شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
درخواست ائمه جمعه شهرهای اسدآباد و بهار برای صرفه‌جویی در مصرف آب

درخواست ائمه جمعه شهرهای اسدآباد و بهار برای صرفه‌جویی در مصرف آب

امام جمعه شهر اسدآباد با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی مسئولین برای تأمین آب در این شهرستان از مردم درخواست کرد که در مصرف آب شرب، صرفه‌جویی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی روز جمعه 22 تیرماه، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد، بیشترین مصرف آب را در استان همدان دارد و کمبود آب یکی از معضلاتی است که ما با آن مواجه هستیم.

موحدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: سال گذشته 700 میلیارد ریال برای آب شرب شهرستان اسدآباد هزینه شده که 250 میلیارد ریال در شهر و 450 میلیارد در روستاها بوده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مسئولین در حوزه آبرسانی به این شهرستان، بیان کرد: 185 میلیارد ریال در سال جاری برای تأمین آب شرب در شهرهای اسدآباد و پالیز و 400 میلیارد ریال تعهد برای تأمین و توزیع آب در روستاها ایجاد شده است.

امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه این شهر، پر مصرف‌ترین شهر استان در زمینه مصرف آب شرب است، توضیح داد: تأمین 200 لیتر در ثانیه آب برای این شهرستان کافی است اما الان 270 لیتر در ثانیه آب داریم و باز هم کم است! این آمار شایسته شهرستان ما که میراث‌دار شخصیت باعظمتی مانند سید جمال‌الدین است، نبوده و نباید از آب شرب برای آب دادن به باغ و باغچه و سایر مواردی که مصداق اسراف است، استفاده کرد.

امام جمعه شهر بهار گفت: مصرف بیش از اندازه‌ی آب شرب در شهر بهار، توجیه ندارد چون آب، جایگزین ندارد و تجدید شدنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رضا مصباح نیز  خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه 22 تیرماه، اظهار کرد: متاسفانه «مصرف گرایی» بدترین آفت جامعه است و در منطق و شریعت اسلام جایگاهی ندارد.

مصباح تصریح کرد: در شهر ۳۴ هزار نفری بهار به ازای هر فرد باید 100 تا 150 لیتر آب در شبانه روز مصرف شود، در صورتی که در حال حاضر حدوداً دو برابر و 250 لیتر آب در شبانه روز استفاده می‌شود که قابل توجیه نیست.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: آب مایه حیات است، جایگزین ندارد و تجدید شدنی نیست بنابراین باید در مصرف آن، دقت کرد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x