چهارشنبه 10 مرداد 1403 00:00:00
اصلاح و نوسازي 3 هزار فقره انشعاب فرسوده آب توسط آبفاي استان همدان

اصلاح و نوسازي 3 هزار فقره انشعاب فرسوده آب توسط آبفاي استان همدان

--

معاون بهره برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اصلاح و نوسازي 3 هزار فقره انشعاب فرسوده آب در 12 ماهه سال گذشته و دو ماه ابتدايي سال جاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حميدرضا نيکداد با بيان اينکه اصلاح و استاندارد سازي شبکه ها و انشعابات فرسوده از تکاليف تعريف شده براي شرکت هاي آب و فاضلاب است عنوان کرد: تعويض و بازسازي انشعابات فرسوده نقش موثري در کاهش هدر رفت آب و کم شدن تعداد حوادث مربوطه دارد.

نيکداد ضمن اشاره به کاهش نزولات جوي و کم شدن ذخاير آبي استان بيان کرد: در شرايط فعلي يکي از راهکارهاي موثر به منظور جلوگيري ازهدر رفت آب و کمک به کاهش توليد، استانداردسازي و اصلاح شبکه هاي فرسوده است که با تلاش همکاران ما در آبفاي استان اين امر به صورت مستمر در حال انجام است.

وي با تاکيد براينکه حفظ منابع آبي موجود در اولويت اقدامات قرار دارد عنوان کرد: برهمين اساس مجموعا در 12 ماهه سال گذشته و دوماهه ابتدايي  امسال 3 هزار فقره انشعاب فرسوده آب در سطح شهرها و روستاهاي استان اصلاح و نوسازي شد که از اين تعداد 350 فقره مربوط به دوماهه سال جاري بوده است.

حميد رضا نيکداد افزود: همچنين در طول سال گذشته و دوماهه ابتدايي سال جاري 27 کيلومترشبکه فرسوده آب در سطح  شهرها و روستاهاي استان اصلاح شد که 2 کيلومتر از آن مربوط به امسال مي باشد.

وي در بخش ديگرسخنانش با بيان اينکه در راستاي کاهش هدر رفت آب همه ساله  انجام يک مجموعه اقدامات مرتبط در دستور کارقرار مي‌گيرد گفت: ازجمله اين اقدامات مي‌توان به فرهنگسازي و افزايش سطح آگاهي عموم، برگزاري جلسات آموزشي، شناسايي انشعابات غيرمجاز در سطح روستاها و شهرها، بازديد از مناطق با حداکثر هدررفت آب، ارائه توضيحات لازم به دارندگان انشعابات غيرمجاز و در نهايت برخورد با متخلفان اشاره کرد.

معاون بهره برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان  در ادامه ضمن اشاره به هدر رفت آب از طريق انشعابات غير مجاز بيان کرد: سال گذشته در مجموع 973  انشعاب غيرمجاز در سطح روستاهاي استان شناسايي شد که از اين تعداد 677 مورد منجر به قطع و 296 انشعاب تبديل به مجاز شد.
  
وي همچنين بيان کرد:مجموعا سال گذشته  در سطح شهرهاي استان 502 انشعاب غيرمجاز شناسايي شد که از اين تعداد 344 انشعاب تبديل به مجاز و 158 انشعاب غير مجاز نيز قطع شد.

انتهاي خبر/

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تامین آب مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x