شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
بهره‌برداري ۶ پروژه با اعتبار ۹ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال در آبفاي اسدآباد

بهره‌برداري ۶ پروژه با اعتبار ۹ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال در آبفاي اسدآباد

--

مديرامور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از بهره‌برداري ۶ پروژه با اعتبار ۹ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال در اين شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، همزمان با دهه فجر؛ با حضور مديرامور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد، بخشدار بخش مرکزي و جمعي از مسئولين شهرستان ۶ پروژه حفاظت فيزيکي از تاسيسات آب شرب روستايي شهرستان اسدآباد با صرف ۹ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال اعتبار در اسدآباد بهره‌برداري شد.

علي اکبر رحماني در آيين افتتاح اين پروژه‌ها ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه آب پروژه‌هاي خوبي با اعتبارات مناسب در شهرستان تعريف و اجرايي شد و امسال نيز در حوزه اعتبارات توجه ويژه‌اي به آب روستايي شده است.

وي بيان کرد: امسال با اعتبارات مصوب تقريبا ۳۰۰ ميليارد ريال، ۱۴۰ ميليارد ريال تخصيص يافت و پروژ‌ه‌هايي اجرايي شد  که اميدواريم در ادامه بتوانيم تحرک و پويايي را در آب شرب روستايي داشته باشيم و معضلاتي که از سال‌هاي گذشته وجود داشته را بهبودي ببخشيم.

مديرامور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد به اشاره به اينکه از بهمن ماه سال ۹۸ ادغام آب و فاضلاب شهري و روستايي اتفاق افتاد و شرکت آب و فاضلاب استان و در شهرستان امور آب و فاضلاب شهرستان شکل گرفت؛ موضوع پدافند غيرعامل به صورت ويژه ديده شد گفت: يکي از مسائلي که در خصوص پدافند غيرعامل بايد توجه شود، حفاظت فيزيکي از تاسيسات آب شرب است و مخازن آب شرب و چاه‌هاي آب شرب به لحاظ طبقه‌بندي حفاظتي، از نقاط حساس و حياتي محسوب مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: در اين راستا پروژه‌اي را تحت عنوان مجتمع النجه گنجه و نيز حفاظت فيزيکي ۶ مخزن و چاه آب شرب شهرستان اسدآباد در دستور کار قرار داديم.

رحماني با اشاره به بهره‌برداري از پروژه حفاظت فيزيکي از تاسيسات آب شرب روستايي شهرستان اسدآباد گفت: فنس کشي و محوطه سازي مخزن آب شرب روستاي النجه به متراژ ۵۵ متر با اعتبار يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال اجرايي شده است.

وي با بيان اينکه فنس‌کشي و محوطه‌سازي مخزن آب شرب روستاي گنجه به متراژ ۵۵ متر و اعتبار يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال انجام شد تا خوشبختانه امروز بهره‌برداري شود افزود: فنس‌کشي و محوطه‌سازي مخزن آب شرب روستاي دهنوش را به متراژ ۵۰ متر با اعتبار يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال به انجام رسانديم.

مديرامور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد به فنس‌کشي و محوطه سازي چاه آب شرب روستاي دهنوش به متراژ  ۵۷ متر و هزينه‌کرد يک ميليارد و ۵۵۰ ميليون ريال اشاره کرد و گفت: فنس‌کشي و محوطه‌سازي چاه آب شرب روستاي چنارسفلي به طول ۶۰ متر با اعتبار يک ميليارد و ۶۵۰ ميليون ريال اجرايي شده است.

وي با بيان اينکه در کار فنس‌کشي و محوطه‌سازي مخزن آب شرب روستاي چنارسفلي به متراژ  ۷۲ متر ۲ ميليارد ريال اعتبار هزينه شد خاطرنشان کرد: پيمانکار اين پروژه‌ها شرکت ادهم ابتکار هفشجان بوده که به کارفرمايي شرکت آب و فاضلاب استان اجرايي شده است.

بخشدار مرکزي اسدآباد نيز ضمن قدرداني از اقدامات اداره امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد اظهار کرد: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامي در راستاي شيوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي حفاظت از منابع آب، پروژه‌‌هايي در شهرستان اسدآباد به بهره‌برداري رسيد.

سليمان نظري دوست با اشاره به اينکه توسعه روستاها و شهرستان در دستور کار جدي قرار دارد و اميدواريم با شتاب بيشتري به اين موضوع بپردازيم گفت: موضوع آب و فاضلاب و آب شرب حياتي است و نگهداري از منابع و مخازن آب شرب در محيط روستاها حائز اهميت است.

وي با اشاره به نقش دهياران و شوراها در حفاظت از تاسيسات منابع آب شرب شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: انتظار داريم علاوه بر حفاظت، سرکشي نيز در برنامه باشد و مراقبت‌هاي لازم صورت گيرد چرا که براي فنس‌کشي‌ها در حفاظت آب هزينه‌هاي زيادي مي‌شود و لازم به نگهداري است.

بخشدار بخش مرکزي اسدآباد با تاکيد به اينکه بايد در مصرف آب صرفه‌جويي کرد گفت: در اين راستا جلساتي در روستاها و با کشاورزان برگزار کرديم که انتظار داريم دهياران وشوراها موضوع آب و به ويژه آب زيرزميني که اسدآباد نيز از آب‌هاي زيرزميني استفاده مي‌کند و سطح آن پايين آمده است را مورد توجه ويژه قرار دهند.

وي با بيان اينکه در خصوص سطح آب زيرزميني به مرحله رسيده‌ايم که همه نسبت به اين موضوع بايد حساسيت داشته باشيم و بهينه مصرف کنيم عنوان کرد: در نگهداشت آب زيرزميني بيش از گذشته کوشا باشيم.

انتها

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x