شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
آمادگی آبفای استان همدان برای تأمین پساب صنایع استان

آمادگی آبفای استان همدان برای تأمین پساب صنایع استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تولید سالانه بیش از 35 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان خبر داد و گفت: در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها را داریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان؛ فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه سالانه 35.76 میلیون مترکعب پساب در استان، تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان همدان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود و سیمین از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند و استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه خانه های استان همدان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است.

وی ادامه داد:  در حال حاضر 1610 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و 40 کیلومتر شبکه توزیع و 10 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به مصارف پساب تولید شده در استان، مطرح کرد: فقط پساب تولید شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان برای صنایعی اعم از؛ نیروگاه شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه و شهرک‌ صنعتی ویان استفاده می‌شود و در بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی به منابع پذیرنده انتقال می یابد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه رایزنی با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک های صنعتی برای فروش پساب انجام شده، توضیح داد: استفاده از پساب برای صنایع، مقرون به صرفه است اما مشکلاتی از نظر پرداخت هزینه ها توسط صنایع به شرکت آب و فاضلاب وجود دارد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد. 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x