شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفاي استان همدان تاکيد کرد: بهره گيري از تمام ظرفيت ها در اطلاع رساني و آموزش مديريت مصرف آب

مديرعامل آبفاي استان همدان تاکيد کرد: بهره گيري از تمام ظرفيت ها در اطلاع رساني و آموزش مديريت مصرف آب

--

شناسايي و اخطار به مشترکين و دستگاهاي اجرايي پر مصرف در دستور کار
 
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر لزوم بهره گيري از ظرفيت رسانه ها، جامعه روحانيت، معتمدين و پايگاههاي بسيج محلات، در راستاي اطلاع رساني، مديريت مصرف و کاهش هدررفت آب تاکيد کرد و گفت: اخطار به مشترکين و دستگاههاي اجرايي پرمصرف در دستور کار است.
 
به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، فرهاد بختياري فر در نخستين کارگروه اطلاع رساني شرکت آب و فاضلاب استان همدان که در سال 1401 با حضور اعضاء اين کارگروه برگزار شد، بر اهميت موضوع آگاه سازي افکار عمومي در شرايط بحراني و تنش آبي سال جاري تاکيد کرد.
وي در اين نشست با بيان اينکه برگزاري جلسات مرتبط با کارگروه اطلاع رساني ضمن تاکيد بر آگاه سازي عموم از الزامات است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش معتمدين محل و فرماندهان بسيج محلات در انتقال مباحث آموزشي، برگزاري جلسات آموزشي ويژه اين طيف از افراد ضروري است.
 
بختياري فر همچنين بر تشکيل کارگروه مديريت مصرف ويژه کارکنان و مديران دستگاههاي اجرايي تاکيد کرد و اظهارداشت: با توجه به تنش آبي موجود و کاهش نزولات جوي، الزامي است ليست دستگاههاي اجرايي پرمصرف تهيه و اخطارهاي لازم از سوي استانداري به اين تعداد از مشترکين داده شود.
وي افزود: همچنين معرفي مشترکين و دستگاههاي کم مصرف به منظور ترغيب افراد و دستگاههاي مذکور به مديريت مصرف نيز حائز اهميت است.
 
مدير عامل آبفاي استان در بخش ديگري از سخنانش بر راه اندازي مجدد مجموعه مروجين آب به منظور گشت زني در خيابانهاي شهر و تذکر به مشترکين پرمصرف ضمن آموزش به عموم تاکيد کرد.

در ادامه مدير روابط عمومي و دفتر آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه کارگروه اطلاع رساني شرکت آب و فاضلاب استان، حسب دستور مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور تشکيل شد،گفت: با توجه به وقوع بحران آب در ساليان اخير، استراتژي مراجع ذي صلاح تشکيل کارگروه مذکور در استانها و کمک به اطلاع رساني و فرهنگسازي منسجم مي باشد.
 
حميد عزيزي متواضع با بيان اينکه جلسات مرتبط با کارگروه  اطلاع رساني سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: امسال نيز نخستين جلسه کارگروه مذکور در راستاي تعيين تکاليف اعضاء و کمک به اطلاع رساني در خصوص مديريت مصارف عمومي تشکيل گرديد.
وي با تاکيد بر اينکه بخش مهمي از مديريت مصرف در حوزه آب با آگاه سازي افکار عمومي و آموزش همگاني امکان پذير است خاطرنشان کرد: در همين راستا سال گذشته با برگزاري نشست هاي مرتبط نظير؛ نشست " آب، بهره وري و اصلاح الگوي مصرف"، بهره گيري از تبليغات محيطي و نصب بنرها با محتواي آموزشي، برگزاري پويش "هرهفته الف-ب-ايران"، برگزاري گردهمايي مشاوران بانوان و خانواده دستگاهاي اجرايي، راه اندازي پويش "جان شما... جان آب" با همکاري بانک مسکن سعي در اطلاع رساني و آموزش همگاني نموديم.
 
عزيزي متواضع ادامه داد: همچنين سال گذشته در ايام پاياني سال با توليد و پخش 3500 ثانيه برنامه تلويزيوني 2100 ثانيه ويژه برنامه راديويي و نصب 800 متر مربع بنر در سطح شهر در حوزه مديريت مصرف آب در خانه تکاني اقدام شد.
وي به برگزاري نشست هاي خبري ويژه ارتباط با اهالي رسانه استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همکاري رسانه هاي ملي و استاني، موفق به انتشار بيش از  1200 خبر در رسانه هاي مختلف و مرتبط با حوزه آب و فاضلاب شديم.
وي همچنين به توليد و انتشار محتواهاي آموزشي و موشن گرافي در فضاي مجازي اشاره و بيان کرد: سال گذشته در راستاي همکاري با نهادها و دستگاه هاي اجرايي مختلف، بيش از 1200 نفر از تاسيسات آب و فاضلاب استان بازديد کردند که البته اين تعداد بازديد در طول سال هاي پيش از شيوع ويروس کرونا تا 6 هزار نفر نيز ثبت شده است.
 
عزيزي متواضع در نهايت بر لزوم برگزاري مستمر سلسله جلسات کارگروه اطلاع رساني ضمن حضور منسجم اعضاء و اجراي مصوبات اين کارگروه تاکيد کرد.
لازم به ذکر است، برگزاري دوره اي جلسات کارگروه اطلاع رساني، راه اندازي تيم عملياتي مروجين آب، تهيه ليست مشترکين پرمصرف و اخطار به مشترکين مذکور، بهره گيري از ظرفيت صدا و سيما و فضاي مجازي در آموزش همگاني و برگزاري جلسات آموزشي ويژه معتمدين محلات از جمله مصوبات اين جلسه بود.
 
انتهاي خبر/
1401/1/24
 
 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x