سه شنبه 09 مرداد 1403 00:00:00
پويش «مهرواره آب» در همدان آغاز به کار کرد/ مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه

پويش «مهرواره آب» در همدان آغاز به کار کرد/ مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه

--

رئيس دبيرخانه پويش «مهرواره آب» از آغاز به کار اين مهرواره در همدان خبر داد و گفت: علاقمندان شرکت در اين پويش تا ۱۵ مهرماه براي ارسال آثار فرصت دارند.
سيد هادي حسيني‌بيدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال جاري به دليل کاهش چشمگير نزولات آسماني، تامين و توزيع آب شرب در شهرها و روستاهاي استان با دشواري در حال انجام است و گذر از اين شرايط دشوار نياز به عزمي همگاني دارد.

وي ادامه داد: در راستاي ترويج فرهنگ بهينه مصرف آب که به همت دستگاه‌هاي اجرايي استان برگزار مي‌شود به برگزيدگان پويش «مهرواره آب» جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به محورهاي اين پويش اشاره کرد و گفت: آب و فرهنگ شهروندي در مديريت مصرف آب، آب و مصرف خانگي، آب و مـحيط زيسـت، آب و کشـاورزي و آب و صنعت از جمله محورهاي اين پويش به شمار مي‌رود.

وي مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مهرماه دانست و يادآور شد: علاقمندان مي‌توانند براي شرکت در اين پويش آثار خود را به دبيرخانه اين همايش از طريق نرم‌افزارهاي پيام‌رسان به شماره تلفن ۰۹۱۸۵۹۰۴۴۲۴ و همراه با #مهرواره _آب ارسال کنند که اختتاميه آن نيمه اول آبان‌ماه است.

حسيني‌بيدار عنوان کرد: علاقمندان گروه سني ۴ تا ۱۸ سال براي شرکت در بخش نقاشي و کاريکاتور مي‌توانند آثار خود را با موضوعات کودکان دوستدار آب، مادران حافظ آب، آب و صرفه‌جويي، آب و کشاورزي، آب و محيط زيست، آب و صنعت، آب و بازچرخواني آن، کرونا و بهداشت آب به دبيرخانه ارسال کنند.

رئيس دبيرخانه پويش «مهرواره آب» با بيان اينکه در بخش عکس آثار بايد در موضوعات اشاعه فرهنگ صرفه جويي در مصرف آب در بخش‌هاي( شرب، کشاورزي، صنعت و محيط زيست) و بحران کم آبي باشد افزود: آثار ارسالي در دو بخش حرفه‌اي و آماتور به صورت تک‌عکس ( هر عکاس حداکثر پنج عکس و يک بخش) است و تمام عکس‌هاي ارسالي بايد داراي کپشن  باشند.
وي با تاکيد بر اينکه آثار ارسالي بايد به صورت فايل Jpg يا Jpeg ارسال شوند گفت: عکس‌ها نبايد پيش از اين در جشنواره‌ ديگري برگزيده شده باشند و برگزارکننده حق دارد از آثار پذيرفته شده (با رعايت حقوق معنوي صاحب اثر) در امور غيرتجاري استفاده کند که مسئول اين بخش شرکت سهامي آب منطقه‌اي استان همدان است.

حسيني‌بيدار با اشاره به بخش فيلم ۱۰۰ ثانيه‌اي تصريح کرد: اين بخش با موضوعات کودکان دوستدار آب، مادران حافظ آب، آب و صرفه جويي و ترويج فرهنگ بهينه مصرف آب شرب در شهرها و روستاها و توجه به موارد مرتبط به فاضلاب در قالب بازچرخواني آب برگزار مي‌شود.

وي زمان آثار را حداکثر ۱۰۰ ثانيه دانست و گفت: آثار ارسالي در بخش کودک و نوجوان و بزرگسال است و مسئول برگزاري شرکت آب و فاضلاب استان همدان است.

رئيس دبيرخانه پويش «مهرواره آب» با اشاره به بخش مقاله و پژوهش عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در اين بخش بايد به موضوعات کودکان دوستدار آب، مادران حافظ آب، آب و صرفه‌جويي، آب و کشاورزي، آب و محيط زيست، آب و صنعت، آب و بازچرخواني آن و کرونا و بهداشت آب بپردازند.

وي با بيان اينکه گروه سني بخش پژوهشي کودکان و نوجوانان هستند عنوان کرد: اولويت انتخاب آثار در بخش مقاله و پژوهش کيفيت برتر محتوا و علمي - پژوهشي است، هر شرکت‌کننده مي‌تواند فقط در يکي از محورها مقاله يا پژوهش ارسال کند، هر مقاله يا پژوهش نبايد بيش از ۲۰۰۰ کلمه داشته باشد و مقاله يا پژوهش نبايد پيش از اين منتشر و يا در جشنواره‌ ديگري برگزيده شده باشند.

حسيني‌بيدار به بخش داستان کوتاه هم اشاره‌اي کرد و افزود: در اين بخش که محدوديت سني ندارد، هر شرکت‌کننده مي‌تواند فقط يک داستانک ارسال کند، هر داستانک نبايد بيش از ۵۰ کلمه داشته باشد، داستانک‌ها بايد مشخصاً با موضوعات ذکر شده باشند، داستانک‌ها نبايد پيش از اين منتشر و يا در جشنواره‌ ديگري برگزيده شده باشند.

وي با اشاره به بخش کليپ‌هاي کـوتاه آموزشي نيز گفت: اين بخش با موضوعات ترويج الگوي کشت، ترويج فرهنگ جلوگيري از کشت دوم، ترويج روش‌هاي صحيح آبياري، ترويج توليد محصولات کم‌آب‌بر و ترويج فرهنگ مديريت مصرف آب شرب در منازل کشاورزان برگزار مي‌شود که سازمان جهاد کشاورزي متولي برگزاري آن است.

رئيس دبيرخانه پويش «مهرواره آب» با بيان اينکه اين بخش محدوديت سني ندارد يادآور شد: آثار ارسالي در بخش ساخت کليپ‌ها بايد در قالب پويانمايي و موشن‌گرافي، زمان آثار حداکثر ۶۰ ثانيه، آثار بايد به صورت فايل  mp4 ارسال شوند، آثار ارسالي نبايد پيش از اين در جشنواره‌ ديگري برگزيده شده باشند و  برگزارکننده حق دارد از آثار پذيرفته شده (با رعايت حقوق معنوي صاحب اثر) در امور غيرتجاري استفاده کند.

 لازم به ذکر است همشهريان عزيزمي توانند براي اطلاع دقيق از فراخوان و نحوه شرکت در بخش هاي مختلف به درگاههاي اطلاع رساني ذيل مراجعه نمايند.
لينک سايت : https://www.hww.ir/news/files/mehr.aspx
لينک وبلاگ : http://mehrvareh-ab.blogfa.com/
لينک اينستا گرام : @abfa_hamedan



انتهاي پيام/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تامین آب مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x