شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديريت فشار از شب به روز منتقل مي‌شود

مديريت فشار از شب به روز منتقل مي‌شود

--

معاون بهره برداري و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان ذخاير آبي سد اکباتان را در حال اتمام عنوان کرد و گفت: بر همين اساس برنامه اعمال مديريت فشار در شهر همدان از شب به روز منتقل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان، حميدرضا نيکداد با اشاره به اينکه شرکت آب و فاضلاب توزيع کننده آب در استان مي باشد، گفت: استان همدان با بيش از يک ميليون ۷۰۰ هزار نفر جمعيت، داراي يک ميليون و ۱۰۰هزار نفر جمعيت شهري است که بر همين اساس در حال حاضر۱۰۰درصد جمعيت شهري و ۸۳ درصد روستاهاي تحت پوشش آبفاي استان مي باشد.

وي با بيان اينکه استان همدان داراي ۳۲شهر و يک هزرو ۶۲روستا مي باشد،عنوان کرد: از مجموع روستاهاي مذکور ۸۰۳روستا تحت پوشش خدمت آبفاي استان و مابقي غير تخت پوشش مي باشند.
نيکداد با اذعان به اينکه در حال حاضر ۵۲۲روستاي استان تحت پوشش ۶۳ مجتمع آبرساني روستايي قرار دارند،اظهارداشت: منابع تامين آب در روستاها شامل ۸۸۰حلقه چاه،۲۲۹چشمه ، ۶۲حلقه قنات و ۹۶۶ مخزن ذخيره آب است ضمن اينکه در شهر ها نيز منابع توليدي شامل ۱۸۳ حلقه چاه،۳چشمه,۴قنات و ۷۹مخزن ذخيره مي باشد.

وي در ادامه با بيان اينکه سال آبي گذشته براي کشور،استان و شهر همدان سال خوبي نبود،خاطرنشان کرد: متاسفانه در اين شرايط شاهد ۴۲د صد کاهش نزولات جوي بوديم و با ادامه اين روند چشمه ها و برخي قنوات استان وارد بحران جدي خشکي و بي آبي شد.

وي با اذعان به اينکه در چنين شرايطي شهرستانهاي؛ همدان، اسدآباد،کبودراهنگ و فامنين تحت تنش قرار گرفتند گفت:  البته با مديريت شرايط توانستيم مشکل مابقي شهرستانها را مرتفع نماييم اما بحران کم آبي در شهر همدان  جدي تر بود.

وي با اشاره به آبرساني سيار به۸۴روستا در شش ماهه نخست سال جاري عنوان کرد: در اين شرايط مشکل اساسي  در شهر همدان احساس شد چراکه بيش از ۷۰درصد تامين آب در اين شهر از محل  سد اکباتان بود.

وي افزود: در چنين شرايطي چنانچه سد اکباتان از دسترس خارج شود وضعيت بسيار شکننده و بحراني خواهد بود و بر همين اساس از سال ۹۹ جلسات مديريتي برگزار و از ارديبهست ماه سال جاري تصميماتي مبني بر مديريت فشار آب در شهر اعمال شد.

حميدرضا نيکداد تصريح کرد: بر اساس شرايط مذکور؛تصميماتي مبني بر ايجاد منابع ذخيره جايگزين اتخاذ شد که از جمله اين موارد ميتوان به بهره‌گيري از خط اضطراري تامين آب براي  همدان واجاره چاههاي کشاورزي اشاره کرد.

معاون بهره برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان ضمن ابراز ناخرسندي از شرايط موجود عنوان کرد:متاسفانه با وجود خشکسالي هاي اخير ذخايرآبي سداکباتان روزهاي پاياني خود را سپري ميکند و به زودي اين منبع ر از دست خواهيم داد.

وي افزود: با توجه به موارد پيش گفته ذخيره سد اکباتان  تنها تا اواخر آبان پاسخگواست و بر اساس پيش بيني هاي سازمان هوا شناسي در آبان ماه ميزان بارش زير حد نرمال و در آذرماه در نرمال پيش بيني شده است.

وي عنوان کرد: بر همين اساس برنامه شرکت آب و فاضلاب استان انتقال برنامه مديريت مصرف از شب به روز خواهد بود که مطابق آن شهر به دو منطقه تقسيم خواهد شد.

وي افزود: بر اساس اين برنامه؛ هر منطقه بيش از سه ساعت افت فشار نخواهد داشت که در اين خصوص برخي مناطق از ساعت ۹ صبح تا ۱۲و مناطق ديگر از ساعت ۱۵تا ۱۸ افت فشار آب خواهند داشت.

وي تصريح کرد:اين برنامه از فردا چهارم آبان ماه به مدت دو هفته اجرايي خواهد شد.

وي با بيان اينکه مردم بايد در اين نوع مديريت کمک حال ما باشند،گفت: از شهروندان عزيز خواستاريم به منظور حفظ منابع آبي موجود به ميزان مورد نياز آب ذخيره نمايند چراکه در غير اين صورت بخشي از ذخاير به اين صورت هدر خواهد رفت.

"دانلود برنامه زمانبندي"


captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x