شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
3 تصفيه‌خانه‌ فاضلاب همدان به بهره‌برداري مي‌رسد

3 تصفيه‌خانه‌ فاضلاب همدان به بهره‌برداري مي‌رسد

--

خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت آب و فاضلاب همدان گفت: امسال تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب سه شهر نهاوند، تويسركان و اسدآباد در مرحله تست قرار مي‌گيرد و بخشي از ظرفيت آنها به بهره‌برداري مي‌رسد.
علي رحيمي‌فر در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بيان اينكه در سال 90 انشعابات فاضلاب تا حدود 10 درصد افزايش مي‌يابد، اظهار داشت: در خصوص فاضلاب در استان همدان اقدامات مناسبي صورت گرفته است به طوري كه تصفيه‌‌خانه‌هاي شهرهاي نهاوند، تويسركان و اسدآباد در سال 90 تست شده و بخشي از ظرفيت آنها به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.
وي تصريح كرد: تصفيه‌خانه فاضلاب همدان نيز با توجه به اينكه مقدمات آن فراهم شده است پس از مرحله تست مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد كه ثمرات آن در سال جاري مشاهده مي‌شود.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان بيان داشت: در شهر همدان 40 درصد سيستم فاضلاب تغيير داده شده است، اما بايد به دنبال استفاده از تمام ظرفيت‌ها باشيم تا سيستمي كه خدمات مثبتي را به شهروندان ارائه مي‌دهد بدون وقفه و ايجاد اختلال به مردم خدمات بدهد.
وي با اشاره به اينكه سيستم فاضلاب فعلي جوابگوي آب‌هاي سطحي نيست، خاطرنشان كرد: با وجود اينكه فاضلاب سنتي به مردم خدمات ارائه مي‌دهد اما اين سيستم كه براي فاضلاب طراحي شده است، در مواقعي آبهاي سطحي را نيز حمل مي‌كند ولي در مواقع باران‌هاي سيل‌آسا مشكلاتي را ايجاد مي‌كند.
رحيمي‌فر ابراز داشت: ما بايد به دنبال اين امر باشيم كه فاضلاب را از رودخانه‌ها جمع كرده و به تصفيه‌خانه‌ها هدايت كنيم تا از اين فاضلاب در كاربردهاي متناسب با كيفيت به جز آب شرب در صنعت و كشاورزي استفاده شده و صرف تعادل‌بخشي سفره‌هاي زيرزميني نيز قرار گيرد.
وي با بيان اينكه با هدفمندي يارانه‌ها تغييرات محسوسي در مصرف آب ايجاد شده است، افزود: تا كنون قانون هدفمندي يارانه‌ها اثرات كوتاه‌مدتي در مصرف آب داشته كه مثبت ارزيابي مي‌شود، به طوري كه اعداد و ارقام مصرفي آب با توجه به سنوات قبل كاهش داشته است و اميدواريم ادامه يابد.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان كرد: با ارزيابي كه در اواخر اسفند ماه صورت گرفت، با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها به ازاي هر مشترك حدود هشت تا 9 درصد صرفه جويي صورت گرفته است.
وي در پايان افزود: با توجه به نسبت بارش‌هايي كه صورت گرفته است، امسال به شرط رعايت انصاف و مصرف بهينه آن‌ها قطعي آب نداريم.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x