چهارشنبه 10 مرداد 1403 00:00:00
حضور مديرعامل شركت، در برنامه ي تلويزيوني دستاورد

حضور مديرعامل شركت، در برنامه ي تلويزيوني دستاورد

--

وي در اين برنامه كه به مناسبت ايام الله دهه ي فجر هر شب يك سازمان اداري حضور داشتند ضمن تبريك اين روزهاي مبارك با برشمردن وظايف شركتهاي آبي از جمله آب منطقه اي -آبفاي روستائي و شهري تصريح كرد: تامين آب - احداث سد و حفر چاه به عهده ي شركتهاي آب منطقه اي است. توزيع آب در روستاها بر عهده ي آبفاي روستائي است و توزيع و انتقال آب و همچنين جمع آوري شبكه هاي فاضلاب در شهر ها نيز به عهده  مجموعه ي شركتهاي آب و فاضلاب شهري مي باشد.
مهندس عزالدين در اين نشست 45 دقيقه اي افزود:ايران در شرايط آب و هوائي خشك و نيمه خشك قراردادرد و در مقايسه با دنيا حدودا" يك سوم بارندگي را دارد يعني در ايران سالانه 250 ميليمتر بارش و در دنيا 750 ميليمتر بارش وجود دارد همچنين ميزان برخورداري ايران از آب شيرين دو دهم درصد در جهان مي باشد.
وي تاکيد کرد:جمعيت استان همدان در مقايسه با قبل از انقلاب رشد چشمگيري داشته و اين باعث افزايش تقاضا از سوي مردم گرديد و با تدابيري كه از سوي دولت اتخاذ گرديد شركتهاي آب و فاضلاب در سال 1369 تاسيس گرديد و ملزم به ارائه ي خدمات بيشتر و بهتر در زمينه ي آب و فاضلاب به مردم گرديدند. وي با اشاره به اينكه شركتهاي آبفا مولود انقلابند تصريح كرد خوشبختانه اين شركتها خدمات بسيار مطلوبي را ارائه نمودند و در اين مدت 21 ساله توانستند با حمايتهاي دولت در زمنيه ي جذب اعتبارات با قدرت هر چه تمام خدمات بسيار مطلوبي را به مردم ارائه نمودند.
وي خاطرنشان کرد هم اكنون 100 درصد از جمعيت شهري تحت پوشش شبكه هاي آب سالم و بهداشتي مي باشند و در زمينه ي خدمات فاضلاب نيز 57 درصد تحت پوشش مي باشند كه نرم كشوري 40 درصد مي باشد.با اين توضيح كه قبل از انقلاب اين رقم  در بخش آب پائين تر از 90 درصد و در بخش فاضلاب زير 10 درصد را نشان مي داد.
وي با اشاره به اينكه كشور در زمينه هاي مختلف به خودكفائي رسيده است تصريح كرد خوشبختانه بيش از 95 درصد از تجهيزات در تاسيسات آب و حتي تصفيه خانه ها در كشور عزيزايران و به دست متخصصان داخلي انجام مي گيرد. و از وابستگي به كشورهاي بيگانه رهائي يافته ايم.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان در پاسخ به سوالي در خصوص پروژه هاي مهم در شركت  گفت: امروزه نياز به مدرنيته كردن شبكه هاي فاضلاب در استان مشهود است و شركت ابفا نيز با در نظر گرفتن اين مهم و با جذب اعتبارات بسيار خوب در اين بخش به اصلاح شبكه هاي فاضلاب مي پردازد همچنين در احداث تصفيه خانه ها نيز اهتمام جدي دارد چرا كه يكي از مباحث روز در دينا بازيافت مجدد آب و لزوم تجهيز تاسيساتي در جهت چرخه ي بازيافت اب مورد نياز مي باشد كه خوشبختانه در اكثر شهرهاي استان تصفيه خانه تجهيز و يا در دست اقدام مي باشد.
وي ضمن اشاره به اينكه فعلا تا كنون 50 ميليارد تومان جهت تصفيه خانه فاضلاب همدان هزينه گرديده گفت:در بيشتر شهرهاي استان از جمله تويسركان-رزن-اسدآباد –فامنين و بهار موضوع احداث تصفيه خانه در حال اقدام است و در شهرهاي ملاير و كبودراهنگ و نهاوند نيز تصفيه خانه ي فاضلاب با پيشرفت 100 درصد وارد مدار گرديده است و شبكه هاي فاضلاب نيز در حال اجرا مي باشد.
وي در ادامه اظهارداشت: 59 پروژه نيز در سالجاري در بخش آب و اصلاح شبكه ي آب با اعتباري بالغ بر سي و سه ميليارد تومان داريم كه اميدواريم نتايج خوبي به همراه داشته باشد.
مهندس عزالدين در پاسخ به سوال ديگر مجري در خصوص كيفيت آب گفت:آزمايشگاه مركزي اين شركت جزو آزمايشگاههاي معتمد محيط زيست مي باشد و خوشبختانه كلرزني و ازن زني در اين مجموعه» كاملا پيشرفته و به صورت اتوماتيك صورت مي گيرد وي اضافه كر:سالانه 57000 آزمون كلرسنجي در اين آزمايشگاه انجام مي شود ضمن اينكه مسئولين مركز بهداشت با نظارت كافي اين آزمونها را آناليز و بررسي مي نمايند. وي در ادامه گفت: علاوه بر آن آزمايشات ميكروبي و شيميائي نيز به صورت روزانه-ماهانه و فصلي نيز صورت مي گيرد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با قدرداني از همت دولت در جهت اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: اين قانون اثرات و پيامدهاي مثبتي را به همراه داشته و در بخش آب هم با وجودي كه در بخش ريالي افزايش چشمگيري نداشته ايم-اما كاهش 6درصدي مصرف و در نتيجه كاهش توليد و برداشت كمتر از آبفاي زيرزميني را شاهد بوده ايم.
وي با اشاره به اينكه 75 درصد مردم الگوي مصرف را رعايت و زير 20 مترمكعب آب مصرف مي نمايند از مردم خوب و فهيم همدان تشكر و قدرداني نمود و در پايان مطالب خود خاطرنشان نمود استان همدان به لحاظ الكترونيك سرآمد است و از مردم مي خواهيم قبوض خود را به صورت الكترونيكي پرداخت نمايند تا ضمن جلوگيري از ازدحام در بانكها و ترافيك شهري-شركتها ي خدمات رسان نيز بتوانند بهتر و سريعتر خدمات خود را ارائه نمايند.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تامین آب مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x