شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور: آبرساني به 20 هزار روستاي کشور دردستور کار

مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور: آبرساني به 20 هزار روستاي کشور دردستور کار

--

مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور از برنامه ها به منظور آبرساني به 20 هزار روستاي کشور در قالب طرح جهاد آبرساني طي امسال و سال اينده خبر داد.
به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، اتابک جعفري در سفري دو روزه به استان همدان ابتدا با حضور در شهرستان ملاير و بازديد از پروژه هاي آب و فاضلاب اين شهرستان در جلسه شوراي اداري شهرستان ملاير با بيان اينکه عموما در طول سال بين 1400 تا 1500 شهر کشور با تنش آبي مواجه ميشوند، گفت: عليرغم تلاش و برنامه ريزي ها به منظور جلوگيري از قطعي هاي آب متاسفانه در برخي نقاط از جمله شهر همدان با قطعي هايي مواجه شديم.
وي با اذعان به اينکه همکاران ما با تلاش شبانه روزي همواره سعي مي کنند تامين آب شرب به عنوان  نياز اوليه مردم را به بهترين وجه ممکن مديريت نمايند، اظهارداشت: متاسفانه وضعيت پيش آمده در شهر همدان کاملا خارج از اراده ما بود چراکه کاري که بايد در چند سال گذشته انجام ميشد نا فرجام مانده بود.
وي با بيان اينکه براي نظامي که مزين به خون شهيدان است شايسته نيست که با کم کاري  وکم توجهي هاي ما تحت تاثير قرار گيرد عنوان کرد: بايد همه بدانيم که در وهله اول همه ما خادم مردم هستيم و بايد به اين خادم بودن افتخار کنيم.
جعفري در ادامه با اشاره به اينکه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور وظيفه توزيع آب را عهده دار است، گفت: بر همين اساس پروژه هاي ويژه اي در سراسر کشور تعريف شد که از جمله اين پروژه ها ابر پروژه انتقال آب از سد تالوار بود که اين پروژه با توجه به شرايط شهر همدان به صورت ويژه تر ديده شد.
وي همچنين با بيان اينکه در شهر ملاير نيز پروژه انتقال آب از سد کلان در دستور کار است،يادآور شد: فاز نخست اين پروژه اجرايي شده و فاز دوم آن جزو پروژه هاي ويژه ما خواهد بود.
وي با اشاره به وجود 20 هزار روستا در سراسر کشور در خصوص تامين آب در روستاهاي اظهارداشت:10 هزار روستا در قالب پروژه هاي محروميت زدايي (جهاد آبرساني) با همکاري سپاه پاسداران و بخش خصوصي(خيرين) ظرف دو سال آينده آبرساني خواهيم کرد.
وي همچنين تصريح کرد:علاوه بر اين 10 هزار روستاي مذکور سال آينده 10 هزار روستاي ديگر را نيز در برنامه آبرساني قرار خواهيم داد.
جعفري در بخش ديگري از سخنانش به پروژه هاي مرتبط با حوزه فاضلاب اشاره و بيان کرد: در اين زمينه رايزني ها به منظور جذب سرمايه گذار در دست انجام است تا از اين محل، پساب استحصال شده از تصفيه خانه فاضلاب جايگزين آب مورد استفاده در صنعت شود.
وي همچنين عنوان کرد: همچنين حدود 25 ميليارد تومان اعتبار نيز در حوزه فاضلاب استان در نظر گرفته شده که اميدواريم با تلاش نمايندگان استان اين اعتبار نيز به شايستگي تخصيص يابد.

لازم به ذکر است در سفر دو روزه مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور، مهندس اتابک جعفري ضمن شرکت در جلسه اي که با حضور نماينده، فرماندار و مسئولين شهرستان و در اداره آبفاي نهاوند برگزار شد، به بررسي مشکلات مرتبط با حوزه آب و فاضلاب شهر ها و روستاهاي اين شهرستان پرداختند.

همچنين در دومين روز از اين سفر؛ مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور ضمن سفر به شهرستان بهار و بررسي مشکلات اين شهرستان از تصفيه خانه فاضلاب روستاي آبرومند بازديد و در جريان پروژه آبرساني به روستاي حسين آباد عاشوري قرار گرفت.
اين بازديد با حضور نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي و سرهنگ قره باغي فرمانده بسيج سازندگي استان همدان برگزار شد.
گفتني است در ادامه اين سفر نيز، مهندس جعفري ضمن بازيد از پروژه مجتمع آبرساني عظيم دره شهرستان کبودراهنگ، بر ضرورت افزوده شدن نام تعدادي از روستاهاي بخش مرکزي اين شهرستان در سامانه سمت تاکيد کرد. 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x