شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
با دستور وزير نيرو عملياتي شد: بهره برداري از تصفيه خانه آب شرب ملاير

با دستور وزير نيرو عملياتي شد: بهره برداري از تصفيه خانه آب شرب ملاير

--

تصفيه‌خانه آب شرب ملاير امروز به صورت ويدئو کنفرانسي توسط وزير نيرو ، با حضورمدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور،استاندار همدان و ديگر مسئولين استاني در قالب طرح هاي پويش #هر_هفته_الف_ب_ايران به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، در اين مراسم وزير نيرو در ابتدا با بيان اينکه قطار #هر_هفته_الف_ب_ايران در استان هاي مختلف کشور به منظور بهره برداري رسمي از طرح هاي آب و برق توقف مي کند، گفت: استاندارهمدان با علاقه مندي و دلسوزي پشتيبان کارگزاران دولت در استان در طراحي،اجرا و تکميل طرح هاي صنعت آب و برق بوده و هستند.
رضا اردکانيان با اشاره به هفته چهل و سوم از #هر_هفته_الف_ب_ايران عنوان کرد:با احتساب طرح هايي که امروز به بهره برداري رسيد جمعا 238 طرح بزرگ ساخت و سازي و 53 طرح عمده سازوکاري با صرف 66 هزار ميليارد تومان اعتبا را از ابتداي سال به مرحله بهره برداري رسانده ايم.
وي ادامه داد:اين طرح ها شامل 12 سد مخزني،11شبکه آبياري و زهکشي،8نيروگاه حرارتي،30 نيروگاه مقياس کوچک،25 نيروگاه تجديد پذير،59 پست و پروژه هاي خط انتقال،9 آبرساني شهري،10 تصفيه خانه فاضلاب،8 تصفيه خانه آب، آبرساني پايدار به 1250روستاي کشورو برق رساني به 288 روستاي کم خانواربوده است.
اردکانيان همچنين با اشاره به افتتاح تصفيه خانه آب شرب ملايراظهار داشت: با بهره برداري از اين طرح  170 هزار نفر از مشترکين ملايري ازآب شرب پايدار و سالم از محل سد کلان برخوردار خواهند شد.
در ادامه مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشوربا اشاره به اينکه فاز نخست طرح آبرساني به ملاير شامل سامانه انتقال آب به طول 38 کيلومتر، ايستگاه هاي پمپاژ به ظرفيت 600 ليتر در ثانيه،آبگير و تاسيسات وابسته است گفت:تصفيه خانه شهر ملاير با ظرفيت 380 ليتر در ثانيه به اقتضاي تخصيص و حتي بيش از آن طراحي شده است.
حميد رضا جانباز با بيان اينکه با بهره برداري از اين تصفيه خانه 170 هزار نفر تحت پوشش آبرساني قرار ميگيرند، عنوان کرد:اين تصفيه خانه جزو معدود تصفيه خانه هاي آبي است که به روش BOT ساخته شده است،و اين سامانه 132 ميليارد تومان از محل اعتبارات عمراني و سرمايه گذاري بخش خصوصي را  به خود اختصاص داد.
وي افزود: با بهره برداري از اين پروژه آّب با کيفيتي تقديم مردم شريف ملاير ميشود و تمامي تجهيزات آن بسيار مدرن است.
وي خاطر نشان کرد: تصفيه خانه ملاير يکصد و شصتمين تصفيه خانه آب کشو مي باشد.
استاندار همدان نيز در آئين افتتاحيه اين تصفيه خانه، با اشاره به اينکه وزير نيرو بنيان نويي در عرصه خدمت و اطلاع رساني به مردم عزيز ايران بنا نهاد،گفت: امروز در شهرستان ملاير يکي از آرزوهاي ديرينه مردم محقق شد.
سيد سعيد شاهرخي افزود:يکي از دغدغه ها و مطالبات مردم ملاير بحث آب شرب بود که به لطف خدا و با همت وزير محترم، امروز شاهد بهره مندي مردم اين شهرستان از آب سالم و با کيفيت هستيم.
وي با بيان اينکه به تاسي از دولت تدبير واميد تلاشهاي وافري در جهت رونق توليد،ارتقاء سطح زندگي مردم و توجه به معيشت آنان در حال انجام است عنوان کرد: اين مهم محقق نميشد مگر در سايه تلاش،جديت و دستورات مسولين ملي و از جمله وزير نيرو که با اين اقدامات زمينه اجراي طرح هاي مختلف فراهم شد.
وي افزود: خوشبختانه طرح هاي اثرگذاري در حوزه آب و فاضلاب در استان همدان تقديم مردم شريف استان شد.
انتهاي پيام/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x