شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
آذرتکين عنوان کرد: جداسازي فاضلاب از بستر رودخانه هاي شهر در اولويت اقدامات / پاکسازي 80 درصدي رودخانه دره مرادبيگ

آذرتکين عنوان کرد: جداسازي فاضلاب از بستر رودخانه هاي شهر در اولويت اقدامات / پاکسازي 80 درصدي رودخانه دره مرادبيگ

--

معاون بهره برداري و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تاکيد بر ضرورت جداسازي فاضلاب از رودخانه هاي شهر گفت: اين اقدام در اولويت برنامه هاي شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

 به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حسين آذرتکين با اشاره به اينکه جمع آوري و جداسازي فاضلاب از رودخانه هاي شهر همدان يکي از اقدامات در دست انجام و مورد تاکيد شرکت آب و فاضلاب استان است،گفت: در همين راستا جداسازي فاضلاب از رودخانه دره مرادبيگ کليد خورد که با تلاش همکاران ما تاکنون 80 درصد از کار عملياتي شده و 20 درصد باقي مانده نيز در سال جاري اجرايي ميشود.

حسين آذرتکين افزود: طرح جمع آوري فاضلاب رودخانه دره مراد بيگ در فاز دوم در دو مرحله انجام ميشود که مرحله نخست اجراي اين طرح، جمع آوري فاضلاب  محله تخته سنگ دره مردا بيگ و مرحله بعد جمع آوري فاضلاب مناطق باقي مانده از فاز نخست مي باشد ضمن اينکه اين پروژه در دو سوي رودخانه مذکور به طول 5/2 کيلومتر اجرايي خواهد شد.
وي با اذعان به اينکه اين اقدام در راستاي پاکسازي رودخانه ها و بهره وري از فاضلاب جمع آوري شده انجام مي شود،اظهارداشت: مطابق برنامه ريزي انجام شده جداسازي فاضلاب از رودخانه هاي موجود در خيابانهاي رکني و بين النهرين تا مسير منتهي به ميدان امام نيز در دستور کار مي باشد که اين پروژه نيز همانند پروژه پيشين در صورت تخصيص در سال جاري عملياتي خواهد شد.

حسين آذرتکين با بيان اينکه متاسفانه در حال حاضر فاضلاب روان در رودخانه هاي شهر در زمين هاي کشاورزي پايين دست شامل دشت بهار و حاشيه شهر همدان نظير قاسم آباد و حسن آباد  مورد استفاده کشاورزان قرار مي گيرد عنوان کرد: اميدواريم با مجموعه اقدامات انجام شده آبياري با چنين آبهايي متوقف شود.
وي همچنين با اشاره به اينکه متاسفانه يکي از معضلات 60 ساله شهر همدان، وجود کانالهاي طاقي شکل و انتقال فاضلاب به رودخانه هاي شهر ميباشد گفت: همين امر موجب شده تا امروز تغيير کانالهاي سنتي و اتصال آنها به کلکتور اصلي شهر هزينه هاي زيادي را متوجه شرکت آب و فاضلاب نمايند.
وي تصريح کرد: ظرف 4 تا 5 سال آتي بايد تمامي شبکه هاي طاقي به شبکه اصلي شهر متصل گردد و رودخانه ها عاري از فاضلاب شوند.

معاون بهره برداري و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده در اين رابطه نيز گفت: با ابلاغ اعتبارات ماده 56 به شرکت آب و فاضلاب استان، قريب به  300 ميليارد تومان به جداسازي فاضلاب از رودخانه هاي شهر تخصيص خواهد يافت که با اين اعتبار رودخانه هاي موجود در خيابانهاي اصلي شهر همانند؛ بين النهرين و رکني تا ميدان بيمه و ديگر رودخانه ها عاري از فاضلاب خواهند شد.
وي با اذعان به اينکه با حمايت استاندار و دادستان استان آزادسازي بستر و حريم رودخانه هاي شهر در دست انجام است،عنوان کرد: همزمان با مجموعه اقدامات انجام شده، اجراي شبکه فاضلاب در دو سوي حريم رودخانه ها نيز عملياتي خواهد شد.

آذرتکين در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر نيز همزمان با بازگشايي حريم رودخانه عباس آباد تا خيابان منوچهري ايجاد شبکه جمع آوري فاضلاب در حال انجام است.
وي همچنين با بيان اينکه ايجاد شبکه جمع آوري فاضلاب در دو سوي رودخانه هاي مستقر در قاسم آباد، حسن آباد و خضر نيز به زودي عملياتي خواهد شد گفت: از آنجا که فاضلاب خانگي ساختمانهاي مستقر در حريم رودخانه ها به داخل رودخانه ها تخليه مي شود لذا جدا سازي اين نوع فاضلاب ها و انتقال آن به کلکتور اصلي شهر نيز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب همدان مي باشد. 
انتهاي خبر/



captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x