چهارشنبه 10 مرداد 1403 00:00:00
مدير بهره‌برداري از فاضلاب شرکت آبفاي همدان:عمليات اجرايي احداث ۸ تصفيه‌خانه آغاز شده است

مدير بهره‌برداري از فاضلاب شرکت آبفاي همدان:عمليات اجرايي احداث ۸ تصفيه‌خانه آغاز شده است

--

مدير بهره‌برداري از طرحهاي فاضلاب شرکت آبفاي همدان در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت: عمليات اجرايي هشت تصفيه‌خانه آغاز شده و احداث ۲ تصفيه خانه به پايان رسيده است.
مهندس آقامحمدي در همايش رابطين بهداشت اظهار کرد: در سال‌هاي گذشته به بخش فاضلاب توجه خاصي صورت نگرفته بود اما در چند سال اخير توجه زيادي به اين بخش صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: قبل از تأسيس شرکت آب و فاضلاب، اين شرکت زير نظر شهرداري‌ها صورت مي‌گرفت و فاضلاب به طرف رودخانه‌ها جاري مي‌شد که زمينه آلودگي محيط زيست را فراهم مي‌کرد.
مدير بهره‌برداري از طرحهاي فاضلاب، با بيان اينکه در سال‌هاي اخير فاضلاب رودخانه‌ها در حال جمع‌آوري است، افزود: در حال حاضر هشت تصفيه‌خانه در حال ساخت است که دو مورد ساخته شده و بقيه در حال احداث است.
وي خاطرنشان کرد: 95 درصد مردم همدان از شبکه‌هاي فاضلاب برخوردار هستند و خطوط انتقال به طرف تصفيه‌خانه نيز به طور کامل انجام شده است.
مهندس آقامحمدي با اشاره به اينکه تصفيه خانه همدان هم اکنون در مرحله تکميل است، افزود: در حال حاضر اين تصفيه‌خانه از پيشرفت 85 درصدي برخوردار است و در يکي دو ماه آينده بهره‌برداري از قسمت مايع تصفيه‌خانه انجام مي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به چگونگي حفاظت از سيستم فاضلاب ابراز داشت: نصب انشعاب تا سيفون و دريچه بازديد که در 50 سانتيمتري درب منزل قرار مي گيرد به عهده شرکت آبفا و اتصال آن به خروجي فاضلاب منزل به عهده مشترکان است.
مدير بهره‌برداري از طرحهاي فاضلاب شرکت آب و فاضلاب بيان داشت: هنگام اتصال خروجي فاضلاب منزل به انشعاب فاضلاب شبکه شهر سيفون نبايد از تراز خارج شود چرا که تغيير وضعيت سيفون موجب ورود بو و حشرات به درون منازل مي‌شود.
وي در پايان سخنانش افزود: مشترکان بايد بدانند بهره‌برداري، تعمير و نگهداري از شبکه جمع‌آوري فاضلاب بسيار مشکل‌تر و با هزينه‌ بيشتر نسبت به شبکه توزيع آب است به همين علت بايد نسبت به نگهداري از انشعاب و شبکه فاضلاب اهتمام بورزند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تامین آب مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x