شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
بهره برداري از فاز اول طرح بازسازي شبكه فاضلاب خيابان شريعتي

بهره برداري از فاز اول طرح بازسازي شبكه فاضلاب خيابان شريعتي

--

معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان همدان گفت: فاز اول طرح بازسازي فاضلاب خيابان شريعتي تا يك ماه ديگر به بهرهبرداري ميرسد.
معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان در گفت و گو با خبرنگار هگمتانه در خصوص شبكه هاي فاضلاب استان گفت: در گذشته به دليل حجم كم فاضلاب اهالي به صورت محلهاي مسيرهاي عبور فاضلاب را به سمت رودخانه ها هدايت ميكردند و فاضلابروها پاسخگويي سرويس دهي در آن زمان را داشته است.
حميدرضا نيكداد افزود: اما با توجه به اين كه هر سال با افزايش تدريجي جمعيت و همچنين قدمت فاضلابروها در مناطق مختلف مواجه هستيم، لذا شبكه جمع آوري فاضلاب سطحي و اتصال آبهاي سطحي به فاضلابروهاي سنتي پاسخگوي خدمات به همشهريان نميباشد و در مواقع بارش باران مشكلات فراواني را براي مردم به وجود ميآورد.
اين مسؤول خاطرنشان كرد: با تأسيس شركتهاي آب و فاضلاب شهري با ساختار غيردولتي و غيرمتمركز رخداد مهمي در عرصه مديريت كشور به وجود آمده به گونهاي كه با اصلاح و توسعه شبكههاي فاضلاب شهري در شهرهاي مختلف كمك قابل توجهي به جمعآوري فاضلابها شده است.
وي طرح بازسازي و اصلاح شبكه فاضلاب چهارراه شريعتي را يك نمونه از خدمات اين شركت در سال جاري عنوان كرد و گفت: اصلاح شبكه فاضلاب چهارراه شريعتي به سمت ميدان امام در سال گذشته با موفقيت و زودتر از تاريخ مقرر به پايان رسيد و هم اكنون نيز با برنامه ريزيهاي صورت گرفته توسط شركت اصلاح شبكه فاضلاب چهارراه شريعتي به ميدان شريعتي از روزهاي آغازين ارديبهشت ماه سال جاري شروع شده است.
نيكداد اصلاح و بازسازي اين طرح را در 2 فاز عنوان كرد و گفت: فاز اول اين طرح مربوط به سمت راست خيابان شريعتي و فاز دوم آن نيز به سمت چپ اين خيابان اختصاص دارد.
وي در خصوص جزئيات فاز اول اين طرح خاطرنشان كرد: طول كار در اين طرح 700 متر است و شبكه جمعآوري آن نيز لوله پلي اتيلن 400 ميلي متري و مدت زمان پيش بيني شده براي اتمام آن يك پروسه 30 روزه تعريف شده است كه با تلاشهاي شبانه روزي كاركنان اميدواريم زودتر از موعد آماده بهره برداري قرار گيرد.
معاون مهندسي و توسعه شركت آبفا استان در ادامه سخنان خود با ارائه عملكردي در خصوص توسعه و اصلاح شبكه آب در استان اظهار داشت: در بحث توسعه تعهد شركت در سال گذشته 22 كيلومتر بوده كه خوشبختانه به 38 كيلومتر رسيده است و همچنين در بحث اصلاح شبكه آب نيز 43 كيلومتر پيش بيني شده بود كه نسبت به پيش بينيها 2 كيلومتر بيشتر پيشروي داشتهايم.
وي با بيان اينكه 27 كيلومتر از خطوط انتقال آب توسط شركت انجام شده است افزود: در اين بخش نيز 2 كيلومتر بيشتر از تعهدات خود پيش رفتهايم و اين حاكي از تلاشها و كوششهاي شبانه روزي كاركنان اين شركت در عرصه هاي گوناگون صنعت آب و فاضلاب در استان ميباشد.
نيكداد به حفر و تجهيز چاه در استان نيز اشاره كرد و گفت: به ترتيب در سال گذشته 8 و 12 حلقه چاه حفر و تجهيز نموده ايم.
وي گفت: همچنين در بخش توسعه و اصلاح شبكههاي فاضلاب هر كدام به ترتيب 64 كيلومتر و 12 كيلومتر به پايان رسيده است.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x