب گفت: در اين رابطه با تلاش همکارانمان ظرفيت توليد آب 30  درصد در متوسط استان افزايش داشتو ما در اين خصوص همکاران خاموش مدافعان سلامت بوديم.

سيد هادي حسيني بيدار در ادامه سخنانش ضمن اشاره به طرح جديد مطرح شده از سوي هيئت دولت،گفت:اين برنامه با عنوان" طرح اميد" کليد خورد که بر اين اساس با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري، وزير نيرو و مقام عالي وزارت طرحي در بخش آب ارائه و 2 هفته پيش مصوب شد.
وي افزود:براين اساس مشترکيني که  يک سوم الگوي مصرف را رعايت ميکنند از تعرفه صفر مصرف آب و فاضلاب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض اين عزيزان صفر خواهد شد.
وي توضيح داد: بر اين اساس در بخش شهري 16 درصد مشترکين خانگي ما با 56 هزار انشعاب شامل اين طرح خواهند شد.
حسيني بيدار با بيان اينکه چنانچه تامين هر1 ليتر در ثانيه آب براي هر شهر يا  استان به قيمت الان 600 ميليون تومان براي دولت  هزينه داشته باشد اگر بتوانيم 30 درصد آب ذخيره نماييم  کمک خوبي به کل جامعه شود.
وي بيان کرد: در بخش روستايي نيز با اجراي اين طرح 9 درصد مشترکين خانگي با 21 هزار انشعاب  شامل اين بخشودگي ميشوند. 
وي در ادامه سخنانش به کيفيت آب در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان شرکت آب و فاضلاب  استان يک آزمايشگاه معتمد محيط زيست دارد و اين را به جرات ميتوان گفت که از لحاظ کيفيت هيچگونه مشکلي وجود ندارد.
وي در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص مشکلات آب قهاوند نيز عنوان کرد: الحمدالله آب قهاوند پايداري خاص خود را داردو با جديت مشکلات موجود مرتفع شده است. ضمن اينکه در بخش فاضلاب نيزمطالعات فاز اول انجام شده که به زودي براي تصويب ميرودوامسال يا سال آينده مشکل فاضلاب هم برطرف ميشود.
 وي خاطرنشان کرد:هيچ يک از روستاهاي ماي تحت پوشش ما در شهر همدان مشکل آب ندارند ضمن اينکه همکاران ما در روستاهاي بالاي سد نيز همکاران من اقدامات ويژه اي در بخش فاضلاب بالاي سد دارند به طوري که شبکه  تصفيه خانه روستاي سيمين انجام شده و در بهمن ماه افتاح خواهد شد.

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچينن در بخش ديگري از سخنانش در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب گفت"خداوند را شاکريم با توجه به تلاش مجموعه مديران ارشد استان و نمايندگان استان قدم هاي ويژه اي در بحث  فاضلاب برداشته شدکه جمعيت تحت  پوشش همدان در اين خصوص را به 95 درصد ميرسانيم.
وي افزود:درحال حاضر 98 درصد جمعيت حاشيه شهر همدان تحت پوشش  خدمات فاضلاب هستند، اين عدد در کشور 50 درصد و در استان 76 درصد است. 
وي در نهايت با توجه به آغاز فصل زمستان ضمن ارائه توصيه هايي، بيان کرد: ضروري است مردم استان از تاسيسات آبرساني در شهرها و روستاها مراقبت نمايند و با کشيدن پارچه پشمي از اين تاسيسات حفاظت نمايند چراکه با وجود اين تحريم هاي ظالمانه قيمت تاسيسات بسيار بالا رفته و هرچقدر در اين زمينه تلاش کنند به جامعه کمک کرده اند.
وي همچنين ضمن تقدري از اصحاب رسانه گفت:مردم ما شاسشته و نيک فطرت هستند و بايد براي خادمينشان در اين شرکت دعا نمايند تا ما بتوانيم به شايستگي خدمت رساني کنيم. 

انتهاي پيام/

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری شطرنج شهر سرکان آبفای تویسرکان امور بانوان رودخانه اصلاح شبکه فاضلاب روستاها نشست رسانه ای خط انتقال روز دختر همیار آب روستا آب شرب پایدار محیط زیست تصفیه فاضلاب آب شرب رفع تنش آبی تقدیر نامه آبفای اسداباد توسعه شبکه آبرسانی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x