شنبه 16 تیر 1403 00:00:00

همکاری مشترک آبفای استان همدان و دانشگاه علوم پزشکی در طرح‌های پژوهشی با موضوع کیفیت آب

جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص طرح‌های پژوهشی پیشنهادی آن دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور مدیرعامل این شرکت در خصوص طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور و طرح مشترک بررسی طمع و بوی آب خروجی تصفیه خانه شیخی جان (طرح آبرسانی همدان از سد تالوار) برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان همدان در این جلسه با بیان اینکه همواره کیفیت آب آشامیدنی خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان همدان است گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سالیان اخیر و کمبود منابع آبی در شهر همدان، در حال حاضر به دلیل برداشت بیشتر از سد تالوار، کیفیت آب همدان هم متاثر از کیفیت آب سد تالوار شده است.

فرهاد بختیاری فر با اشاره به اهمیت تمرکز طرح پژوهشی بر روی کیفیت آب گفت: طرح های مشترک پژوهشی شرکت آب و فاضلاب با دانشگاه علوم پزشکی بایستی در راستای بهبود کیفیت آب انجام شود.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان هم ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه با اشاره به  استانداردهای جهانی کیفیت و طمع و بوی آب گفت: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در راستای بهبود کیفیت آب شرب و مسائل مطرح در صنعت آب و فاضلاب بسیار می‌تواند راهگشا باشد.
 
رضا شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح پژوهشی مشترک با شرکت آبفا تعریف شده افزود: طرح بررسی طمع و بوی آب شهر همدان و طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور از مهمترین طرح‌ها می‌باشد که در صورت تصویب در کمیته تحقیقات شرکت آبفا و تایید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اجرایی خواهد شد.

در ادامه مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان با ارائه گزارش همکاری های مشترکی که تا کنون در قالب طرح های پژوهشی بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه انجام شده است پیشنهاد طرح پژوهشی در خصوص طمع و مزه آب را ارائه نمود.
 یادآور می‌گردد، طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور و یک طرح دیگر، طرحهای پیشنهادی بود که توسط همکاران ایشان نیز در این جلسه ارائه شد.
 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x