شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
فرماندار همدان از افتتاح بخش مايع تصفيه‌خانه فاضلاب همدان در خرداد ماه سال جاري خبر داد.

فرماندار همدان از افتتاح بخش مايع تصفيه‌خانه فاضلاب همدان در خرداد ماه سال جاري خبر داد.

--

حسن قهرماني مطلق عصر شنبه(9/2/91) در بازديد از تصفيه‌خانه فاضلاب همدان با ابراز رضايت از روند اجراي اين پروژه اظهار کرد: با وجود اينکه وقفه‌اي در اجراي اين پروژه صورت گرفت اما از سال 86 که کار اجرايي اين پروژه آغاز شده تاکنون خوب پيش رفته است.
وي تصريح کرد: اين پروژه که براي اجراي هزينه‌اي بالغ بر 120 ميليارد تومان نياز دارد تاکنون 85 ميليارد تومان آن هزينه شده است.
فرماندار همدان پروژه تصفيه‌خانه فاضلاب همدان را کاري بي‌نظير دانست و گفت: همدان به عنوان پايلوت مي‌تواند الگوي ساير شهرها نيز قرار گيرد و از همه مجموعه‌هايي که در اجراي اين پروژه مساعدت کردند، بايد تشکر کرد.
وي با بيان اينکه افق نهايي اين طرح سال 1400 است، افزود: مکان‌يابي و سرعت پروژه بسيار خوب بوده و شهر همدان مي‌تواند در آينده فاضلاب شهرهاي بهار، صالح‌آباد، مريانج و جورقان را نيز زير پوشش قرار دهد.
قهرماني‌مطلق پروژه تصفيه‌خانه فاضلاب همدان را يکي از اقدامات بسيار موثر دولت نهم و دهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در اين پروژه هم مردم و هم مجموعه‌هاي اداري در شبکه‌گذاري‌ها که با حفاري همراه بود، بسياري همکاري کردند که بايد از همه آنها تشکر کرد.
وي اظهار کرد: تصفيه‌خانه فاضلاب همدان که بخش مايع آن از بهمن ماه کار خود را آغاز کرده است، در خرداد ماه سال جاري افتتاح مي‌شود و بخش لجن تصفيه‌خانه نيز در ماه‌هاي آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
فرماندار همدان در ادامه تصريح کرد: شهر همدان با دبي مصرفي 1400 ليتر بر ثانيه نيازمند اجراي چنين پروژه‌اي بود و اکنون با اجراي اين پروژه آب ماندگاري خواهيم داشت که مي‌تواند صرف بخش‌هاي نيازمند به آب شود.
وي با اشاره به اينکه پروژه‌اي به اين عظمت بايد داراي خروجي بالايي نيز باشد، گفت: خروجي اين تصفيه‌خانه بسيار مهم است چراکه هم صنعت و هم کشاورزي نيازمند اين آب هستند و بايد در هر دو به کار گرفته شود.
قهرماني مطلق يادآور شد: در ارتباط با چگونگي بهره‌گيري از اين آب، بايد با حضور همه مجموعه‌ها تصميم‌گيري شود چراکه هم صنعت و هم کشاورزي به آب حاصل از تصفيه فاضلاب نيازمند هستند.
وي با اشاره به ديگر فوايد اجراي تصفيه‌خانه فاضلاب يادآور شد: در سال‌هاي گذشته با بارش باران شاهد پس‌زدگي و آب گرفتگي معابر بوديم اما در دو سال اخير با اجراي شبکه‌هاي جمع آوري سطحي آب، با وجود بارندگي‌هاي شديد و طولاني آبگرفتگي و پس‌زدگي نداشتيم که اين نشان از کار فني در اين حوزه است.
فرماندار همدان بيان کرد: در در سال‌هاي گذشته مشکلاتي در چاه‌هاي جذبي فاضلاب در منازل و يا روان شدن فاضلاب در سطح شهر مشکلاتي وجود داشت که همين امر ضرورت ايجاد تصفيه‌خانه فاضلاب را ايجاب مي‌کرد که با راه افتادن اين تصفيه‌خانه و شبکه‌هاي منسجم ديگر مي‌توان گفت که ديگر در فاضلاب مشکلي نداشته باشيم.
وي در خصوص فاضلاب بيمارستان‌‌ها، رستوران و هتل‌ها نيز يادآور شد: در اين ارتباط نيز بايد جلسه‌اي با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشکي و مجمع هتلداران برگزار شود تا در اين خصوص نظرات آنها نيز مدنظر قرار گيرد.
قهرماني مطلق در پايان گفت: شهر همدان براي تأمين آب شرب مردم از سد و چاه‌ها استفاده مي‌کند که هيچگونه نگراني در خصوص آلودگي آب وجود ندارد، آب همدان تنها مقداري سختي دارد که آن نيز با نظر پزشکان مشکلي براي افراد ندارد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x