شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب همدان:در شست‌وشوي نوروزي مديريت مصرف مد نظر قرار گيرد.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب همدان:در شست‌وشوي نوروزي مديريت مصرف مد نظر قرار گيرد.

--

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان گفت: با توجه به ايام پاياني سال، شهروندان در شست‌وشوي نوروزي مديريت مصرف را مد نظر قرار دهند.
سيد هادي حسيني‌بيداردر گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ايام پاياني سال و مصرف آب براي شست‌وشوي مختلف اظهار کرد: شهروندان در ايام مختلف سال با آبفا همکاري کردند و در اين ايام پاياني سال تقاضاي مديريت مصرف از شهروندان داريم.
وي با بيان اينکه شهروندان شست‌وشوي ملافه، فرش، پرده، پتو و ... را به مراکز خشکشويي و قالي‌شويي ارجاع دهند، افزود: شست‌وشو در اين مراکز هم بهداشتي و هم از لحاظ مديريت مصرف بهينه‌ است و مي‌توانند به سهولت به استقبال بهار روند.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان تصريح کرد:‌ براي از بين بردن گرد و غبار منزل از دستمال استفاده کنند تا از هدر رفت آب جلوگيري کنند و آب بيهوده هدر نرود چرا که دستمال، پاک‌کنندگي بيشتري نيز دارد.
وي ابراز داشت: براي تميز کردن وسايل خانه و شيشه‌ها از کاغذ يا روزنامه باطله استفاده کنند، چراکه مانع از شست‌وشوي زياد و مصرف آب غيرضروري مي‌شود.
حسيني‌بيدار با بيان اينکه در تميز کردن اماکن و ظروف مختلف از دستمال يک بار مصرف استفاده مي‌شود، گفت، با توجه به اينکه با کمبود آب مواجهيم و بارش کمي داشتيم، شست‌وشوي اماکن و ظروف، آب زيادي را مي‌طلبد، و موجب هدر رفت آب مي‌شود.
وي با درخواست صرفه‌جويي از شهروندان ابراز داشت: شهروندان بايد توجه کنند که با صرفه‌جويي قطعي آب نخواهيم داشت و اينکه به زمان توجه کنند چرا که جمعه‌ها مصرف آب بالاست که اين امر باعث کاهش فشار آب و قطعي آب در برخي نقاط مي‌شود.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه آب مايه حيات و براي نسل آينده بايد مد نظر قرار گيرد، اظهار کرد: بايد در نگهداري آب کوشا باشيم چرا که هيچ جايگزيني ندارد و بايد با رعايت مصرف نسل آينده را از اين نعمت خدادادي بهره‌مند سازيم.
وي در پايان در خصوص استفاده شهرداري از آب شرب براي خدمات شهري اذعان داشت: با تعاملي که با شهرداري صورت گرفته، مطالعاتي در حال انجام است تا جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز صورت گيرد.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x