شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مدير عامل آبفاي استان همدان:  برنامه، زمان تقريبي قطعي آب را به اطلاع شهروندان مي رساند/ بهره برداري از چاههاي استيجاري همچنان در دست انجام/

مدير عامل آبفاي استان همدان: برنامه، زمان تقريبي قطعي آب را به اطلاع شهروندان مي رساند/ بهره برداري از چاههاي استيجاري همچنان در دست انجام/

--

مدير عامل آبفاي استان همدان  با اشاره به اينکه برخي عدم تطابق ها ميان زمان قطع آب و برنامه تدوين شده به به دليل  رفتار شبکه است، گفت: گاها رفتار شبکه به گونه اي است که تا آبگيري آخرين نقطه شبکه شهروندان تفاوت ميان زمانبندي را احساس مي کنند.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، فرهاد بختياري فر با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تعديل شرايط موجود عنوان کرد: با وجود اينکه  با کاهش ارتفاع مخازن نوبت بندي دقيق امکان پذير نيست اما برنامه اي به همين منظور تدوين  و از طريق رسانه ها و فضاي مجازي منتشر شده که اين برنامه  به اطلاع عموم شهروندان رسيده است.

وي در خصوص برخي گلايه هاي شهروندان به دليل عدم تطابق برنامه با وضعيت موجود نيز توضيح داد: رفتار شبکه به گونه اي است که ممکن است تا آبگيري آخرين نقطه شبکه مقداري تفاوت با برنامه از سوي شهروندان احساس شود.

وي همچنين خاطرنشان کرد: اين برنامه زمان تقريبي برنامه قطعي آب را به اطلاع شهروندان مي رساند.

 وي در ادامه به پيگيري هاي استاندار همدان به منظور استفاده از ظرفيت چاههاي کشاورزي و جايگزيني اين منابع آبي اشاره کرد و گفت: با همکاري شرکت آب منطقه اي پيگيريها به منظور اجاره چاههاي کشاورزي و تامين آب شرب شهر همدان ادامه دارد  به نحوي که در سه روز گذشته 12 حلقه چاه کشاورزي  طي توافق با کشاورزان وارد مدار شده  و اين روند تا زماني که ظرفيت اجاره وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت.

بختياري فر با اشاره به کاهش 44 درصدي حجم بارندگي و رواناب هاي حاصله در سال جاري گفت: از آنجا که 65  درصد ذخاير آب شرب شهر همدان را آب هاي سطحي تشکيل ميدهند کاهش رواناب ها به تبع کاهش حجم سد و افت منابع تامين آب شرب اين شهر را  موجب شد.

فرهاد بختياري فر با اذعان به اينکه برخي اقدامات ضربتي به منظور تامين اضطراري آب شرب شهر همدان بر همين اساس در دستور کار قرار گرفت،عنوان کرد: از جمله اين پروژه ها حفاري چاههاي جديد در منطقه آق حصار بود که اين پروژه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

وي افزود: به منظور حل مشکلات مذکور با استفاده از حفر سه حلقه چاه در سايت جنوبي آق حصار درصد تامين آب از آبهاي زيرزميني برآمديم ضمن اينکه چاه چهارم سايت جنوبي نيز در حال حاضر با خروجي 30 ليتر بر ثانيه آماده بهره برداري است.

وي با بيان اينکه سه حلقه چاه ديگر نيز در سايت شمالي اين منطقه حفاري  و تجهيز شده است گفت: خط انتقال آب و برق سه حلقه چاه مذکور نيز  هم اکنون به اتمام رسيده و خط وارد مدار شده که پيش بيني مي کنيم اين سه حلقه چاه نيز با آبدهي 130 ليتر در ثانيه کسري آب شرب همدان را تا حدودي تامين کند.

مدير عامل آبفاي استان همدان همچنين توضيح داد: علاوه بر موارد ذکر شده حفاري چهار حلقه چاه جديد نيز در همين سايت در دستور کار مي باشد که از اين تعداد حفاري  دو حلقه چاه به اتمام رسيده  و حفاري دو حلقه چاه ديگر نيز به زودي آغاز خواهد شد.

وي يادآور شد:عمليات حفاري چاه شماره  هشت آق حصار به اتمام رسيده و يک حلقه چاه نيز با ظرفيت 40 ليتر در ثانيه به سايت جنوبي افزوده شده است.
 

بختياري فر افزود: همچنين به منظور تجهيز پنج حلقه چاه کشاورزي در منطقه امزاجرد نيز تفاهم انجام و خط انتقال پياده سازي شده است.

وي در نهايت  ضمن تقدير از  صبوري شهروندان، خواستار  نهايت همکاري به منظور مديريت شرايط موجود شد.

انتهاي خبر/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x