پایگاه خبری
ارائه بخشي ازخدمات شركت آبفاي استان همدان از طريق دفاتر پيشخوان دولت
--
معاون خدمات مشترکين و درآمد شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: 4 خدمت از خدمات شركت آب و فاضلاب از طريق دفاتر پيشخوان دولت در سراسر استان به مردم ارائه مي شود..
سعيد عبداللهزاده در جلسه ي آموزشي توجيهي مسئولين دفاتر پيشخوان دولت با تشريح قانون تشكيل شركتهاي آب و فاضلاب در سراسر كشور اظهار داشت:قانون تشكيل شركتهاي آب و فاضلاب در سال 1369 تصويب شد و شركتهاي آب و فاضلاب با ثبت در ادره ثبت اسناد و املاك آبان ماه 1371، رسما" كار خود را آغاز نمودند .
وي تصريح کرد: شركت هاي آب و فاضلاب به صورت غير دولتي فعاليت مي نمايند و بخشي از سهام آنهامتعلق به شهرداري هاست.
معاون خدمات مشترکين و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان همدان ابراز داشت: در شركتهاي آب و فاضلاب يكسري آئين نامه ي عملياتي و شرايط عمومي تعرفه هاي آب و فاضلاب وجود دارد و تمام اتفاقاتي كه در شركت صورت مي پذيرد كاملا مطابق اين آئين نامه مي باشد وي با بيان اينكه اين آئين نامه از اهميت بسيار بالائي در شركتهاي ابفا برخوردار است تصريح كرد: تمامي شما مسئولين دفاتر پيشخوان دولت بايد با اين آئين نامه و شرايط عمومي تعرفه ها آشنا شويد تا خدمات بهتري از طريق اين دفاتر ارائه گردد.
وي ضمن بيان برخي تعاريف از جمله متقاضي-مشترك ، انشعاب،كنتور،حق انشعابو ... به وضعيت تاسيسات شركت آب و فاضلاب اشاره نمودند و با بيان اينكه يكي از وظايف شركتهاي آب و فاضلاب تامين و استحصال آب مي باشد به برخي از اين منابع و وضعيت شبكه هاي توزيع آب و همچنين شبكه هاي جمع آوري فاضلاب نيز اشاراتي داشتند.
آقاي عبداللهزاده در ادامه به بررسي برخي موضوعات مهم از جمله مبحث ظرفيت قراردادي و الگوي مصرف پرداختند و تصريح كردند الگوي تعريف شده حداكثر برداشت آب توسط مشتركين است كه به ازاء هر نفر 150 ليتر در روز و براي خانواده 4 نفره 600 ليتر و نهايتا" 18 متر مكعب در ماه را براي يك خانواده 4 نفره استاندار دانستند.
وي همچنين ابراز داشت: ظرفيت قراردادي ، ميزان حجم آب بر اساس نياز مصرف كننده و كاربري مشترك مي باشد كه به شش گروه تقسيم مي شود و شامل( انشعاب خانگي-توليدي-تجاري-صنعتي- آموزشي مي گردد. معاون خدمات مشترکين و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: 93 درصد از مشترکان در کل استان را بخش خانگي و هفت درصد بخش غير خانگي را به خود اختصاص داده است.
وي در پايان افزود: انشاءاله از اين پس چهار خدمت از خدماتي كه شركت آب و فاضلاب استان همدان به مردم شريف ارائه مي دهد ، از جمله تسويه حساب-واگذاري انشعاب-صدور امثني و تغيير نام، از طريق دفاتر پيشخوان دولت ارائه مي گردد و با بيان اينكه مردم و بالاخص مشتركين شركتهاي خدمات رسان،از جايگاه ويژه و ارزشمندي برخوردارند گفت:تكريم ارباب رجوع از اولويتهاي كاري اين شركت است و از مسئولين دفاتر خواستند اين موضوع را مدنظر قراردهند .
در ادامه ي اين مراسم چگونگي محاسبه ي تعرفه ها از سوي آقاي مهندس افتخاري به طور مفصل توضيح داده شد و همچنين نرم افزار پيشخوان دولت نيز به مسئولين دفاتر پيشخوان دولت و كارشناسان امور مشتركين در سطح استان آموزش داده شد.
بخش های خبری
مطالب اخیر
آغاز اصلاح 625 متر شبکه فاضلاب در شهر مریانج
06 مرداد 1403پیشرفت 88 درصدی پروژههای جهاد آبرسانی در استان هم...
02 مرداد 1403اجرای بخشی از شبکهی جمعآوری فاضلاب شهر جورقان
01 مرداد 1403