شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل شركت آبفاي استان همدان،سرپرست کارگاه‌هاي پروژه‌هاي عمراني، متخصصان بومي مي‌شوند

مديرعامل شركت آبفاي استان همدان،سرپرست کارگاه‌هاي پروژه‌هاي عمراني، متخصصان بومي مي‌شوند

--

مديرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب همدان گفت:در راستاي حمايت از نيروهاي کار بومي، سرپرست کارگاه‌هاي پروژه‌هاي عمراني متخصصان تحصيل کرده بومي مي‌شوند تا در بخش خصوصي ظرفيت سازي شده و ايجاد اشتغال کنيم.
مهندس عزالدين در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شعار رهبري مبني بر توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني اظهار کرد: رهنمون ما همان شعار انقلاب اسلامي است چراکه جمهوري اسلامي، استقلال و آزادي تحقق يافته است اما رهبري خواستند با اين شعار استقلال اقتصادي جمهوري اسلامي را رونق دهند.
وي تصريح کرد: مسائلي که ما اکنون با آن دست به گريبان هستيم، بيشتر مسائل اقتصادي است يعني جمهوريت و آزادي ما محکم است و با اين رهنمون بايد استقلال اقتصادي را دنبال کنيم.
مديرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه خوشبختانه در سيستم آب و فاضلاب بيش از 95 درصد از مصالح و منابع ما از داخل کشور تأمين مي‌شود، افزود: اينکه قريب به 100 درصد تجهيزات شبکه‌ها و تصفيه‌خانه‌ها از داخل تهيه مي‌شود مايه مباهات و يک سرمايه است که بايد حفظ شود.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم با اين شرايط و با تمهيداتي که انديشيده مي‌شود، بتوانيم به باورهاي اقتصادي و ملي برسيم چراکه ما واقعا قابليت‌هايي را در توليد ملي داريم و بايد اهميت دهيم.
مهندس عزالدين با بيان اينکه بايد به بخش صنعت و کشاورزي اهميت دهيم، افزود: ما بايد بتوانيم از اين منابع انساني که جزو استعدادهاي بسيار خوب دنيا هستند، حمايت از کار و افزايش بهره‌وري بخش دولتي و خصوصي را داشته باشيم و سرمايه‌گذاري داخلي نيز انجام دهيم.
مديرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان تأکيد کرد: ما بايد تلاش کنيم، سرمايه گذاري به بخش کشاورزي و صنعت برده شود تا هم اشتغال ايجاد شود و هم منابع ملي پايدار براي کشور ايجاد شود.
وي با تأکيد بر اينکه بايد در بخش صنعت آبفا به يک خودباوري صنعت برسيم، افزود: با وجود اينکه بيش از 95 درصد تجهيزات آبفا از داخل تأمين مي‌شود، بيشترين نيازهاي ما در بخش مدارهاي فرمان الکترونيک است که اميدواريم با تلاش متخصصان کشور به خودکفايي کافي برسد.
مهندس عزالدين اذعان داشت: اميدواريم که همه مسئولان کشور با استفاده از منويات رهبري تلاش عملي براي تحقق شعار سال داشته باشند، تا بتوانيم به اين درجه از خودباوري به لحاظ مليت، منابع انساني، منابع ملي و متخصصان برسيم، جايگاهي که محصولات ايراني بسيار بالاتر از محصولات غربي و بلوک شرق باشد.
وي در ادامه عنوان کرد: ما نبايد به دنبال مارک‌هاي کذب خارجي چه در پوشاک و چه در ساير محصولات باشيم بلکه با نوآوري و فناوري مارک‌هايي را تعريف کنيم که به عنوان مارک ايراني در دنيا شناسانده شده و الگو شود.
مديرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان با اشاره به حفظ سرمايه‌هاي بخش صنعت آب و فاضلاب نيز خاطرنشان کرد: در بخش آب و فاضلاب در قبل از انقلاب، طراحي و ساخت تصفيه‌خانه‌ها توسط متخصصان خارجي انجام مي‌شد اما اکنون به درجه‌اي رسيديم که چه در طراحي و چه در ساخت به خودکفايي رسيديم و متخصصان خود کشور اين کار را انجام مي‌دهند.
وي بيان داشت: ما امروز به نقطه‌اي از دانش بومي رسيده‌ايم که در مواقعي فناوري بومي کشور را به خارج از کشور ارائه مي‌دهيم که اين فناوري در سدسازي و احداث تصفيه‌خانه‌ها بوده است و تنها در دسترسي به اندک قطعات است که از کشورهاي اروپايي وارد مي‌شود.
مهندس عزالدين اضافه کرد: پس از ساخت اين تجهيزات و فناوري‌ها بايد در حفظ آن سرمايه کوشا باشيم چرا که يکي از وظايف ما نگهداري از سرمايه ايجاد شده و بهره برداري صحيح از اين منابع است و ما مي‌بينيم که خيلي از پروژه‌هايي که توليد مي‌شود متأسفانه به هر دليلي از بين مي رود، که بايد حفظ شود.
وي در ادامه با اشاره به حمايت از کار و استفاده از نيروهاي بومي در پروژه‌هاي آب و فاضلاب اظهار داشت: حمايت از کار در دو بخش درون سيستمي و برون سيستمي است که در درون سيستمي براي اينکه بتوانيم شايسته سالاري را کنيم، بايد به نقطه نظر شايسته‌سالاري توجه کنيم و کساني کار کنند که شايسته هستند.
مديرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش برون سازماني نيز پيمانکاران بومي مد نظر هستند که ما با اين ديدگاه به دنبال اين هستيم که ظرفيت‌سازي انجام دهيم تا پيمانکاران بومي تقويت شوند و رقابت بين پيمانکاران بومي بيشتر باشد تا کيفيت کارها بالا رود.
وي استفاده از پيمانکاران بومي را موجب تعدد کارها و عرصه رقابت براي ظرفيت‌سازي دانست و گفت: در شوراي فني استان تصميم بر اين شد که سرپرست کارگاه‌هاي پروژه‌هاي عمراني در سطح استان از متخصصان تحصيل کرده بومي باشند تا بتوانيم در بخش خصوصي ظرفيت‌سازي کرده و ايجاد اشتغال کنيم.
مهندس عزالدين در پايان افزود: تصويب اين بحث، موجب مي‌شود که پيمانکاران تمام کارگاه‌هاي ما از متخصصان تحصيل کرده با رشته مرتبط باشند که اين امر اهميت به تخصص جوانان به ويژه نيروهاي بومي است.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x