شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
افتتاح و کلنگ‌زني ۱۲ پروژه‌ آبرساني روستايي در شهرستان ملاير

افتتاح و کلنگ‌زني ۱۲ پروژه‌ آبرساني روستايي در شهرستان ملاير

--

امروز ۱۲ پروژه‌ آبرساني روستايي در شهرستان ملاير با حضور مسوولان استاني افتتاح و کلنگ‌زني شد.

به گزارش روابط عمومي شرکت آبفاي استان همدان، صبح امروز آئين افتتاح و کلنگ‌زني پروژه‌هاي آبرساني شهرستان ملاير با حضور فرهاد بختياري فر؛ مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، حجت الاسلام احد آزاديخواه و هادي بيگي؛ نمايندگان مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي و حسين فارسي؛ سرپرست فرماندار اين شهرستان برگزار شد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اين مراسم ضمن تبريک ايام الله دهه فجر اظهار کرد: اميدواريم همه ما در راستاي اهداف بلند انقلاب اسلامي به ويژه خدمت به مردم گام‌هاي محکمي برداريم و موفق باشيم.

بختياري فر با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زني ۱۲ پروژه‌ آبرساني شهرستان ملاير گفت: يکي از بزرگترين مجتمع‌هاي آبرساني در سطح استان، مجتمع سد کلان ملاير است که نمايندگان محترم اين شهرستان اعتبار خوبي براي آن تامين کردند و ما قدردان هستيم.

وي خاطرنشان کرد: امسال ۱۴.۵ ميليارد تومان از محل اعتبار مجتمع‌هاي ملي براي مجتمع سد کلان ملاير براي  آبرساني به ۳۷ روستا تامين شد که به ميمنت ايام خجسته دهه فجر آبرساني از اين مجتمع را آغاز مي‌کنيم.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکيد به اينکه عمليات اجرايي آبرساني به ۳۷ روستا در اين پروژه ديده شده است افزود: امروز  همزمان اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب روستاي جوراب را به همراه احداث مخزن ۶۰۰ متر مکعبي در برنامه کلنگ زني داريم.

وي با اشاره به کلنگ زني خط انتقال آب شرب روستاي حاجي آباد با اعتبار  ۹۵۰ ميليون تومان جزو پروژه‌هاي سد کلان ملاير گفت: امروز عمليات کلنگ زني خط انتقال آب شرب روستاي کهکدان نيز با اعتبار ۳ ميليارد و  ۶۲ ميليون تومان انجام خواهد شد.

بختياري فر با بيان اينکه آغاز احداث مخزن آب روستاي علمدار عليا نيز يکي ديگر از پروژه‌هاي آب‌رساني مجتمع سد کلان است افزود: حفر و تجهيز چاه آب شرب روستاي حرم‌آباد نيز از اقدامات پيش بيني شده در مرحله اول آبرساني به مجتمع سد کلان است.

وي به اصلاح شبکه و انشعاب آب ۸ روستاي شهرستان ملاير شامل روستاي اوچ تپه، طجر سامن، دهلق، کماسا، جوراب، توسک عليا و سفلي کيکله و ده چانه اشاره کرد و گفت: طبق قراردادي اصلاح شبکه ۸ روستا همزمان با اعتبار ۸۲۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان انجام مي شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کلنگ‌زني اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب شهر ازندريان و شهر سامن ملاير طي مراسم امروز گفت: حفر و تجهيز چاه آب شرب روستاي مهدي آباد نيز در دستور کار است.

وي از بهره برداري دو پروژه آبرساني در شهرستان ملاير طي امروز خبر داد و گفت: اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب روستاي آورزمان با يک ميليارد و ۳۹۲ ميليون  تومان انجام شده است.

بختياري با اشاره به اصلاح ۱۲ کيلومتر شبکه توزيع آب و اصلاح ۷۵۰ فقره انشعاب آب در اين پروژه بيان کرد: اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب و تجهيز و فنس کشي چاه روستاي نمازگاه نيز امروز با اعتبار  ۳۷۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان به بهره برداري خواهد رسيد.

وي تصريح کرد: اصلاح  ۱۰۱ کيلومتر شبکه توزيع، اصلاح ۲۵ فقره انشعاب آب، فنس کشي محوطه چاه به مساحت ۱۲۰ متر مربع و تجهيز چاه با عمق ۸۵ متر و دبي ۱۰ ليتر بر ثانيه از اقدامات صورت گرفته در اين پروژه است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه يکي از مهمترين اقدامات در شهرستان ملاير سد کلان است و هدف ما خدمات‌رساني به مردم از طريق تامين آب شرب پايدار است اضافه کرد: درصدد  هستيم تعداد روستاهاي زيرپوشش سد کلان را افزايش دهيم تا روستاهاي بيشتري از آب سالم و پايدار برخوردار شوند.

وي با اشاره به اينکه در مجموع  ۳۲ باب مخزن با ظرفيت  ۴ هزار متر مکعب در مجتمع سد کلان احداث مي شود گفت: ۱۰کيلومتر خط انتقال پيش بيني شده که  برآورد آن آماده شده است.

