شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
افتتاح و کلنگ‌زني 6 پروژه آبرساني در شهرستان بهار

افتتاح و کلنگ‌زني 6 پروژه آبرساني در شهرستان بهار

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح و کلنگ‌زني 6 پروژه آبرساني در شهرستان بهار طي امروز خبر داد و گفت: با تکميل دو مجتمع آبرساني شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعيت ۲۲ هزار نفر زير پوشش قرار مي‌گيرند.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، آئين بهره‌برداري و کلنگ‌زني پروژه‌هاي آبرساني شهرستان بهار با حضور مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري همدان و فرماندار  اين شهرستان برگزار شد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اين مراسم با اشاره به اينکه به ميمنت اين روزهاي خجسته امروز سه پروژه آبرساني در شهرستان بهار بهره‌برداري و سه پروژه نيز کلنگ‌زني شد اظهارکرد: به طور همزمان با پروژه هاي آبرساني، ساختمان اداري شهرستان بهار نيز در دو طبقه هر طبقه ۴۰۰ متر مربع زيربنا در زميني به مساحت يک هزار متر مربع افتتاح شد که ۳ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان از محل اعتبارات جاري شرکت براي آن هزينه شده است.

فرهاد بختياري‌فر به کلنگ‌زني بخش اول و دوم خط انتقال مجتمع آبرساني حسين آباد آشوري اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهار دو مجتمع آبرساني به نام‌هاي «آقبلاغ» و «حسين آباد آشوري» وجود دارد که امروز خط انتقال مجتمع آبرساني حسين آباد آشوري آغاز شد.

وي با بيان اينکه بخش اول و دوم اجراي خط انتقال مجتمع آبرساني حسين آباد آشوري به طول ۱۰ کيلومتر بوده که به خاطر سايزهاي متفاوت به دو بخش تقسيم شده است افزود: براي بخش اول اين پروژه ۶ ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملي، يعني از اعتبار مجتمع‌هاي ملي آبرساني تخصيص داده شده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه در براي بخش دوم اين پروژه سايز لوله‌ها پلي‌اتيلن و کوچکتر است  و تقريبا ۳.۵ ميليارد تومان اعتبار براي آن تخصيص يافته است ادامه داد:  در حال حاضر ۱۲ ميليارد تومان براي مجتمع حسين‌آباد و ۱۱ ميليارد تومان نيز براي مجتمع آقبلاغ اعتبار  موجود است.

وي بيان کرد: براي بخش اول خط انتقال حسين آباد آشوري ۸۰۰ متر لوله ۲۰۰ ميليمتر چدن نشکن (داکتيل) و  5 هزار و  ۲۰۳ متر لوله پلي‌اتيلن در سايز ۲۵۰ ميليمتر استفاده مي‌شود.

بختياري‌فر با تاکيد به اينکه در بخش دوم سايزهاي لوله‌ها کمتر مي‌شود و خط انتقال ۹۰ ميليمتر پلي اتيلن به طول ۳ هزار و ۷۵۰  متر و خط انتقال سايز ۱۱۰ ميليمتر پلي‌اتيلن به طول ۳ هزار و ۶۰۰ متر است بيان کرد: حدود يک هزار و ۸۰۵ متر لوله پلي‌اتيلن ۲۰۰ ميليمتر نيز داريم که در مجموع جمعيتي حدود ۱۲ هزار نفر را در ۶ روستا که تحت پوشش مجتمع آبرساني حسين آباد آشوري هستند، زير پوشش قرار مي‌دهند.

وي به عمليات اجرايي احداث و فنس‌کشي مخزن آب به حجم يک هزار متر مکعب روستاي مالک اشتر با اعتبار ۳ ميليارد تومان از محل اعتبارات استاني اشاره کرد و گفت: پروژه احداث و فنس کشي مخزن هوايي فلزي روستاي هارون آباد نيز با اعتبار يک ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان کلنگ‌زني شد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح ديگر پروژه‌‌هاي آبرساني در شهرستان بهار سخن گفت و افزود: يکي از اين پروژه‌ها در روستاي دينارآباد است که چاهي به عمق ۸۰ متر با دبي ۱۲ ليتر در ثانيه با اعتبار ۵۰۰ ميليون تومان از محل منابع استاني حفاري شده و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه چاه روستاي همه‌کسي نيز بهره‌برداري شد که براي اين پروژه از ظرفيت خيرين استفاده شده است گفت: تقريبا ۵۰۰ ميليون تومان نيز از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان نيز براي اين پروژه هزينه شده است.

بختياري‌فر با اشاره به اينکه در حفر، تجهيز و اجراي خط انتقال چاه تقريبا يک کيلومتر لوله پلي‌اتيلن سايز ۹۰ ميلي‌متر استفاده شده است افزود:  اين چاه حدود ۷ تا ۸ ليتر در ثانيه آب دارد و با اين اقدام مشکل  آب شرب روستاي همه‌کسي برطرف مي‌شود.

