شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
آب شرب شهري مطمئن ترين منبع آب در زمان فراگيري بيماري هاي واگيردار

آب شرب شهري مطمئن ترين منبع آب در زمان فراگيري بيماري هاي واگيردار

--

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه سلامت آب منتقل شده از چاههاي کشاورزي از لحاظ ميکروبي و فيزيکوشيميايي به شکل منظم مورد بررسي قرار مي گيرد،گفت: براساس نمونه برداري و پايش نقاط مختلف شبکه و نيز گزارش هاي مردمي، طي روزهاي اخير شاهد افزايش کمي و کيفي آب هستيم.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان،فرهاد بختياري فر افزود: در حال حاضر شبکه آب شرب شهر بصورت شبانه روزي توسط مرکز بهداشت استان و مرکز پايش شرکت آب و فاضلاب کنترل ميشود، اظهارداشت: با کلرسنجي هاي انجام شده خوشبختانه مقدار کلر باقي مانده در شبکه در حد مجاز است و آب مورد استفاده شهروندان هيچگونه مشکلي براي شرب و بهداشت ندارد.

وي با اشاره به اينکه يکي از راهکارها به منظور عبور از تنش آبي، انتقال آبهاي زيرزميني به شبکه آبرساني شهر بود ،گفت:خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده، در حال حاضر شبکه توزيع آب در شهر به ثبات نسبي رسيده و  مخازن ارتفاع خوبي دارند به نحوي که مخازني که منحصرا از آب هاي سطحي نيز تغذيه ميشدند هم اکنون امکان توزيع آب زيرزميني را دارند.

بختياري فر با اشاره به اينکه با تدابير انجام شده و هدايت آب از سرشاخه هاي سيمين و ابرو، تتمه ذخيره آبي سد اکباتان حفظ شدگفت: در حال حاضر برداشت از سد اکباتان بين  ۳۳۰ ليتر در ثانيه است در حالي که اين رقم پيش از اين بين ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ ليتر بر ثانيه بود.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش ضمن اشاره به شيوع برخي بيماري ها نظير وبا" و عدم ارتباط ميان اين بيماري با آب شرب گفت: در زمان بروز بيماري هاي واگير دار همانند وبا و ... به دليل پايش و نظارت مستمر بر کيفيت آب شرب شهري  اين منبع نسبت به ساير منابع آب در دسترس اطمينان بيشتري دارد.

وي تصريح کرد: بر اساس پايش هاي مستمر مرکز بهداشت و آزمايشگاه شرکت آب و فاضلاب استان همدان سلامت آب همچنان مورد تاييد است.

انتهاي خبر/   
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x