بختياري فر با بيان اينکه ۱۳۲ کيلومتر شبکه توزيع آب و ۹ باب هم ايستگاه پمپاژ در اين پروژه مد نظر است افزود: اصلاح  شبکه روستاي جوراب بخشي از عمليات ۱۳۲ کيلومتر شبکه توزيع آب و اصلاح شبکه توزيع بوده که امروز آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه اميدواريم با پيگيري هاي نمايندگان محترم مردم شهرستان ملاير در مجلس شوراي اسلامي بتوانيم مجتمع آبرساني سد کلان را طي سال هاي آينده به اتمام برسانيم گفت: اتمام کلي طرح آبرساني مجتمع سد کلان ملاير ۱۵۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و امسال ۱۴.۵ ميليارد تومان اعتبار داشت  که ۸.۵ ميليارد تومان از اعتبارات ملي و ۶ ميليارد تومان نيز از محل اعتبارات استاني اخذ شد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکيد به اينکه از ۱۴.۵ ميليارد تومان اعتبار امسال سد کلان ملاير، ۶۰ درصد تخصيص داده شد اما تقريبا ۴ برابر اين رقم کار تعريف و قرارداد منعقد شده است گفت: عمليات اجرايي بخشي از پروژه ها امروز آغاز مي‌شود و براي مابقي نيز به زودي قرارداد منعقد مي‌شود که اميدواريم در سريع‌ترين  زمان ممکن بتوانيم در تامين آب شرب پايدار براي اهالي محترم روستاهاي زير پوشش مجتمع آبرساني سد کلان اقدامات خوبي انجام دهيم.

سرپرست فرماندار شهرستان ملاير نيز در اين مراسم اظهار کرد: در ايام الله دهه فجر به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي و خون شهداي گرانقدر ۱۴۰ پروژه با اعتباري بالغ بر يک هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان به بهره‌برداري مي رسد و آغاز عمليات تعدادي از پروژه ها نيز آغاز خواهد شد.

فارسي با بيان اينکه پروژه آبرساني به روستاهاي زيرمجموعه سد کلان يکي از پروژه‌هاي مجتمع‌هاي ملي است که با پيگيري نمايندگان محترم مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي به نتيجه رسيد گفت: در حقيقت طي هشت سال گذشته در حوزه آبرساني به روستاها و موضوع مجتمع آبرساني در ملاير ضعيف عمل کرده بوديم و آنچه حق ملاير بود اختصاص نيافته بود که خوشبختانه با پيگيري آقاي مهندس بختياري و نمايندگان محترم چندين مجتمع در ملاير تعريف شد و تقريبا به ۱۰۰ روستا آبرساني از اين طريق انجام خواهد شد.

وي يادآور شد: با وجود تمام مشکلات و تحريم‌هايي که دشمنان عليه مردم ايران اسلامي دارند که مي خواهند نوعي نااميدي را در کشور تزريق کنند اما تمام مسوولان از هر روزنه‌اي براي خدمات‌دهي به مردم شريف شهر و روستا استفاه مي‌کنند که قدردان هستيم.

نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي نيز با قدرداني از تلاش‌هاي شرکت آبفاي استان همدان نسبت به عمليات آبرساني به روستاهاي اين شهرستان اظهار کرد: در حوزه آب و فاضلاب کار نکرده زياد داشتيم و شهرستان در اين حوزه عقب مانده بود که خوشبختانه طي چند سال اخير جبران شده است.

آزادي خواه با بيان اينکه يک مجتمع آبرساني دهلق داشتيم که آن هم نيمه کار بود اما در حال حاضر مجتمع آبرساني سد کلان با حدود ۴۰ روستا به سرعت پيشرفت فيزيکي دارد و اين يک تحول بزرگي در شهرستان ملاير است عنوان کرد: تقريبا فاز اول مجتمع آبرساني شهيد سليماني به جريان افتاده و مردم از آب شرب سالم بهره‌مند مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه انقلاب، دولت و حکومت آب سالم را به درب منازل اهالي اين روستاها رساند گفت: پروژه‌هايي نيز در حال انجام است که تاکيد مي‌کنيم با سرعت بيشتري انجام شود تا  موضوع آب در شهرستان حل شود و شاهد تحول چشمگير باشيم.

نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در حال حاضر آب هاي پشت سد نگهداري مي‌شود در حالي که سالها اين آب بخار مي‌شد و از آن استفاده نمي‌شد افزود: در حال حاضر آب سد کلان ملاير از تمام آب شرب‌هاي استان سالم‌تر و بي نظير وباکيفيت است.

  وي با اشاره به اينکه آب شرب سالم و حق آبه روستاهاي پايين دست سد کلان ملاير در اولويت است گفت: اميدوارم حق آبه به موقع به باغداران داده شود تا آب سد کلان هم در حوزه کشاورزي و هم در حوزه آب شرب سالم به داد مردم برسد.

آزاديخواه در پايان سخنانش بيان کرد: اگر امکان آبرساني به تمام روستاها از سد کلان وجود داشته باشد اين اتفاق مي افتد.

ديگر نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينکه امسال تلفيق بودجه تجربه جالبي بود اظهار کرد: در کشور قريب به ۱۰۰ مجتمع آبرساني مصوب شده بود که بنا بود از اين تعداد فراتر نرود اما پيگيري‌هاي زيادي شد تا اينکه مجوز چند پروژه بزرگ آبرساني براي ملاير اخذ کرديم.

بيگي با بيان اينکه امروز عمليات آبرساني يک مجتمع آغاز شد و بناست به ۳۷ روستا آب‌رساني شود گفت: مدت زمان اجراي اين پروژه ۵ سال خواهد بود که اميدواريم هر سال شاهد پيشرفت چشمگيري باشيم.

وي  خاطرنشان کرد: در برنامه‌هاي سفر رياست جمهوري قرار است که اعتبارات اين پروژه در دو سال آينده بسته شود که تلاش ما بر اين است با سرعت کار انجام شود.

انتها/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x