شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
روستاهای همدان به همت شهید جمهور سیراب شد

روستاهای همدان به همت شهید جمهور سیراب شد

تأمین آب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید در دولت مردمی سیزدهم بود که در این راستا، پروژه جهاد آبرسانی با قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آغاز و برای آبرسانی به 160 روستای محروم همدان، برنامه ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان؛ تعدادی از روستاهای کشور به دلایل متعدد از دسترسی به آب سالم و پایدار محروم مانده بودند که دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها اقدامی جهادی را با عنوان جهاد آبرسانی آغاز کرد و از ابتدای شروع پروژه در روزهای پایانی سال 1400 تا به امروز، اقدامات لازم برای آبرسانی به 70 روستای محروم استان همدان، انجام شده است.

فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان پیرامون طرح جهاد آبرسانی، اظهار کرد: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: بر این اساس همان روزهای نخست آغاز کار دولت سیزدهم و در نخستین جلسه رسمی وزارت نیرو در سال ۱۴۰0،  ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی در دستور کار قرار گرفت و به ‌این ‌ترتیب مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو و به تبع آن در شرکت آب و فاضلاب استان همدان، تشکیل شد.

وی پیرامون پروژه های محرومیت زدایی استان همدان که با هماهنگی قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) درحال اجرا است، بیان کرد: این قرارداد شامل آبرسانی به 160روستا با اعتباری بالغ بر 509 میلیارد تومان در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای استان همدان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: ساخت 54 باب مخزن با حجم 19650 متر مکعب، اجرای 223  کیلومتر خط انتقال، اجرای 182 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 101 لیتر در ثانیه و حفر 22 حلقه چاه با آبدهی 110 لیتر درثانیه برای آبرسانی به روستاهای استان در حال انجام است.

بختیاری‌فر با اشاره به پیشرفت 81 درصدی این پروژه دررابطه با خلاصه عملیات اجرا شده برای آبرسانی به روستاهای استان، گفت: احداث مخزن زمینی به تعداد 19 باب و 15200 متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول 210 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 140 کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد 37 حلقه و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ، انجام شده است.

وی در پایان، یادآوری کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم شهید آیت‌الله رئیسی بود که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و رئیس جمهور شهیدمان، عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان داشت.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x