سه شنبه 29 خرداد 1403 00:00:00
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: پنج تصفيه خانه فاضلاب در همدان در حال ساخت است که در سال آينده سه تصفيه‌خانه وارد مدار مي‌شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: پنج تصفيه خانه فاضلاب در همدان در حال ساخت است که در سال آينده سه تصفيه‌خانه وارد مدار مي‌شود.

--

به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان، مرتضي عزالدين در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در 27 شهر استان خدمات آب ارائه مي‌شود، اظهار کرد: از اين پس دو شهر مهاجران و آجين به مجموعه شهرهاي آبفا اضافه شده‌اند که بايد اين خدمات در 29 شهر ارائه شود.
وي بيان داشت: آبفاي استان همدان با دارا بودن 150 هزار مشترک فاضلاب و 270 هزار مشترک آب به شهروندان خدمات خود را ارائه مي‌دهد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان آبرساني به شهروندان همدان را از طريق دو تصفيه‌خانه بهشتي و اکباتان دانست و افزود: پنج تصفيه‌خانه فاضلاب در حال ساخت است و در سال آينده سه تصفيه‌خانه وارد مدار مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه آزمايشگاه آب و يک آزمايشگاه فاضلاب در سطح شهر همدان فعال است و 26 دستگاه نيز براي کلرزني در نظر گرفته شده است.
عزالدين اضافه کرد: در حال حاضر 49 پروژه با 23 ميليارد تومان اعتبار در آبفا وجود دارد که با اعتبارات ماده 10 به30 ميليارد تومان مي‌رسد.
وي پروژه‌هاي فاضلاب را داراي اهميت زيادي دانست و افزود: در حال حاضر در هشت شهر همدان، ملاير، نهاوند، اسدآباد، تويسرکان، بهار، کبودراهنگ و رزن پروژه‌هاي فاضلاب دنبال مي‌شود و پروژه فاضلاب شهر فامنين نيز در رديف اجرايي قرار مي‌گيرد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون اعتبارات پروژه‌هاي فاضلاب 18 ميليارد تومان است که با کبودرآهنگ به 20 ميليارد تومان مي‌رسد.
وي ميانگين پرداخت قبوض به صورت الکترونيکي را در همدان بسيار پايين دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ميانگين پرداخت قبوض آب از طريق ATM را 37 درصد دانست در حالي که اين امر در برخي استان‌ها بالاي 85 درصد است.
عزالدين يادآور شد: هيئت مديره شرکت آبفا به کساني که سه دوره متوالي آب بهاي خود از طريق خودپرداز پرداخت کنند، جوايز نفيسي اهدا مي‌شود.
وي در ادامه بارش باران در دو ماه از از سال زراعي مناسب دانست و گفت: از ابتداي سال زراعي تاکنون بارش باران 136 ميلي‌متر بوده است که نسبت به متوسط سال‌هاي گذشته 60 درصد رشد داشته است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصريح کرد: حجم مخزن تأمين کننده نخست آب است که 18 ميليون مترمکعب است که روند خوبي دارد و در ايام بارندگي چند روزه بارش خوبي داشته است و 60 درصد نسبت به سال‌هاي قبل رشد داشته است.
وي پروژه فاضلاب نهاوند را آماده بهره‌برداري دانست و گفت: تصفيه‌خانه همدان نيز در بخش مواد مايع وارد مدار شده است اما در سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
عزالدين در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تصفيه‌خانه شهرهاي اسدآباد، تويسرکان و رزن در سال آينده بهره‌برداري مي‌شود.
وي در خصوص جمع‌‌‌آوري آب‌هاي سطحي و آبگرفتگي سطح خيابان‌ها اظهار کرد: جمع‌آوري آب‌هاي سطحي از طريق فاضلاب تنها براي شهرهايي است که بالاي يک هزار ميلي متر بارندگي دارند، شبکه‌ها را دو منظوره تعبيه مي‌کنند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصريح کرد: در همدان با توجه به اينکه ميانگين بارندگي 350 ميلي‌متر در سال است کانال‌ها تنها براي فاضلاب پيش بيني شده است اما شهرداري طرح جامع هدايت آب به بيرون از شهر را در دستور کار دارد و اميدواريم بتوانند جمع‌آوري آب‌هاي سطحي را داشته باشند.
وي در ادامه از ارائه چهار خدمت شرکت آبفا از طريق دفاتر پيشخوان دولت خبر داد و گفت: قراردادي با دفاتر پيشخوان دولت منعقد شده است تا شهروندان اين خدمات را از اين دفاتر دريافت کنند.
عزالدين بيان کرد: اين اقدام از ابتداي آذرماه در دفاتر پيشخوان دولت صورت مي‌گيرد و شهروندان مي‌توانند اين خدمات که 70 درصد مردم به آن نياز دارند را از اين طريق انجام دهند
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری شطرنج شهر سرکان آبفای تویسرکان امور بانوان
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x