شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان: کاهش ذخاير آبي سد اکباتان/ رعايت الگوي مصرف از الزامات است

معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان: کاهش ذخاير آبي سد اکباتان/ رعايت الگوي مصرف از الزامات است

--

معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن  ارائه گزارش آخرين وضعيت سد اکباتان همدان، از کاهش 10 تا 12 درصدي ذخاير اين سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حميد رضا نيکداد ضمن ارائه توضيحاتي اظهارداشت: درحال حاضر ذخاير آبي  سد اکباتان حدود 13.5 ميليون مترمکعب مي باشد که اين رقم نشان ميدهد تنها  40 درصد ازظرفيت سد پرآب شده در حالي که حجم آب ذخيره شده در مدت مشابه سال  گذشته چيزي درحدود 18.5 ميليون متر مکعب بوده است.
وي در ادامه بيان داشت:با توجه به اينکه 80 درصد از نياز آبي شهر همدان از سد اکباتان تامين ميشود اميدواريم با افزايش نزولات جوي در روزهاي پيش رو کمبود ذخاير آبي تا حدودي جبران شود.
وي با بيان اينکه چنانچه نتوانيم اين ميزان از نياز آب شرب مصرفي شهر را تامين نماييم، وضعيت نامناسب خواهد بود گفت: مديريت اين شرايط نيازمند همتي همگاني است.
نيکداد در ادامه با بيان اينکه ازابتداي شيوع ويروس منحوس کرونا به يکباره شاهد افزايش مصرف آب در سطح شهرها و روستاها بوديم،گفت: شستشوي مرتب دستها و رعايت پروتکل هاي بهداشتي از سوي مردم موجب افزايش سرانه مصرف آب در ميان مردم کشور و از جمله استان همدان شد.
وي با بيان اينکه افزايش مصرف آب از يک سو و کاهش نزولات جوي در پاييز و زمستان سال جاري از سوي ديگر، ذخاير آبي را کاهش داد،عنوان کرد: فقرمنابع آبي زيرزميني و سطحي يقينا ميتواند مشکلاتي را به همراه داشته باشد که در راستاي کاهش مخاطرات و مديريت بحران، جلسات مشترکي با شرکت آب منطقه اي استان برگزار شده است.
حميدرضا نيکداد در بخش ديگري از سخنانش ضمن اشاره به آيين هاي نوروزي  و رسم خانه تکاني عنوان کرد: اگرچه اين آيين يکي از آيين هاي نيکوي سنتي ايراني است اما باتوجه به شوک مصرفي آب در اين ايام از سال، تقاضا داريم  هم استاني هاي عزيز؛ اين مراسم را در بازه زماني ابتدا تا انتهاي اسفند انجام دهند و اقدامات لازم را محدود به روزهاي پاياني سال نکنند.
وي با بيان اينکه مردم بدانند وضعيت منابع آبي استان خوب نيست، تاکيد کرد: اگرچه به عنايت  خداوند در روزهاي پاياني فصل زمستان و فصل بهار اميدواريم اما مشترکين عزيز بايد درحفظ منابع آبي موجود کوشا باشند.
وي افزود:مردم سعي کنند اگر در مواردي نياز به شستشو وجود ندارد دست از شستشوي بيهوده بکشند و اگر لازم بود از آبي غير از آب شرب به منظور شستشوي معابرو حياط منازل استفاده کنند. 
معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنين با اذعان به اينکه تلاش ما بر مديريت ايام پاياني سال وايام نوروزاست گفت: به منظور هرچه  بهترشدن شرايط، نيازمند کمک شهروندان هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن اشاره به وضعيت آب شرب مشترکين روستايي عنوان کرد: با توجه به اينکه حجم بارش هاي سال گذشته، منابع آبي خوبي در اختيار روستاييان عزيز قرار داد خوشبختانه مشترکين روستايي نسبت به مدت مشابه سال هاي قبل وضعيت مناسب تري داشتند.
نيکداد ضمن اشاره به يکپارچه شدن دو مجموعه آبفاي شهري و روستايي اظهارداشت: اين اقدام خدمت رساني به مشترکين روستايي را تسهيل کرد، ضمن اينکه دربحث تامين، توزيع و ذخيره آب اتفاقات خوبي افتاد و بر همين اساس تعداد روستاهايي که با تانکر آبرساني ميشد کاهش يافت.
وي افزود: اميدواريم تعداد روستاهايي که با تانکر آبرساني ميشوند به حداقل برسند مگر در مناطقي که امکان آبرساني به طور کلي وجود ندارد.
معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه سخنانش ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه آب گفت: درسال جاري بيش از 110 پروژه به صورت همزمان در ابعاد مختلف در حال اجرا بود که از جمله آنها مي توان به پروژه هاي بخش توليد و ذخيره آب، خطوط انتقال، شبکه هاي توزيع آب، مديريت فشار، پيمانهاي نگهداري شهري و روستايي و پروژه هاي دفتر فني اشاره کرد.
وي افزود: درسال جاري درهمه شهرها و روستاهاي استان به تناسب، پروژه هايي وجود داشت که البته برخي از اين پروژه ها هنوز درفاز مطالعه است.
وي درنهايت تصريح کرد: خدمت رساني به مشترکين شهري و روستايي را همواره از تکاليف خود ميدانيم و در اين رابطه تمام کارکنان شرکت آب و فاضلاب در سراسر استان خدمتگزار مردم هستند.

انتهاي پيام/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x