شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
آب بهاي رايگان با کاهش مصرف تا 5 متر مکعب

آب بهاي رايگان با کاهش مصرف تا 5 متر مکعب

--

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از رايگان شدن آب بهاي مشترکين با مصرف زير 5 متر مکعب در ماه در راستاي اجراي طرح"آب اميد" خبر داد.
به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، سيدهادي حسيني بيدار ضمن اشاره به اجراي "طرح آب اميد" گفت: درراستاي اعطاء خدمات هرچه بيشتر و بهتربه مشترکين، اجراي طرح مذکور با شعار"آب رايگان مصرف کنيد"در دستور کار وزارت نيرو قرار گرفت که پس از بررسي ابعاد مختلف طرح، دستوراجراي آن از ابتداي دي ماه سال جاري به تمامي استانهاي کشور و از جمله استان همدان ابلاغ شد.
وي با توضيح اينکه براساس دستور اين طرح و با عنايت به اينکه الگوي مصرف آب به ازاء هر خانواده ماهيانه 15 متر مکعب مي باشد عنوان کرد: مشترکين بر اساس ميزان مصرف به چهار دسته‌ي کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بد مصرف دسته بندي شده اند.
حسيني بيدارافزود: درهمين راستا و بر اساس دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت نيرو، مشترکين کم مصرف با سطح مصرف ماهيانه زير 5 متر مکعب در ماه مشمول مزاياي آب رايگان  ميشوند.
وي افزود: مشترکين خوش مصرف با مصرف 5 تا 15 متر مکعب در ماه، مشمول تعرفه عادي  مي باشند که چنانچه اين دسته از مشترکين نيز بتوانند سطح آب مصرفي خود را تا 5 متر مکعب در ماه کاهش دهند از مزاياي آب رايگان بهره مند خواهند شد.
وي همچنين با اشاره به اينکه مشترکيني که سطح آب مصرفي شان در طول ماه بين 15 تا 30 متر مکعب باشد به عنوان مشترکين پر مصرف تلقي شده ومشمول تعرفه مازاد بر الگو مي شوند، اظهارداشت: توصيه ما به اين دسته از مشترکين رعايت الگوي مصرف است.
وي در ادامه توضيحات خود به مشترکين بد مصرف اشاره کرد و گفت: از آنجا که اين دسته از مشترکين مطابق دستورالعمل ابلاغي بيش از 30 متر مکعب در ماه آب مصرف  ميکنند لذا در شمار مشترکين بد مصرف قرار ميگيرند که بر همين اساس مشترکين مذکور مشمول جريمه هاي افزايشي شده و تاکيد ما بر کاهش شديد مصرف آنها است.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه بر اساس تحليل انجام شده از مصارف مشترکين خانگي استان در 9 ماه گذشته، 56 هزار و 845 مشترک شهري، معادل 15.8 درصد و 19 هزارو 984 مشترک روستايي معادل 15.4 درصد، درشمار مشترکين کم مصرف قرار داشته اند که اين دسته به ترتيب 1.3 و 1.7 درصد از ميزان آب مصرفي در بخش خانگي را به خود اختصاص داده اند.
وي افزود:همچنين 131 هزارو 118 مشترک شهري ما ، معادل 36.4 درصد  از کل مشترکين و 30 هزارو 214 مشترک روستايي ،معادل 23.3 درصد از کل مشترکين ما در شمار مشترکين خوش مصرف بوده اند.
وي با اذعان به اينکه بر اساس تحليل هاي انجام شده از مصرف 9 ماه گذشته متاسفانه بخشي از مشترکين ما را مشترکين پرمصرف و بد مصرف تشکيل ميدهند عنوان کرد:140 هزار و 139 مشترک شهري، معادل 38.9 درصد و 58 هزارو 379 مشترک روستايي، معادل 45 درصد رامشترکين پر مصرف تشکيل ميدهند.
حسيني بيدار با تاکيد بر رعايت الگوي مصرف بيان کرد: متاسفانه در حال حاضر 31 هزارو 823 مشترک، معادل 8.8 درصد از جمعيت مشترکين شهري و 21 هزارو 268 مشترک، معادل 16.4 درصد از مشترکين روستايي در شمار مشترکين بد مصرف قرار دارند که اين دسته از مشترکين شهري و روستايي به ترتيب 18.7 درصد و 32.2 درصد از حجم توليد آب در بخش خانگي را مصرف مي کنند.
وي  همچنين عنوان کرد: در مجموع دراستان همدان با 359 هزارو924 مشترک شهري و129 هزارو 845 مشترک روستايي، به ترتيب بيش از 63 ميليون و 513 هزار متر مکعب در بخش شهري و بيش از 29 ميليون و 490 هزار متر در بخش روستايي آب مصرف مي شود.
حسيني بيدار با تاکيد بر اينکه اين طرح  با هدف مديريت مصرف و بازدارندگي مصارف غيرضرور اجرايي شده است گفت: درحقيقت با اجراي اين مصوبه،هيأت وزيران اين اجازه به شرکت‌هاي آب و فاضلاب را داده اند که مشترکين کم مصرف تشويق و پر مصرف ها جريمه شوند.
وي در نهايت از هم استاني ها درخواست کرد؛در راستاي حفظ منابع آبي پايدارو به منظور رايگان شدن تعرفه مصرفي خود،سطح آب شرب مصرفي خود را تا زير 5 متر مکعب کاهش دهند.
انتهاي پيام/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x