شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکيد کرد:  کيفيت آب در همدان کاملا تحت کنترل و نظارت است

معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکيد کرد: کيفيت آب در همدان کاملا تحت کنترل و نظارت است

--

معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مطلوب بودن کيفيت آب در همدان خبر داد و گفت: تغيير رنگ آب پس از افت فشار يا قطعي هاي موردي ناشي از شوک ايجاد شده در تاسيسات آبرساني است و کيفيت آب کاملا تحت کنترل است.


به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حميدرضا نيکداد ضمن اشاره به نگراني هاي برخي شهروندان وهم استاني ها در خصوص تغيير رنگ يا مزه آب آشاميدني در برخي نقاط، پس از افت فشار يا قطعي هاي ايجاد شده در شبکه هاي آبرساني توضيح داد: رصد کيفيت آب در سه بخش فيزيکي، شيميايي و ميکروبي با نمونه برداري هاي مستمر، همواره در دستور کار شرکت هاي آب و فاضلاب قرار دارد.


نيکداد با تاکيد بر اينکه در حقيقت کيفيت آب يکي از خطوط قرمز اين شرکت محسوب ميشود،گفت: عليرغم تمامي مديريت هايي که در بحث کنترل کيفيت آب آشاميدني به عمل مي آيد، متاسفانه به دليل کاهش حجم نزولات جوي سال جاري، در برخي نقاط با افت فشار آب به دليل اعمال تغييرات جريان آب مواجه شديم.


وي ادامه داد: افت فشار آب موجب شده تا تغييرات جريان آب درشبکه هاي آبرساني رخ داده و برخي همشهريان يا هم استاني هاي ما با تغيير شکل ظاهري آب نظير بو و مزه آن مواجه شوند.
 

نيکداد با اين توضيح که بر اساس استانداردهاي تعريف شده؛ آب آشاميدني آبي است، که ويژگيهاي فيزيکي، شيميايي، بيولوژيکي و راديواکتيو آن در حدي باشد که، مصرف آن جهت آشاميدن، عارضه سوئي را در کوتاه مدت يا دراز مدت، براي سلامت انسان، به همراه نداشته باشد، عنوان کرد: با جريان مجدد آب  در مخازن آب شهر و به ويژه در لوله هايي با ساختار چدني وايجاد شوک الکترونيکي، احتمال بلند شدن رسوبات کف لوله افزايش مي يابد که همين خود تغييراتي را درويژگي هاي ظاهري آب به وجود مي آورد.


وي با اذعان به اينکه اين تغييرات عموما پس از يک بازه زماني بسيارکوتاه مدت مرتفع و رنگ و مزه آب به حالت طبيعي خود بازمي گردد،گفت: اين نوع از اختلال تنها در نتيجه شوک ايجاد شده در سيستم هاي آبرساني مي باشد وآب موجود فاقد هرگونه آلودگي ميکروبي و شيميايي است.  


وي با اين توضيح که مردم يقين داشته باشند که کيفيت آب در همدان مطلوب و مورد تاييد مراجع تاييد کننده کيفيت مي باشد، اظهارکرد: درصورت طولاني شدن مدت زمان کدورت آب يا هواگرفتگي، مشترکين عزيز ميتواند ضمن تماس با مرکز122 همکاران ما را در جريان مشکلات ايجاد شده قراردهند و يا درخواست نمونه گيري و آزمايش آب را داشته باشند.


 وي با بيان اينکه آزمايشگاههاي آبفاي استان از جمله آزمايشگاهاي معتمد سازمان محيط زيست است،گفت: مرکز بهداشت استان نيز ضمن بررسي کيفيت آب، کيفيت مطلوب آن را تاييد ميکند.


وي از نمونه برداري هاي روزانه و ماهيانه آزمايشگاههاي متولي امر به صورت مستمر خبر داد و گف ت:تاکنون هيچ موردي از آلودگي ميکروبي و شيميايي آب گزارش نشده است.

 
وي بار ديگر با بيان اينکه مشترکين ميتوانند در صورت مشاهده هرگونه تغيير شکل ظاهري آب در دراز مدت، مشکلات خود را با مرکز پاسخگوي 122  در ميان بگذارند،از مردم درخواست کرد: به شايعات مخربي که در خصوص آلودگي آب مطرح ميشود توجه نکنند.

انتهاي خبر/


captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x