شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
انجام مشخصات مکاني و توصيفي 110 هزار مشترک آبفاي همدان از طريق GIS

انجام مشخصات مکاني و توصيفي 110 هزار مشترک آبفاي همدان از طريق GIS

--

مدير امور آبفاي شهرستان همدان گفت: مشخصات مکاني و توصيفي 110 هزار مشترک آبفا از طريق GIS انجام مي گيرد.
مهندس آذرتکين در گفت‌و گو با خبرنگار فارس،در همدان با اشاره به نصب سيستم GIS در شبکه آبفاي شهرستان همدان اظهار کرد: سيستم اطلاعات جغرافيايي مجموعه‌اي ساختار يافته از سخت‌افزار، نرم‌افزار اطلاعات، کاربران و روش‌هاست که اين سيستم به منظور نگهداري، مديريت و تحليل هم زمان اطلاعات توصيفي (مانند مشخصات مشترکين) و مکاني (مانند موقعيت مشترکين) است.
وي يکي از اهداف سامانه امور آبفاي شهرستان همدان را افزايش سرعت دسترسي به اطلاعات مورد نياز توسط کاربران دانست و گفت: ايجاد يک بانک اطلاعاتي متمرکز براي جمع‌آوري و به روزرساني اطلاعات، افزايش قدرت تحليل مکاني و توصيفي و تهيه انواع گزارشات مورد نياز و افزايش سرعت خدمات‌رساني به مشترکين از ديگر اهداف اين سامانه به شمار مي‌رود.
مدير امور آبفاي شهرستان همدان با بيان اينکه اطلاعات پايه موجود در سامانه که در حال پايش به منظور افزايش دقت و صحت است، افزود: مشخصات مکاني و توصيفي حدود 110 هزار مشترک و اطلاعات شبکه توزيع به متراژ حدود 860 کيلومتر را نيز انجام مي‌دهد.
وي تصريح کرد: اطلاعات شيرآلات شبکه شامل بيش از 3 هزار و 600 کيلومتر خط انتقال آب و اطلاعات خطوط جمع‌آوري فاضلاب به متراژ حدود 550 کيلومتر از طريق اين سامانه کسب مي‌شود.
آذرتکين با بيان اينکه تراکم حوادث در اين سامانه مشاهده مي‌شود، افزود: در حال حاضر در اين امور قسمت‌هاي مختلف از جمله امور مشرکين، 122، دفتر فني، حوادث، 12 کاربر براي اتصال به سيستم و اخذ و به روز کردن اطلاعات مربوط به هر واحد تعريف شده است.
وي بيان داشت: شبکه‌هاي قديمي و جديدي که تازه احداث شده در گذشته همه در نقشه‌هاي کاغذي بود و اينها نقشه‌برداري شد و شبکه قديم و جديد آب و فاضلاب به صورت ديجيتالي درآمد.
مدير امور آبفاي شهرستان همدان خاطرنشان کرد: اين شبکه‌ها پس از GIS سازي شدن آماده استفاده در اين نرم افزار شد و تمام مشخصات طول شبکه، سازه و شيب شبکه‌ها را به ما گزارش مي‌دهد.
وي در پايان ابراز داشت: تراکم حوادث در نقشه‌ها مشخص مي‌شود و با فرسوده بودن شبکه نسبت به اصلاح آن منطقه اقدام مي‌شود و هر چه ميزان که باشد نيز مشخص مي‌شود.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x