شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
ادغام آبفا شهري و روستايي،خدمت رساني به مشترکين روستايي را تسهيل کرده است

ادغام آبفا شهري و روستايي،خدمت رساني به مشترکين روستايي را تسهيل کرده است

--

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي ادغام دو شرکت آب و فاضلاب روستايي و شهري توسط وزارت نيرو را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اين اقدام خدمت رساني به مشترکين روستايي را بيش از پيش تسهيل کرده است.

به گزارش روابط عمومي  آبفاي استان همدان: حميد رضا حاجي بابايي در جلسه شوراي هماهنگي توسعه پايدار شهرستان فامنين که با حضور فرماندار فامنين و مديران دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در تمامي زمينه ها، در خصوص اقدام وزارت نيرو گفت:چنانچه اقدام وزارت نيرو در راستاي ادغام شرکت آب و فاضلاب شهري و روستايي عملياتي نشده بودخدمت رساني به مشترکين روستايي به دليل تزريق جزئي اعتبارت دشوارتر بود.
وي در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه ايجاد شبکه هاي جمع آوري فاضلاب عنوان کرد:اميدواريم هم راستا با ديگرشهرستانها،توسعه شبکه فاضلاب در شهرستان فامنين نيز عملياتي شود. 
حاجي بابايي در ادامه با بيان اينکه هيچ شهرستاني در حال حاضر به اندازه شهرستان فامنين شرايط سرمايه گذاري ندارد،عنوان کرد:با پيگيري هاي انجام شده،موفق شديم وزارت دفاع و نيروهاي مصلح را  به منظورسازندگي استان وارد عمل نماييم که در همين زمينه 12 پروژه بزرگ در استان کليد خورد.

وي همچنين ضمن گراميداشت سالگرد شهادت سردار شهيد حاج قاسم سليماني اظهارداشت:سردار سليماني در دوران حيات خود معادلات جهاني را بهم ريخت و اگرامروز ترامپيست نابود شدنميتوان سهم شهيد سليماني را در آن ناديده گرفت.

در ادامه مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن ارائه گزارشي گفت: به ياري خداوند مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب همدان راه اندازي شد و در حال حاضر اين تصفيه خانه آمادگي تصفيه 1280 ليتر در ثانيه پساب را داراست که البته در هين راستا چيزي در حدود 40 ميليون متر مکعب پساب تصفيه شده به نيروگاه شهيد مفتح انتقال يافت.

سيد هادي حسيني بيدار ضمن اشاره به کيفيت بالاي پساب تصفيه شده اظهار داشت: با بهره گيري از تصفيه خانه فاضلاب همدان تمامي صنايع در مسير ميتوانند از پساب تصفيه شده برخوردار شوند.

وي همچنين با بيان اينکه در حال حاضر يک و نيم ميليون متر مکعب پساب تصفيه شده به پتروشيمي هگمتانه تخصيص يافته است،عنوان کرد: انتقال 3 ميليون متر مکعب از اين پساب به پتروشيمي ابن سينا نيز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان است.
وي در ادامه با اشاره به اينکه درحال حاضر سطح آب دشت فامنين به دليل مجموعه اقدامات اينچنيني در حال مثبت شدن است،بيان کرد:ما آمادگي داريم به تمامي صنايع موجود در شهرستان فامنين با انتقال پساب تصفيه شده خدمت رساني نماييم.

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنين خاطرنشان کرد: مازاد پساب تصفيه شده به سفره هاي آب زيرزميني تزريق ميشود.

وي در ادامه ضمن اشاره به پروژه هاي مرتبط با فاضلاب شهرستان فامنين عنوان کرد: در اين خصوص با مساعدت نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي(حاجي بابايي) تا کنون 7 ميليارد و 500 ميليون تومان قرارداد منعقد شده که بر همين اساس طي 10 تا 15 روز آينده عمليات اجرايي اين پروژه نيز آغاز خواهد شد. 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x