شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
طرح فاضلاب شهر نهاوند در هفتمين روز از دهه مبارك فجر افتتاح گرديد.

طرح فاضلاب شهر نهاوند در هفتمين روز از دهه مبارك فجر افتتاح گرديد.

--

طرح فاضلاب شهر نهاوند با اعتباري بالغ براز 100 ميليارد ريال در دهه فجر امسال به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان،صبح ديروز در هفتمين روز از دهه مبارك فجر طرح فاضلاب شهر نهاوند با حضور استاندار و برخي ديگر از مقامات استان افتتاح گرديد. در اين پروژه دو مدول تصفيه خانه فاضلاب از نوع لجن فعال پيش بيني شده است كه فعلا يك مدول معادل 50 درصد از كل ساخته و بهره برداري خواهد شد. در اين پروژه سي واحد ساختماني ارتباطات هيدروليكي و محوطه سازي براي مدول اول پيش بيني شده است. اين پروژه با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال و در بخش ارزي معادل 35000 يورو كه در بخشهاي ساختماني-محوطه سازي-خط انتقال فاضلاب-شبكه هاي فاضلاب –عمليات الكترومكانيكال و خدمات مشاور تا سال 1390 هزينه گرديده است، به بهره برداري رسيد.
به نقل از اين گزارش،پروژه ي فاضلاب شهر نهاوند پس از جمع آوري از طريق خطوط اصلي و فرعي به طول 50 كيلومتر به طور ثقلي به وسيله خط انتقالي به قطر 1200 ميليمتر(از نوع بتن مسلح) و به طول 8/4 كيلومتر به تصفيه خانه وارد و پس از عبور از سازه هاي مسير تصفيه فيزيكي و شيميائي شده، پساب فاضلاب پس از كلرزني به لوله ي باي پس متصل و از آن به آبراهه ي طبيعت هدايت و يا به وسيله تلمبه خانه جهت آبياري اراضي بالادست انتقال مي يابد.لجن پس از عبور از مخازن تغليظ و هاضم به بسترهاي لجن خشك كن هدايت مي شود كه در نهايت لجن خشك شده به صورت كود به مصارف كشاورزي مي رسد.
شايان ذكر است تصفيه خانه فاضلاب نهاوند با حضورامام جمعه- استاندار-معاون استاندار-نماينده ي مردم شهرستان نهاوند- فرماندارشهرستان نهاوند-مديرعامل شركت آبفاي استان همدان –مديرامورآبفاي شهرستان نهاوند،و برخي ديگر از مقامات استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم استاندار محترم ضمن تقدير و تشكر از كليه كاركنان شركت آبفاي استان همدان،تصريح كرد امروز اين پروژه با پيگيري هاي مجدانه ي مديرعامل شركت،آقاي مهندس عزالدين كه از مديران توانمند اين استان مي باشند،به بهره برداري رسيد.    

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x