شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
شهروندان همداني مراقب يخ‌زدگي کنتور‌هاي آب در فصل سرما باشند

شهروندان همداني مراقب يخ‌زدگي کنتور‌هاي آب در فصل سرما باشند

--

معاون بهره برداري و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به آغاز فصل سرد سال و يخ زدگي کنتورهاي آب هشدار داد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حميد رضا نيکداد با اشاره پيش رو بودن روزهاي سرد سال و افت دما در اين روزها گفت: با توجه به انتظار کاهش دماي هوا در روزهاي آتي،ضروري است مشترکان به منظور جلوگيري از يخ زدگي کنتور و انشعابات آب، اقدامات پيشگيرانه شامل استفاده از خاک اره (که در کيسه ريخته شده)،پوشال، پارچه، گوني، پشم شيشه ، الياف مصنوعي ،گوني کنفي و پوشال در محفظه کنتور و عايق‌کردن لوله‌هاي آب روکار از يخ‌زدگي انشعاب و کنتور تا حد زيادي جلوگيري نمايند.

وي با اذعان به اينکه مشترکين محترم بايد در نظر داشته باشند در صورت يخ زدگي كنتور و تاسيسات آبي به هيچ وجه نبايد از حرارت مستقيم به منظور يخ زدايي استفاده کنند، عنوان کرد: اين دست اقدامات بيش از پيش سبب تركيدگي كنتور و تاسيسات خواهد شد.

نيکداد ادامه داد: همچنين ريختن آب داغ يا گرم بر روي کنتور و يا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور به منظور باز شدن يخ زدگي  ميتواند  موجب بروز حوادث احتمالي شود که البته در صورت بروز چنين حوادثي مشترکين ميتوانند ضمن تماس با مرکز ارتباطات مردمي آبفا(122) مراتب را به اطلاع اين مرکز برسانند.

وي توضيح داد: در صورت بروز حوادث احتمالي گروههاي عملياتي در سريعترين زمان ممكن در محل حاضر شده و مشكل را به نحو مقتضي رفع مي نمايند.
معاون بهره برداري و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنين با اشاره به اينکه مشترکان بايد هنگام ترک طولاني مدت منزل، شير فلکه بعد از کنتور آب را ببندند گفت: عدم محافظت از كنتور و يخ زدگي ناشي از آن باعث هدررفت و تعدد مشكلات بهره برداري و افزايش آب بدون درآمد شده كه خسارات ناشي از آن متوجه مشترك نيز  مي باشد.

 انتهاي خبر/  

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x