وي با بيان اينکه تقريبا ۲۲ ميليارد تومان براي دو مجتمع آبرساني شهرستان بهار اعتبار داريم خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه پروژه‌ها تعريف شده و در حال انجام است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان مجموع اعتبارات شهرستان بهار را در بخش آب و فاضلاب  ۶۹ ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: از اين مبلغ حدود ۴۵ ميليارد تومان از اعتبارات ملي دريافت شده که نکته قابل توجهي است.

وي تصريح کرد: با تکميل دو مجتمع آبرساني در شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعيت ۲۲ هزار نفر زير پوشش قرار مي‌گيرند که هديه‌اي از سوي دولت براي مردم شهرستان بهار است.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينکه موضوع آب و نيز وزارت نيرو از اولويت‌هاي اساسي ما بوده است و بارها با وزير محترم نيرو صحبت‌هايي در اين زمينه داشتيم اظهار داشت: خوشبختانه در اين راستا اعتبارات بسيار خوبي جذب شده است که به عنوان مثال براي شهرستان کبودراهنگ از محل اعتبارات مناطق محروم تنها ۸۹ ميليارد تومان اعتبار جذب کرده‌ايم.

فتح الله توسلي با اشاره به اينکه براي شهرستان بهار ۴۵ ميليارد تومان اعتبار دريافت شده و اعتبارات ديگري هم در حوزه تصفيه‌خانه‌ها در راه است گفت: از همه مهمتر موضوع انتقال آب از سد تالوار بوده که در حال پيگيري هستيم.

وي با بيان اينکه چند روز پيش جلسه‌اي با رئيس جمهور محترم و مجمع نمايندگان داشتيم که نامه‌اي آماده و از ايشان اعتبار يک هزار ۵۰۰ ميليارد تومان درخواست شد افزود: روز گذشته دستور آقاي رئيس‌جمهور به وزارت نيرو و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که اميدواريم در اين زمينه هم کمک‌هايي شود چرا که اقدامات اساسي سد تالوار انجام شده و بيش از ۱۰۰ کيلومتر لوله‌گذاري شده است.

توسلي با تاکيد به اينکه بايد فکر استراتژيک براي تامين آب داشت يادآور شد: براي اصلاح شبکه آب روستاها نيز فکر اساسي شود که نياز است اعتبار اساسي براي اين منظور تخصيص يابد که اگر لازم باشد از اعتبار ملي نيز خواهيم گرفت چرا که در حال حاضر قطره‌هاي آب برايمان مهم است.

وي با بيان اينکه  الگوي کشت نيز فکر اساسي نياز دارد و ديگر نبايد سيب‌زميني در شهرستان بهار محصول اول باشد و بايد محصولات کم آب‌بر استفاده کرد خاطرنشان کرد: کشور به سمت خشکسالي مي‌رود و اگر نتوانيم مديريت آب داشته باشيم در آينده  نسبت به آب شرب نيز مشکل خواهيم داشت.

فرماندار شهرستان بهار نيز ضمن تبريک ايام الله دهه فجر اظهار کرد: از اين منظر دهه مبارک فجر را به همديگر تبريک مي‌گوييم که يادمان باشد انقلاب اسلامي براي ما چه کرده است و چهل سال پيش به ويژه در حوزه آب کجا بوديم و امروز کجا هستيم.

روح الله نباتي با اشاره به اينکه به فرموده مقام معظم رهبري بايد جهاد تبيين را در دستور کار قرار دهيم گفت: پشت پروژه‌هايي که افتتاح مي‌شود يک عقبه فني و مهندسي خوابيده است که اينها را ۴۰ سال پيش نمي‌توانستيم انجام دهيم.

وي با بيان اينکه دوران پيش از انقلاب درصد بالايي از کشور آب شرب و سالم نداشتند افزود: امروز با بحران آب مواجه هستيم و بايد مديريت کنيم اما از طرفي از نعمت آب در حد استانداردهاي جهاني برخوردار هستيم که متعلق به مهنديس ماست و بايد اينها را تبيين کرد.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اينکه شايد ۵۰ سال پيش در شهرستان بهار دو يا سه مهندس نداشتيم که بتواند کار مهندسي را انجام دهند و تمدني که غرب به دست آورده از راه فني و مهندسي بوده و نه چيز ديگر و اين است که بايد دهه فجر را تبريک گفت و به خود باليد گفت: بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي به خوبي تبيين شود و خدمات انقلاب اسلامي به مردم گفته شود.

وي با تاکيد به اينکه بايد نگاه کارشناسي به اقدامات داشت و اگر کار انجام مي‌شود حساب شده است خاطرنشان کرد: بايد مردم را به آينده روشن اميدوار کرد و هر کدام از ما بايد کارگزاري در تراز انقلاب اسلامي باشيم.

انتها

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x