شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: مطلوبيت ميکروبي 100 درصدي کيفيت آب شرب در مناطق شهري

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: مطلوبيت ميکروبي 100 درصدي کيفيت آب شرب در مناطق شهري

--

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: مطلوبيت ميکروبي 100 درصدي کيفيت آب شرب در مناطق شهري / انجام بيش از 270 هزارو مورد کلرسنجي در شهر ها و روستاهاي استان


 مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مطلوبيت ميکروبي 100 درصدي آب شرب در مناطق شهري استان و مطلوبيت 97 درصدي همين شاخص در مناطق روستايي استان خبر داد. 

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، سيد هادي حسيني بيدار ضمن ارائه گزارشي با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور تامين کيفيت آب شرب استان،گفت: بر اساس گزارشات هشت ماهه مرکز پايش و نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب استان، مطلوبيت ميکروبي آب شرب در مناطق شهري 100 و در مناطق روستايي 97 درصد است ضمن اينکه در راستاي تامين کيفيت آب، در حال حاضر مطلوبيت کلرسنجي در مناطق شهري 99.98 و در مناطق روستايي استان 85 درصد مي باشد.

وي با تاکيد بر اينکه کيفيت از مولفه هاي حائز اهميت اين شرکت در امر خدمت رساني است گفت: آب شرب توزيعي در شهر هاي مختلف استان از با کيفيت ترين نمونه ها در کشور به شمار مي رود.

وي با اذعان به اينکه مرکز پايش و نظارت بر بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان، کيفيت آب را از منابع تامين تا نقطه مصرف به طور مستمر تحت کنترل  دارد عنوان کرد: بر اساس آخرين استانداردهاي ابلاغي در هشت ماهه سال جاري 53 هزارو 12 مورد آزمون کدورت سنجي و  10 هزارو 412 مورد آزمون ميکروبي و هتروتروف در مناطق شهري و روستايي استان به انجام رسيد.

مدير عامل آبفاي استان همچنين افزود: علاوه بر نمونه‌برداري‌هاي انجام شده توسط کارشناسان آزمايشگاه‌ها در سطح گسترده، سامانه سنجش لحظه اي  آنلاين نيز به صورت اتوماتيک و مستمر نسبت به کنترل کيفيت آب خروجي مخازن و تصفيه خانه‌ها اقدام مي کند.

وي همچنين ضمن اشاره به مجموعه آناليز هاي فيزيکي و شيميايي انجام شده در مناطق شهري و روستايي استان عنوان کرد:  بر همين اساس در بازه زماني ياد شده 12 هزارو 500 پارامتر در اين زمينه مورد ارزيابي قرار گرفت.

حسيني بيدار  مجموع کلر سنجي هاي انجام شده در مناطق شهري و روستايي درهشت ماهه سال جاري را نيز  270 هزارو 791 مورد اعلام کرد.

وي در نهايت از خريداري و نصب 109 دستگاه آب ژاول در مناطق روستايي و حذف سامانه هاي گازي و فرسوده مايعي در هشت ماهه امسال  خبر داد و گفت: در حال حاضر خريداري، نصب و جايگزيني 300 دستگاه آب ژاول ديگر نيز در دستور کار است که با جايگزيني اين دستگاهها، ايمن سازي و به روز رساني دستگاههاي گازي و فرسوده محقق خواهد شد. 
 انتهاي خبر/



captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x