شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
برگزاري همايش امر به معروف و نهي از منكر با حضور شركتهاي تابعه ي وزارت نيرو در استان همدان

برگزاري همايش امر به معروف و نهي از منكر با حضور شركتهاي تابعه ي وزارت نيرو در استان همدان

--

همايش امر به معروف و نهي از منکر به همت دفتر شوراي فرهنگي –ديني وزارت نيرو در استان همدان و با مشاركت شركتهاي تابعه ي وزارت نيرو در استان، عصر پنج شنبه در محل مجتمع انصار برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان،در اين همايش که توسط شركتهاي آب و فاضلاب شهري و روستائي استان -توزيع نيروي برق استان -آب منطقه اي و نيروگاه شهيد مفتح برگزار شد، مدير پژوهش ستاد امربه معروف و نهي از منكر -مسئول فرهنگي-ديني شركتهاي تابعه ي وزارت نيرو در استان- مديران عامل شركتهاي تابعه –مسئولين شوراي فرهنگي شركتهاي تابعه و برخي معاونين و مديران شركتهاي مذكور نيز حضور داشتند.
مدير پژوهش ستاد امر به معروف و نهي از منکر کشور ، در اين همايش اظهار کرد: امر به معروف و نهي از منکر  همواره بايد با تذکر لساني مناسب همراه باشد  و  اين امر محقق نمي گردد مگر اينكه مراتب تكريم-تذكر-تكرار-تاثير و تشكر به طور مناسب و مطلوبي رعايت گردد.
حجت‌الاسلام محمدحسين توانايي با بيان اينکه در امر به معروف در ابتدا بايد نيازهاي طبيعي مخاطبان توجه کرد، افزود: نيازهاي بدني، اجتماعي و فردي در امر به معروف و نهي از منکر تأثيرگذار است که بايد به آنها توجه صورت گيرد.
وي تصريح کرد: يکي از مواردي که موجب جذب کودکان و نوجوانان به نماز مي‌شود، آراستگي والدين در حين نماز خواندن است که موجب توجه کودک و نوجوان به اين مسئله شده و آنها را به گذاردن اين فريضه الهي دعوت مي‌کند.
مدير پژوهش ستاد امر به معروف و نهي از منکر کشور نماز را يکي از معروف‌هاي جامعه اسلامي دانست و گفت: مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و تربيتي در سوق يافتن آنها به نماز و معروف‌هاي جامعه موثر است که در جذب آنها به مسائل ديني و مذهبي نيز اثرگذار است.
وي راهکار اصلي عملي شدن امر به معروف را به صورت لساني دانست و گفت: احياي امر به معروف وظيفه ماست نه اجراي آن، که در حال حاضر يکي از اشکالات اساسي در امر به معروف زمين‌گيري است.
توانايي بيان کرد: درگيري، شروع نامناسب، انحصار و تذکر نامناسب از مسائلي است که برخي در امر به معروف بدان توجه نمي‌کنند و موجبات رفتارها و کردارهايي در سطح جامعه مي‌شوند.
وي اظهار کرد:‌ شروع مناسب امر به معروف بدين گونه است که در ابتدا بايد از خود، خانواده، خويشاوندان، دوستان، همسايگان، همکاران شروع و سپس نسبت به امر به معروف غريبه‌ها اقدام کرد چرا که کمترين اثرگذاري در غريبه‌ها وجود دارد.
مسئول فرهنگي-ديني وزارت نيرو در استان همدان، نيز گفت: در حکومت اسلامي امر به معروف ابتدا استفاده از لسان و به صورت زباني است و نماز يکي از معروف‌هايي است که بايد تأکيد فراواني در اين خصوص صورت گيرد.
حاج آقا بهرامي فر افزود: استفاده از زبان براي بيان خوبي‌ها و نهي از بدي‌ها بسيار کارساز است و همه ما که ادعاي مسلماني داريم بايد نسبت به اين امر اقدام کنيم.
شايان ذكر است در اين همايش از ده نفر از افرادي كه در شركتهاي تابعه ي وزارت نيرو در استان همدان، در زمينه ي امر به معروف و نهي از منكر سرآمدترند و نسبت به اين امر مهم اقدام مي نمايند، با اهدا لوح و هديه، تقدير و تشكر گرديد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x