شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آب و فاضلاب همدان:تغيير عادات مصرف آب در مدارس همدان نهادينه شود

مديرعامل آب و فاضلاب همدان:تغيير عادات مصرف آب در مدارس همدان نهادينه شود

--

مديرعامل آب و فاضلاب همدان گفت: در مقطع ابتدايي آموزش و پرورش كه تأثيرگذاري بالايي دارد، تغيير عادات مصرف آب بايد نهادينه شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي رحيمي‌فر در همايش مجريان پرورش خلاقيت با رويكرد اصلاح الگوي مصرف در همدان به گزارشي از روند چگونگي وضعيت آب در سطج جهان پرداخت و اظهار داشت: سازمان ملل 22 مارس و دوم فروردين هر سال را به عنوان روز جهاني آب معرفي كرده است و هر ساله شعاري را مطرح مي‌كند كه امسال سال " آب براي شهرها " نامگذاري شده است.
وي ادامه داد: آب براي شهرها امروز مقوله‌اي است كه از ديدگاه جهاني مورد توجه قرار گرفته است به طوري كه دو عامل كسب منافع و رفاه و سهولت زندگي موجب شده كه جمعيت در شهرها متمركز شود. مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان بيان داشت: در سال 2007 ميلادي، 2.7 ميليارد نفر جمعيت در سطح جهان شهرنشين بودند كه تا سال 2030 به 5 ميليارد نفر افزايش ‌مي‌يابد كه از پنج نفر سه نفر شهرنشين مي‌شوند.
وي خاطرنشان كرد: در گذشته به ازاي هر نفر در سال 13 هزار متر مكعب آب وجود داشت كه در حال حاضر اين ميزان به 2 هزار متر مكعب در سال كاهش يافته است.
رحيمي‌فر با بيان اينكه در استان همدان 80 درصد آب از منابع زيرزميني و 20 درصد از منابع سطحي تشكيل مي‌شود، افزود: در مقطع ابتدايي آموزش و پرورش تغيير عادات مصرف بايد نهادينه شود به طوري كه شايد بتوان كتاب يا مجله‌اي در اين خصوص تدوين كرد.
وي ابراز داشت: در مقوله آب با هدفمند شدن يارانه‌ها باز يارانه پرداخت مي‌شود به طوري كه تنها 30 درصد يارانه آب شرب برداشته شده و 70 درصد يارانه‌ها هم‌ اكنون نيز پرداخت مي‌شود.
معاون ابتدايي آموزش و پرورش استان همدان نيز با بيان اينكه با برگزاري چنين همايش‌هايي زمينه فعاليت مقدس در راستاي صرفه‌جويي در آب فراهم شده است، گفت: با توجه به اينكه آب در آموزه‌هاي اسلامي به علت تقدس مهريه حضرت زهرا(س)، تقدس آب زمزم و آب فرات داراي اهميت است، ما نيز بايد به اهميت آن توجه كنيم.
معصومه معصوميان افزود: سال 88 به عنوان اصلاح الگوي مصرف، سال 89 به عنوان همت مضاعف و كار مضاعف و سال 90 به عنوان جهاد اقتصادي نامگذاري شده است كه همه اين موارد در راستاي يكديگر هستند چرا كه توليد، اصلاح و صرفه‌جويي همه مؤلفه‌هاي جهاد اقتصادي را شامل مي‌شود.
وي بيان داشت: نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادي بسيار اهميت دارد به طوري كه اين بخش زماني تكامل مي‌يابد كه موجب تكامل ساير بخش‌ها شود و آموزش و پرورش يكي از باثبات‌ترين بخش‌هاي اقتصادي است كه مي‌تواند نيروي كارآمدي به جامعه تزريق كند.
معاون ابتدايي آموزش و پرورش استان همدان يادآور شد: مأموريت ما به عنوان نيروي تربيتي جامعه به گونه‌اي است كه بايد نگرش‌هاي سنتي و مخالف با مسائل علمي و ديني را تغيير داده و تغيير نگرش در دانش‌اموزان را ايجاد كنيم.
وي ابراز داشت: در طرح پرورش خلاقيت با رويكرد اصلاح الگوي مصرف 98 آموزشگاه با 311 كلاس درس چهارم و پنجم ابتدايي و 8 هزار و 261 دانش‌آموز شركت كردند كه بازديدهايي از مراكز توزيع آب داشتند و مباحثي به آنها آموزش داده شد.
معصوميان در پايان افزود: اجراي طرح كرامت از جمله برنامه‌هاي آموزش و پرورش در راستاي پرورش هويت ايراني و اسلامي با تلفيق دروس است كه در آموزش و پرورش اجرا مي‌شود.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x