شنبه 09 تیر 1403 00:00:00
ارائه‌ی خدمات آبفا به 78 روستا در شهرستان رزن

ارائه‌ی خدمات آبفا به 78 روستا در شهرستان رزن

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن گفت: 78 روستا در شهرستان رزن تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، وحید یادگاری در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعیت 70 هزار نفری شهرستان رزن، اظهار کرد: شهرستان رزن دارای 83 روستای دارای سکنه بوده که از این تعداد 78 روستا با جمعیت 49 هزار و 500 نفر تحت پوشش خدمات آبرسانی امور آبفا هستند.

 یادگاری تعداد مشترکان شهری آبفای شهرستان رزن را 8300 و تعداد مشترکان روستایی را 17500 مشترک اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در بخش شهری از نظر تأمین و تولید آب مشکلی نداریم اما در برخی از روستاهای شهرستان با کمبود آب مواجه هستیم. وی مصرف بی‌رویه برخی از مشترکان و استفاده از آب شرب جهت آبیاری صیفی جات، باغ و باغچه و... را از مشکلات امور آب و فاضلاب شهرستان برشمرد و ادامه داد: با مدیریت تولید و مصرف آب تا حدودی از بحران کم آبی در برخی از روستاها کم شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با فرهنگ‌سازی، مردم را به استفاده بهینه و مدیریت مصرف ترغیب و تشویق کنیم.

یادگاری پیرامون فرسودگی شبکه توزیع آب، توضیح داد: در سال‌جاری حدود دو کیلومتر اصلاح شبکه در روستاهای پاینده و جعفرآباد با کمک خیّر محترم آقای ابراهیمی و همکاری دهیاری و شورای روستاها انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی و اصلاح خطوط انتقال آب صورت گرفت که آبرسانی به روستای یارمجه باغ با اجرای چهار کیلومتر خط انتقال آب از مخزن روستای غینرجه با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیون ریال، اصلاح خط انتقال آب رزن به قروه درگزین با اعتباری بالغ بر 60 هزار میلیون ریال، اصلاح خط انتقال آب روستای قره بلاغ به طول 1700 متر با اعتباری بالغ بر 8500 میلیون ریال، اصلاح خط انتقال آب چشمه روستاهای چهاربلاغ و اورته قمیش با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیون ریال، تجهیز چاه روستاهای چورمق و اورته قمیش با اعتباری بالغ بر 3500 میلیون ریال و اصلاح خط پمپاژ آب شهر رزن با اعتباری بالغ بر بیست هزار میلیون ریال از جمله اقدامات این امور در سال گذشته بوده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن در رابطه با پروژه‌هایی که برای سال جاری پیش‌بینی شده است، توضیح داد: صورت تامین اعتبار و اجرای پروژه های پیش بینی شده مشکل کم آبی روستاهای قراکند، گندوز، تخت، نوار،چورمق و جربانلو برطرف خواهد شد. یادگاری در پایان، یکی دیگر مشکلات شهرستان را عدم پرداخت مطالبات از سوی مشترکین عنوان کرد و ادامه داد: پرداخت مطالبات توسط شهروندان نقش مؤثری در ارائه خدمات بهتر، دارد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x