شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
اتمام جابه‌جايي خطوط آب چهارراه پژوهش همدان

اتمام جابه‌جايي خطوط آب چهارراه پژوهش همدان

--

مدير دفتر فني شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اتمام جابه‌جايي خطوط آب در چهارراه پژوهش همدان خبر داد.
مهندس معين در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از اتمام جابه‌جايي خطوط آب در چهار راه پژوهش خبر داد و اظهار کرد: پروژه جابه‌جايي خطوط انتقال آب چهارراه پژوهش از اواخر ارديبهشت ماه سال 90 و ابتداي خرداد ماه شروع شد که جابه‌جايي به علت احداث تقاطع غير‌همسطح بود که همکاران ما در شهرداري پيگيري مي‌کردند.
وي تصريح کرد: در ابتداي کار موانع زيادي سر راه بود چرا که چهارراه پژوهش که از تراکم بالايي برخوردار بود، فضاي کافي براي جابه‌جايي خطوط وجود نداشت.
مدير دفتر فني شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اهميت خطوط موجود در چهارراه پژوهش ابراز کرد: 70 درصد آب شهري از اين خطوط تأمين مي‌شود، به طوري که يک خط 900 ميلي‌متر فولادي، دو خط 600 ميلي‌متر چدني و يک خط برگشت چدني 600 ميلي‌متري در اين چهارراه وجود داشت که چهار خط اصلي شرکت اب و فاضلاب را شامل مي‌شد.
‌وي با اشاره به اينکه جلساتي در سال‌هاي گذشته برگزار شد و در اواخر سال 88 و 89 توسط مديران شهرداري و شرکت آب و فاضلاب پيگيري شد، افزود: حجم کاري در اين پروژه به طوري بود که مديران تصميم بر انتخاب مشاور داشتند و تا حضور مستمر داشته و راهکارهايي براي آن داشته باشد.
معين خاطرنشان کرد: پس از طراحي‌ها و ويرايش اين طرح و پيمايش آن ناچار به انتخاب مسير از داخل دانشگاه بوعلي شديم که با توافق‌هايي که شکل گرفت، خطوط را در آن مکان اجرا کرديم.
وي با اشاره به اجراي کار در چند فاز بيان کرد: اجراي خطوط در چند‌ فاز انجام شد چرا که ترافيک‌هاي سنگين روزهاي تعطيل را داشتيم و اين منطقه در منطقه تفريحي شهر به حساب مي‌آمد.
مدير دفتر فني شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: اين اقدامات در تقاطع شهيد فهميده در سه فاز، در پارک مردم دو فاز و در دانشگاه دو فاز اجرا شد که با همکاري راهنمايي و رانندگي اتصال‌ها صورت گرفت.
وي با اشاره به اينکه کار بدون ايرادي در هفته گذشته به پايان رسيده و سه خط به مدار بهره‌برداري رسيدند، عنوان کرد: در مجموع يک هزار و 800 متر جابه‌جايي خطوط صورت گرفت و در مدت نزديک به چهار ماه به اتمام رسيد.
معين با اشاره به جابه‌جايي 3 هزار و 600 متري خطوط لوله آب اظهار کرد:‌ در اين پروژه سه خط جديد ايجاد کرديم که براي اجراي آن 14 ميليارد ريال هزينه شد که عمده آن براي خريد لوله‌هاي آب بود.
وي در خصوص همکاري و پرداخت هزينه‌ها از سوي شهرداري همدان خاطرنشان کرد:‌ توافقات بر اين مبناست که هرينه را شهرداري دهد به طوري که تاکنون مقداري از آن پرداخت شده است، اما شرکت اين اقدام را در زماني که اعتباري نداشت انجام داد.
مدير دفتر فني شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پايان تصريح کرد: در روزهاي آينده جابه‌جايي خط فاضلاب نيز در چهارراه پژوهش آغاز مي‌شود که اين امر يک ماه طول مي‌کشد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x