چهارشنبه 06 تیر 1403 00:00:00

تخصیص 440 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبفا در نهاوند

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند از تصویب 770 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان نهاوند از ابتدای سال 1401 خبر داد و گفت: 440 میلیارد ریال از این اعتبارات به پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان، اختصاص پیدا کرده و 480 میلیارد ریال نیز دیون شرکت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان؛ هاشم ده‌پهلوانی در دیدار با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه‌ی آب شهرستان نهاوند، اظهار کرد: بخشی از شبکه توزیع آب شهر نهاوند به طول 1500 متر با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال، خطوط انتقال آب روستاهای دهقان آباد، دهفول و ملوسان به طول هزار متر با اعتباری بیش از هفت میلیارد ریال و شبکه توزیع و انشعابات آب روستای حسین آباد سرکان به طول 300 متر با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال از ابتدای سال 1402 اصلاح شدند و اجرای اصلاح شبکه توزیع و انشعابات آب روستای سعدوقاص و زرامین علیا نیز در حال انجام است.

ده‌پهلوانی تصریح کرد: برای آبرسانی به روستاهای شهرستان؛ چاه آب در روستاهای کهریز صلاح الدین، لیلان، حسین‌آباد گیان و بیان با اعتباری بیش از 60 میلیار ریال، حفر شده است.

وی با اشاره به لایروبی چاه‌ها و قنوات در این شهرستان، بیان کرد: کف شکنی و لایروبی چاه روستای عشوند با دبی 1/5 لیتر بر ثانیه به عمق 30 متر و حفر کوره به طول 40 متر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال و لایروبی قنات روستای قشلاق دهفول با دبی 2 لیتر بر ثانیه به طول 300 متر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، انجام و عملیات لایروبی چاه شرب روستای کرک علیا با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال، در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند ادامه داد: مخزن 500 مترمکعبی بتنی روستاهای بیان - قلعه قباد با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال و مخزن 500 مترمکعبی بتنی روستای جهان آباد با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال در این مدت، تکمیل شدند و عملیات ساخت مخزن 50 مترمکعبی در روستای محمدیه سفلی با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال، آغاز شده است.

ده‌پهلوانی خاطرنشان کرد: 500 متر شبکه توزیع آب جهت ساخت و ساز مسکن ملی در شهرک امیرکبیر با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال، اجرا شده است.

وی با اشاره به آبرسانی به روستاهای راوند علیا و سفلی،توضیح داد: اجرای خط انتقال آب به طول 1800  متر، اجرای هزار متر خط انتقال از چشمه تا مخزن، احداث شبکه توزیع آب دو روستا به متراژ 1600 متر، ساخت مخزن 50 مترمکعبی، اجرای خط و پست برق به طول 400 متر و ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ با اعتباری بیش از 35 میلیارد ریال، انجام شد تا آب سالم و بهداشتی در اختیار ساکنین این روستا، قرار بگیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند مطرح کرد: اجرای خط و پست برق و تجهیز چاه جدید روستای شعبان به عمق 40 متر و وارد مدار کردن چاه با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال و اجرای خط و پست برق مخزن گیان با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال نیز توسط همکاران ما، انجام شده و عملیات احداث خط و پست برق چاه جدید روستای گوشه بدیع الزمان با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال در حال انجام است.

ده‌پهلوانی دررابطه با روستاهایی که در این مدت، تحت پوشش شبکه‌ی آبرسانی استان قرار گرفتند، بیان کرد: ساکنین روستای حاجی آباد زاپن با اجرای شبکه توزیع به طول 600 متر و تجهیز ایستگاه پمپاژ  و روستای چناری با وارد مدار کردن تاسیسات آبفا شامل؛ یک حلق چاه، مخزن هوایی 50 مترمکعبی، خط انتقال به طول 500 متر و شبکه توزیع روستا به طول 2500 متر، تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن تا شهر گیان، ساخت ایستگاه پمپاژ چشمه برچکی و ساخت مخزن هوایی روستای حبیب آباد نیز در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند پیرامون فعالیت خیّرین این شهرستان در حوزه‌ی آبرسانی، عنوان کرد: یک حلقه چاه آب توسط خیّر عزیز روستای میان آبه «آقای سلگی» به عمق 90 متر حفر شد و ما نیز 500 مترخط برق، تجهیز چاه جدید و اجرای خط انتقال به طول 150 متر را اجرا کردیم تا آب شرب در اختیار ساکنین این روستا قرار بگیرد همچنین یک حلقه  چاه با همکاری خیرین روستای طائمه نیز حفر شده است که با اجرای خط و پست برق، آب به ساکنین این روستا رسید.

ده‌پهلوانی با اشاره به اقدامات پدر آبرسان ایران در شهرستان نهاوند، توضیح داد: یک حلقه چاه آب به عمق 90 متر در روستای چولک اصلی و قپانوری با کمک حاج‌اکبر ابراهیمی حفر شده و اهدای لوله برای شروع عملیات اجرایی اصلاح بخشی از شبکه آب شرب هشت روستا نیز توسط این خیّر، آغاز شده است.

وی پیرامون پروژه‌های جهاد آبرسانی در این شهرستان، گفت: ساخت مخزن در روستای ده موسی، اجرای خط انتقال آب در روستاهای ده موسی، توانه، طائمه، قشلاق ولی اله و مجتمع زرین باغ، حفر چاه در روستاهای توانه و کرک علیا، اجرای خط و پست برق و تجهیز چاه جدید روستای توانه و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از روستاهای مجتمع زرین باغ با همکازی قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) انجام شده و حفر چاه آب، اجرای خط انتقال آب و عملیات ساخت اطاقک و تجهیز چاه در روستاهای شیراوند- عباس آباد و گوشه بدیع الزمان نیز در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند با بیان اینکه1364  متر شبکه جمع آوری فاضلاب در سال 1402 اجرا کردیم، ادامه داد: طرح و برآورد پروژه های سال 1403 با اولویت مسکن ملی شهرک امیرکبیر، مسکن ملی شهرک حیدری خیابان  cngو اجرای شبکه‌های جمع آوری فاضلاب جامانده در سطح شهر نهاوند، تهیه شده که در صورت تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

ده‌پهلوانی در پایان، خاطرنشان کرد: 15 هزار اصله درخت صنوبر در راستای کاشت یک میلیون درخت در کشور در تصفیه خانه فاضلاب شهر نهاوند، کاشته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 57 درصدی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در شهرستان نهاوند، خاطرنشان کرد: تعداد اشتراک تحت پوشش جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان نهاوند، 16330 فقره انشعاب و معادل 55 درصد است.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x