شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00

همایش مدیریت مصرف آب در خانواده برگزار شد

همایش بانوی آب با عنوان مدیریت مصرف آب در خانواده به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان برای بانوان خانه‌دار شهر همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: کاهش منابع آبی دغدغه کل جهان و استان ما است بنابراین مدیریت مصرف آب در شهر ما اهمیت زیادی دارد.
ستاری‌نوید تصریح کرد: تابستان سال ۱۴۰۱ با بحران قطع آب در استان مواجه شدیم و با اتمام پروژه آبرسانی از سد تالوار که چندین سال بر زمین مانده بود این مشکل حل شد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در خانه، عنوان کرد: در مواقع نظافت، شست‌وشو و حتی وضو گرفتن باید در مصرف آب، صرفه‌جویی کنیم. 

ستاری نوید ادامه داد: با توجه به اينکه سنت خانه تکانی از رسوم ديرينه ايرانيان است و زنان در اين مهم نقش اثرگذاری دارند لذا الگوی رفتاري زنان در نهاد خانواده می‌تواند منجر به اصلاح الگوی مصرف جمعی شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: تبلیغ چهره به چهره ‌و تعیین سفیران مدیریت مصرف آب در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد. 

 

سرپرست دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب، موضوع اول استان همدان است.
حمید عزیزی‌متواضع در این همایش اظهار کرد: ما از کشورهای کم آب دنیا هستیم و تهیه و مدیریت آب، کار دشوار و سختی است. 

عزیزی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا نسل آینده از این نعمت الهی و ضروری بهره‌مند شوند، تصریح کرد: سایر انرژی‌ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان بازتولید و تغییر دارند اما ما همیشه به آب نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت آب روز به روز در کشور بحرانی می‌شود و ما باید به موضوعات فرهنگی در مدیریت مصرف آب توجه داشته باشیم که نقش بانوان در خانواده و در این امر بسیار مهم است. 

در پایان این مراسم، سرپرست دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، سوالات بانوان همدانی در حوزه آب را پاسخ داد.

این همایش با توجه به فصل خانه‌تکانی‌ها و لزوم مدیریت مصرف آب در این روزها، برگزار و بانوان خانه‌دار همدانی در آن شرکت کردند. 
تغيير الگوی رفتاری زنان خانه دار در هنگام نظافت منازل، ترويج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب و مديريت بهنگام مصرف از اهداف برگزاری این همایش بود.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x