شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
4 درصد كنتورهاي آب همدان خراب است

4 درصد كنتورهاي آب همدان خراب است

--

مدير عامل آبفاي همدان با بيان اينكه كنتورهاي فرسوده استان به سرعت در حال جمع‌آوري است، گفت: سهم 10 درصدي كنتورهاي خراب در سال 88 به چهار درصد رسيده است.
علي رحيمي‌فر در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال گذشته استان همدان با وجود اينكه با خشكسالي هيدروليكي مواجه بود و آثار آن در رواناب رودخانه‌ها و افت سطح آب زيرزميني قابل مشاهده بود، توانستيم مديريت خوبي در پخش و توزيع آب داشته باشيم.
وي افزود: 27 شهر استان همدان بالغ بر يك ميليون جمعيت دارد كه شركت آبفاي استان، آب شرب را بدون وقفه و كمبودي ضمن رعايت مباحث مربوط به كيفيت آب و استانداردهايي كه در اين خصوص است با كيفيت تأمين و توزيع مي‌كند.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينكه اين شركت بر كاهش آب بدون درآمد تأكيد دارد، افزود: در سال جاري سعي ما بر اين است كه كاهش آب بدون درآمد را داشته باشيم چرا كه اين امر اثر مستقيمي در قيمت تمام شده آب دارد.
وي خاطرنشان كرد: براي بخشي از آبي كه تصفيه شده و در شبكه توزيع قرار گرفته است، از مردم هزينه دريافت نمي‌شود به طوري كه مشتركان بدون پرداخت هزينه‌اي از آب تصفيه شده استفاده مي‌كنند.
رحيمي‌فر با اشاره به اينكه آب بدون درآمد نوعي پرت ظاهري است، يادآور شد: نوع ديگري از آب بدون درآمد به ميزان آبي مربوط مي‌شود كه از لحظه توليد آب تا زماني كه به دست مشتري برسد به هر دليلي مقداري هدر رفته و از شبكه خارج مي‌شود كه ناشي از كنتورهاي فرسوده، انشعابات غير مجاز و آب فضاي سبز است.
وي ابراز داشت: قبل از هدفمندي يارانه‌ها مشتركيني كه ميزان مصرف آنها كمتر از هفت متر مكعب بود، هزينه‌اي پرداخت نمي‌كردند اما با هدفمندي يارانه‌ها همه مشتركين به ميزان مصرف خود بايد هزينه‌اي را پرداخت كنند.
مديرعامل آبفاي استان همدان با اشاره به اينكه اقدامات مناسبي در خصوص كشف انشعابات غير مجاز صورت گرفته است، اظهار داشت: شركت آبفا از سال گذشته اقدام به تعويض كنتورهاي خراب كرده است به طوري كه گريد كنتورها از كلاس B به كلاس C ارتقا يافت.
وي با بيان اينكه از سال 88 تا سال 89، 25 هزار كنتور وجود داشت كه كنتورهاي خراب سهم 10 درصدي را شامل مي‌شد و اكنون به سه تا چهار درصد كاهش يافت، افزود: در سال جاري شركت آبفا اقدامات خود را معطوف به كنتورهاي فرسوده كرده است كه امسال در اين زمينه بايد سرعت ويژه‌اي داده شود.
رحيمي‌فر با بيان اينكه در بخش پرت فيزيكي نيز اهتمام ويژه‌اي صورت گرفته است، افزود: در بحث پرت فيزيكي يا واقعي نيز اقداماتي چون تعويض بخشي از شبكه فرسوده در محله‌هايي از شهر همدان كه از قديم مد نظر بوده و تاكنون انجام نشده را انجام داديم و بازده زماني حوادث و شكستگي لوله‌ها را نيز كاهش داديم.
وي اضافه كرد: با وجود اينكه آبرساني به 27 شهر در سطح استان همدان مد نظر قرار دارد هم اكنون 99 درصد از جمعيت شهري استان از آب سالم شرب شهري بهره‌مند هستند.
مديرعامل آبفاي استان همدان تصريح كرد: در سال جهاد اقتصادي سعي ما بر اين است كه قيمت تمام شده آب را كاهش دهيم كه با توجه به تورم و مباحث ديگر اعمال مي‌شود.
وي در پايان بيان داشت: در سال جاري هدفگذاري ما بر اين امر استوار است كه آب بدون درآمد را تا سه درصد كاهش دهيم كه خود اين امر بر قيمت تمام شده آب شرب نيز تأثير مستقيم دارد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x