شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکيد کرد: لزوم بهره گيري از ظرفيت رسانه ملي در فرهنگسازي و ترويج مديريت مصرف

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکيد کرد: لزوم بهره گيري از ظرفيت رسانه ملي در فرهنگسازي و ترويج مديريت مصرف

--

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر لزوم همکاري صدا و سيماي مرکز همدان به منظور آگاهسازي، اطلاع رساني و شفاف سازي وضعيت موجود در ميان اذهان عمومي تاکيد کرد. 

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، سيد هادي حسيني بيدار در شوراي هماهنگي مديران صنعت آب و برق استان که با حضور مدير کل صدا و سيماي مرکز همدان برگزار شد، با اشاره به اينکه مجموعه وزارت نيرو در استان همدان با تلاشي شبانه روزي خدمات ارزشمندي را به مردم ارائه ميدهد،گفت: امسال با خشکسالي بي سابقه اي مواجه شديم که در ۵۰ سال اخير بي سابقه بود.

وي ضمن اشاره به کاهش ۴۵درصدي بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: متاسفانه نسبت به بلند مدت نيز با کاهش ۳۲درصدي مواجه بوديم.

وي با اذعان به اينکه امسال منابع آبي ما چيزي در حدود ۵۰درصد کاهش داشته است بيان کرد: تمام تلاش ما بر مديريت اين شرايط بوده است.

وي با بيان اينکه چنانچه قطعي در همدان حاکم شود در تامين برق نيز دچار مشکل خواهيم شد،گفت:تاکنون با وحدت و همدلي در صنعت آب و برق نگذاشتم مردم استان با مشکل خاصي مواجه شوند.
 
حسيني بيدار با بيان اينکه در حال حاضر نيروگاه شهيد مفتح باصد درصد ظرفيت در حال خدمت رساني به مردم است،عنوان کرد: بهره گيري نيروگاه از پساب حاصل از تصفيه خانه فاضلاب همدان توانست استفاده از چاهها را به حداقل ممکن کاهش دهد.
وي با بيان اينکه باکاهش بارندگي و افزايش دما مشکلات دو چندان شده است،اظهار کرد: در چنين شرايطي صدا و سيماي استان به عنوان رسانه اي پر مخاطب ميتواند تاثيرات به سزايي در مديريت مصرف داشته باشد.

وي افزود:با توجه به اثرگذاري رسانه ملي تقاضا داريم صدا و سيما نهايت همکاري را در راستاي کاهش مصرف داشته باشد. 

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنين تصريح کرد: عموم مردم بايد از وضعيت موجود اطلاع داشته باشند.
وي ضمن تقدير از مدير کل صدا و سيماي استان بر لزوم اين همکاري تاکيد کرد.
وي عنوان کرد: ضروري است کميته اي متشکل از صدا و سيما و روابط عمومي آبفا و آب منطقه اي همدان تشکيل شود تا شيوه همکاري و طراحي برنامه ها امکان پذيرتر شود.
حسيني بيدار در ادامه با بيان اينکه  همکاران ما با تمام توان در فصول غير زارعي از تمام رودخانه هاي بالا دست ذخاير آبي سد را افزايش دادند،گفت:با توجه به افزايش جمعيت،رشد حاشيه نشيني و مهاجرت توانستيم نسبت به سال۸۶ ، ۲۵۰ليتر در ثانيه توليد آب را کاهش دهيم که اين خود به نوعي نگه داشت ذخاير آبي است.
در ادامه مدير کل صدا و سيماي مرکز همدان با اشاره به اينکه  پيش از اين در هيچ يک از پروژه هاي عمراني پيوست رسانه اي لحاظ  نمي‌شد،گفت: خوشبختانه در حال حاضر نفوذ رسانه در اذهان عمومي موجب شده تا تمامي مديران نقش اثر گذار رسانه را به درستي دريابند. 
مهدي دهقان نيري با تاکيد بر اينکه در دنياي امروز اطلاع رساني و آگاهي بخشي امري حائز اهميت است، عنوان کرد: ما خود را به عنوان روابط عمومي استان ميدانيم و از هيچ کوششي در خدمت رساني به دستگاههاي اجرايي فروگذار نخواهيم کرد.
وي با بيان اينکه همکاران ما در تمامي عرصه ها از جمله انتخابات و بهداشت همواره پاي کار هستند، اظهارکرد: امروز نيز در شرايط موجود و کمبود آب صدا و سيما با ساخت برنامه هاي متنوع در خدمت شرکت آب و فاضلاب استان خواهد بود.

دهقان نيري با اشاره به اينکه پيشبرد امور نيازمند همکاري همه جانبه است، خاطرنشان کرد: اگر امروز صداي ما به گوش مردم مي‌رسد به  دليل تلاش همکارانمان در شرکت برق مي باشد.

وي تصريح کرد: بايد از ظرفيت رسانه به منظور خدمت رساني به مردم استفاده کرد.
مدير کل صدا و سيماي مرکز همدان  همچنين با بيان اينکه بايد مردم را به مديريت مصرف ترغيب و تشويق نماييم،گفت: صدا و سيماي مرکزهمدان ميتواند با ساخت برنامه هايي همچون ميزگرد،سري مصاحبه هاي تلويزيوني و راديويي،برنامه هاي ويژه کودکان، اخبار و فضاي مجازي در اين زمينه کمک حال آبفاي استان باشد. 
وي با اذعان به اينکه در حال حاضر پرداختن به بحران آب و برق از ضروريات است عنوان کرد: دراين زمينه نيازمند تشکيل کميته مشترک برنامه ريزي به منظور توليد محتواي اثرگذار مي باشيم. 

مدير عامل شرکت آب منطقه اي همدان نيز ضمن اشاره به کاهش منابع تأمين آب شرب گفت: با توجه به شرايط موجود پيگيري مباحث فرهنگي در راستاي فرهنگ‌سازي و مديريت مصرف از الزامات است.

منصور ستوده افزود: با توجه به اينکه نزولات جوي و رواناب رودخانه به شدت کاهش يافته اطلاع رساني به مصرف کنندگان ضمن بهره گيري از رسانه ها امري حائز اهميت است.

وي طي درخواستي عنوان کرد: با توجه به اينکه شرکتها به لحاظ منابع مالي با محدوديتهايي مواجه هستند لذا صدا و سيما با نهايت همکاري ما را در اطلاع رساني به عموم ياري کند.

ديناروند مديرعامل نيروگاه شهيد مفتح همدان نيز در اين نشست با اشاره به اينکه در حال حاضر  توليد برق وابسته به پساب حاصله از تصفيه خانه فاضلاب همدان است،گفت: هنگامي که  آب مورد نياز ما از پاساب تصفيه خانه تامين ميشود بايد سعي بر احاء چاهاي موجود نماييم.

وي با بيان اينکه در حال حاضرپساب تحويلي به نيروگاه تا ۱۷۰۰ليتر بر ثانيه  رسيده است،عنوان کرد: در شرايط فعلي تنها از دو چاه کم عمق به منظور مصارف شرب استفاده مي کنيم.
لازم به ذکر است در پايان اين نشست بر تشکيل کميته اي متشکل از روابط عمومي هاي شرکت هاي آب و فاضلاب استان همدان، آب منطقه اي و صدا و سيماي مرکز همدان به منظور اثرگذاري بر اذهان عمومي تاکيد شد. 

انتهاي پيام/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x