شنبه 16 تیر 1403 00:00:00

با حضور استاندار همدان؛ مجتمع‌هاي آبرساني سد خرمرود و اشترمل کلنگ زني شد

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در آيين افتتاح اين پروژه تعداد روستاهاي تحت پوشش اين دو مجتمع را ۴۸ روستا اعلام کرد و افزود: در مجموع براي اين دو پروژه ۱۱۵ کيلومتر خط انتقال اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومي، فرهاد بختياري فر با اشاره به سياست هاي دولت آيت الله رئيسي مبني بر محروميت زدايي و توجه خاص به اين موضوع گفت: در ابتکار مقام عالي وزارت نيرو در آبرساني به روستاها در پروژه جهاد آبرساني بکار بردند، سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ ميليارد توماني و ۹۰۰ ميليارد توماني در بخش آبرساني به حدود ۳۶۰ روستا است.

وي با تأکيد بر اينکه بر اساس دستور استاندار ما تعهد داريم ظرف مدت ۳ سال تمام روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار باشند، گفت: ما در کنار بسيج سازندگي و قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) هستيم و عمليات آبرساني را انجام مي دهيم.

بختياري فر دو مجتمع اشترمل و خرمرود را دو مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان معرفي کرد و افزود: در مجتمع اشترمل بخشي از تأمين آب مورد نياز از سد سرابي است که با عمليات  اجرايي توسط آب و فاضلاب آعاز شده و با عمليات خاک برداري و ايستگاه پمپاژ به فاز نهايي مي رسد.

وي افزود: ۵روستا تحت پوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا تحت پوشش مجمتع آبرساني خرمرود قرار مي گيرند و از آب آشاميدني سالم برخوردار مي شوند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اجراي  ۱۰۰ کيلومتر شبکه توزيع داخلي روستا ، احداث ۵۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخيره، احداث ۷ باب ايستگاه پمپاژ و حفر و تجهيز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاري، نصب پمپ وتجهيز چاه و اجراي خط برق را از جمله مشخصات فني اين پروژه عنوان کرد و افزود: مجري اين پروژه قرارگاه امام حسن مجتبي است.
 
وي اعتبار مورد نياز جهت اجراي اين پروژه را ۵۰۰ ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: بخشي از تأمين آب روستاهاي تحت پوشش مجتمع از سد خرمرود و مابقي از حفر چاه به صورت ضربتي انجام مي شود.

بختياري فر افزود: در مجتمع خرمرود دو منظوره است، هم سد خرمرود که با پيگيري هاي مسئولين ذيربط امسال آبگيري مي شود و هم از طرق حفر چاه به صورت ضربتي انجام مي شود.

وي با اشاره به حفر و تجهيز چاه در روستاي گمبله گفت: براي روستاهاي حاجي آباد و قلقل نيز حفر چاه و تجهيز انجام شده و تجهيزات مورد نياز خريداري و شبکه آبرساني روستا نيز انجام و تجهيز شده و اجراي خط برق در سايت وارد و بزودي پيمانکار انتخاب و چاه تجهيز و وارد مدار مي شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصريح کرد: با بهره برداري از اين دو پروژه جمعيتي حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشاميدني سالم و پايدار برخوردار مي شوند.

وي از پيشرفت فيزيکي ۶۰درصدي مرحله اول قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبي خبر داد و گفت: قرارداد دوم هم در مرحله ابلاغ است که همزمان با کار آبرساني به ۲۰۰ روستا در قالب قرارداد دوم ۹۰۰ ميلياردي با قرارگاه امام حسن مجتبي را آغاز مي کنيم.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x