یکشنبه 07 مرداد 1403 00:00:00
مقابله با بحران کم آبي در همدان تخصصي تر مي شود

مقابله با بحران کم آبي در همدان تخصصي تر مي شود

--

مقابله با بحران کم آبي در همدان تخصصي تر مي شود
اولين تشکل و سازمان غير دولتي و زيست محيطي، با هدف فعاليت در حوزه آموزش، ترويج فرهنگ صرفه جويي و استفاده از الگوي مصرف صحيح و ارائه راه کارهاي عملي به سازمان ها و نهادهاي دولتي متولي امور تامين و توزيع آب در همدئان فعاليت خود را آغاز کرد.
مهندس علي رحيمي فر مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در حاشيه اولين نشست فعالان تشکل هاي مردم نهاد استان همدان با محوريت مديريت مصرف آب که با هدف تبادل اطلاعات و تجربيات بين تشکل ها و شرکت آب و فاضلاب استان همدان و به ميزباني اين شرکت برگزار شد، افزود: بر اساس مطالعات سازمان ملل متحد ميزان آب مصرفي هر شهروند براي حفظ سلامت و بهداشت جامعه 99  ليتر در شبانه روز است که اين ميزان در ايران و استان همدان 150 ليتر در شبانه روز تعيين شده است و اين در حالي است كه متوسط مصرف روزانه شهروندان در مقاطع مختلف سال بين 250 تا 300 ليتر در شبانه روز تغيير كرده است.
وي با اشاره به اينکه با توجه به مصرف 300 ليتر آب در شبانه روز براي هر نفر، سرانه مصرف در استان همدان تقريباً دو برابر استاندارد است تصريح کرد: سرانه مصرف آب در استان بسيار بالاست و با همکاري تشکل هاي و مردم بايد اين ميزان به حد استاندارد کشوري برسد.
وي گفت: اگر مردم استان همدان 30 درصد صرفه جويي در مصرف را در برنامه روزانه خود قرار دهند برابر ميزان ذخيره سد اکباتان در فراواني بارش که با هزينه اي بالغ بر 50 ميليارد تومان طي 5 سال ساخته شده است صرفه جويي اقتصادي و منابع آيي خواهند داشت.
وي با اشاره به تاثير اساسي همکاري تشکل هاي مردمي در مديريت مصرف آب افزود: سازمان هاي مردم نهاد مي توانند نقش ترويجي و الگويي مهمي در مديريت مصرف آب و حفظ منابع آب و محيط زيست داشته باشند.
رحيمي فر افزود: برگزاري اولين نشست تشکل هاي مردم نهاد غير دولتي و تبادل نظر ئ اطلاعات بين اين نهادها مي تواند آغاز بسيار خوبي براي تدوين برنامه ها و طرح هاي کاربردي در حوزه مديريت مصرف آب در استان همدان و کشور باشد.
دکتر فراهانچي رييس تشکل زيست محيطي مهر نيز با اشاره به اينکه کم آبي مشکل و دغدغه همه مردم همدان است افزود: فضاي سبز همدان در حال نابودي است، کشاورزي همدان روبه زوال و از بين رفتن است چرا که بر خلاف باورهاي قبلي اقليم همدان در حال تغيير است.
وي با انتقاد از توجه نکردن به هشدارهاي 20 سال پيش نشست ريودوژانيرو در خصوص امکان تغيير اقليم شهرها گفت: منابع آبي همدان محدود است و اگر خودمان کاري نکنيم ديگران براي ما تصميم خواهند گرفت و حتي ممکن است چاره اي جز تغيير محل جغرافيايي همدان نداشته باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه مشکل آب در همدان جدي است و مردم بايد اين تهديد را باور کنند افزود: خوشبختانه شرايط مطلوبي براي همکاري تشکل هاي مردمي با سازمان ها و ارگان هاي دولتي مرتبط با مديريت تامين و مصرف آب در همدان به وجود آمده است و با تعامل پيش آمده بين بخش خصوصي و دستگاه هاي متولي امور آب در همدان سازمان و تشکل مردم نهاد، غير دولتي، غير سياسي و کاملا تخصصي مهر شکل گرفته است که اميدواريم تاثيرات مطلوب اين تشکل براي مردم همدان قابل لمس و در حل مشکلات کم آبي همدان موثر باشد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x