شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان: اعمال مديريت فشار همچنان ادامه دار است

معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان: اعمال مديريت فشار همچنان ادامه دار است

--

معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به تداوم اعمال مديريت فشار گفت: تا زماني که وضعيت مخازن ذخيره آب به مقدار قابل قبول نرسد اين نوع از مديريت فشار  ادامه دار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حميدرضا نيکداد ضمن تاکيد بر اعمال مديريت فشار، با اشاره به کاهش 42 درصدي نزولات جوي در سال جاري گفت: بر همين اساس دو راهکار ايجاد منابع جديد آبرساني و  اعمال مديريت مصرف در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه ايجاد منابع آبي جديد از وظايف تعريف شده شرکت آب منطقه اي مي باشد، عنوان کرد: با توجه به اينکه تاکنون منابع آبي جديدي در دسترس شرکت آب و فاضلاب استان قرار نگرفته، تنها راهکار، مديريت مصرف و آگاهي بخشي به مردم بود که در اين خصوص اقداماتي عملياتي شد.

نيکداد افزود: موضوع اعمال مديريت فشار در ساعاتي که نياز آبي مشترکين کمتر احساس ميشد در دستور کار قرار گرفت که بر همين اساس اعمال مديريت فشار از ساعت 11 شب تا 4 صبح اجرايي و 67 دستگاه کنترلگر فشار منصوبه بر روي شيرهاي فشار شکن انجام اين کار را ميسر مي سازد.

وي در خصوص نحوه عملکرد دستگاههاي کنترل گر فشار توضيح داد: اين دستگاهها به گونه اي عمل مي کنند که در زمان کاهش نياز آبي شهروندان، فشار آب به حداقل ميزان ممکن ميرسد و بر همين اساس علاوه بر اينکه هدررفت آب را از طريق نشتي هاي پنهان و شکستگي ها به حداقل ميزان مي رساند، مخازن ذخاير آبي سطح شهر را نيز براي روز بعد آماده بهره برداري مي کند.

حميدرضا نيکداد با اشاره به اينکه آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها اعمال مديريت فشار بوده و هيچ تصميمي در ستاد مديريت بحران مبني بر قطعي آب اتخاذ نشده است،گفت: در صورت اخذ تصميمات به منظور قطعي هاي روزانه، تصميمات مذکور از طريق مراجع به اطلاع شهروندان گرامي خواهد رسيد.

وي ضمن اشاره به برخي گزارش هاي دريافتي درخصوص قطعي هاي آب در طول روز در برخي نقاط شهر،عنوان کرد: اين نوع از قطعي ها عموما ناشي از شکستگي هاي احتمالي است و در اين رابطه طبق روال معمول اکيپ هاي امدادي ضمن حضور در محل حادثه نسبت به رفع مشکل اقدام مي نمايند.


معاون بهره‌برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنين در خصوص تداوم اعمال مديريت فشار گفت: تا زماني که وضعيت مخازن ذخيره آب به مقدار قابل قبول نرسيده اين نوع از مديريت فشار  ادامه دار خواهد بود و تنها ممکن است تغييرات زماني در آن اعمال شود.

وي درادامه با اذعان به اينکه طرح آبرساني اضطراري به منظور جبران بخشي از کمبودهاي توليد آب در حال پيگيري است عنوان کرد: چنانچه نزولات جوي به ماههاي آذر و دي موکول شود، بارش ها تبديل به رواناب نخواهد شد و قابل بهره برداري نيست.
نيکداد در نهايت خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود ذخاير آبي موجود، نيازمند همکاري مشترکين به منظور حفظ منابع آبي موجود و مديريت در مصارفشان خواهيم بود.

انتهاي خبر/

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x