شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
80 درصد همداني‌ها قبوض خود را دستي پرداخت مي‌کنند

80 درصد همداني‌ها قبوض خود را دستي پرداخت مي‌کنند

--

خبرگزاري فارس: مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه بيش از 80 درصد قبوض به صورت دستي انجام مي‌شود ‌گفت: در استان همدان کمتر از 17 درصد مردم قبوض خود را به صورت الکترونيکي پرداخت مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان مرتضي عزالدين پيش از ظهر ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اينکه همدان در سيستم‌هاي الکترونيکي از استان‌هاي پيشرو است، افزود: با وجود اينکه همدان در وجود سيستم‌هاي الکترونيکي، سرآمد است اما آنچه اتفاق افتاد کمتر از 35 درصد است.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصريح  بيان داشت: ميزان پرداخت الکترونيکي در زمينه آب رقم خوبي نيست و آخرين آمار 17 درصد است که اين رقم روز به روز نيز کمتر مي‌شود.توجه به اينکه بسترهاي پرداخت الکترونيکي از طريق دولت فراهم شده است، اميدواريم که با آگاهي مردم و فرهنگ‌سازي بتوانيم به ترافيک داخل شهرها کمک کنيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر بيش از 80 درصد به صورت دستي انجام مي‌شود، افزود: جوايزي براي پرداخت الکترونيکي در نظر گرفته شده که براي پرداخت الکترونيکي در يک دوره هفت دستگاه دوچرخه به همراه سه LCD ، در دو دوره متوالي 9 دوچرخه و سه LCD  و سه دوره متوالي 11 دوچرخه و شش دستگاه LCD به قيد قرعه به شهروندان ارائه مي‌شود.
عزالدين در ادامه با اشاره به عمده‌ترين پروژه‌هاي آب و فاضلاب در سطح استان ابراز داشت: در شهرستان‌هاي همدان، ملاير، نهاوند، اسدآباد، تويسرکان، کبودراهنگ، رزن و بهار پروژه تصفيه‌خانه فاضلاب فعال است که در سال آينده براي شهرستان فامنين نيز در رديف اجرايي قرار مي‌گيرد.
وي خاطرنشان کرد: تصفيه‌خانه همدان داراي پيشرفت فيزيکي 85 درصدي است که در دهه فجر بخش مايع اين تصفيه خانه افتتاح شد و در مدار قرار گرفت که در شش ماه نخست سال آينده به طور کامل به بهره‌برداري مي‌رسد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصريح کرد: تصفيه خانه شهرستان ملاير 100 درصد تکميل شده است و شبکه جمع‌آوري آن داراي پيشرفت فيزيکي 55 درصدي است.در شهرستان نهاوند تصفيه‌خانه فاضلاب داراي 100 درصد پيشرفت فيزيکي است اما شبکه جمع‌آوري آن داراي 55 درصد پيشرفت فيزيکي است.
عزالدين يادآور شد: تصفيه‌خانه فاضلاب اسدآباد داراي پيشرفت فيزيکي 72 درصد، تويسرکان 70 درصد، کبودراهنگ 100 درصد، رزن با 50 درصد و بهار که با همدان مشترک است، نيز در دست اقدام هستند.
وي  با اشاره به اينکه در بخش آب 50 پروژه اصلاح شبکه فرسوده و تأمين آب شرب شهري داريم، افزود: بيش از 40 درصد شبکه‌هاي آب فرسوده است و 30 درصد پرت آب داريم که اين يکي از مشکلات عمده ماست.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان يادآور شد: با توجه به عدم تکاپوي اعتبار اين بخش، سالانه بايد 150 کيلومتر اصلاح شبکه صورت گيرد اما پيش از 50 کيلومتر تحقق نيافته است.
وي با اشاره به بخش کيفيت آب نيز خاطرنشان کرد: به علت وجود آزمايشگاه‌هاي مختلف در همدان و تعدد آزمايشگا‌ه‌هاي آب و فاضلاب خوشبختانه آب‌هاي استان داراي کيفيت بسيار بالايي است و از لحاظ گندزدايي و کلرزني بسيار پيشرو بوده است.
عزالدين از فروش انشعاب آب از طريق سامانه 122 خبر داد و گفت: شهروندان ديگر لازم نيست که براي خريد انشعاب به اداره مراجعه کنند بلکه آنها مي‌توانند از طريق سامانه 122 با همکاران تماس بگيرند و با ذکر اشتراک همسايه همکاران مراجعه و کارهاي اداري را انجام مي‌دهند.
وي با بيان اينکه آبفاي استان 5 ميليارد و 200 ميليون تومان از مشترکان آبفا طلبکار است، افزود: 30 درصد سيستم‌هاي اداري استان يک و نيم ميليارد تومان به شرکت آب و فاضلاب بدهکارند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه در توانمندسازي برآورد کل هزينه 10 ميليارد تومان بوده است، گفت: تاکنون 7.5 ميليارد تومان هزينه شده که تنها 1.5 ميليارد تومان آن پرداخت شده است و فاضلاب 70 درصد مناطق توانمندسازي انجام شده است.امسال براي اصلاح شبکه 3.5 ميليارد تومان ابلاغ شد در حالي که براي 150 کيلومتر اصلاح شبکه سالانه 15 ميليارد تومان مورد نياز است.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x