شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
حضور مديرعامل شركت آبفا در برنامه ي زنده ي تلويزيوني پنجره به مناسبت هفته صرفه جوئي

حضور مديرعامل شركت آبفا در برنامه ي زنده ي تلويزيوني پنجره به مناسبت هفته صرفه جوئي

--

عصر سه شنبه و همزمان با هفته صرفه جوئي در مصرف آب مديرعامل شرکت آبفاي استان همدان دربرنامه ي زنده ي تلويزيوني پنجره حضور يافت.به گزارش روابط عمومي شركت آبفااستان همدان،مهندس عزالدين در اين برنامه به سوالات مطرح شده از سوي مجري برنامه پاسخ گفتند.
ايشان در ابتدا با تبريك اعياد شعبانيه، به وضعيت آب در جهان پرداختند و بااشاره به اينکه حجم آب در کره زمين ثابت و در مداري بسته به طور دايم در حال گردش است، تصريح داشت: از اين حجم عظيم آب در واقع حدودا 96 در درياها و اقيانوسها هستند و فقط 2 آبها شيرينند و دائما از حجم اين آب شيرين ها کم خواهد شد.
مهندس عزالدين افزود: در حال حاضر تقريبا از هر سه نفر يکنفر از آب آشاميدني سالم و بهداشتي محروم هستند و پيش بيني مي شود که 25 سال ديگر نيمي از جمعيت جهان از آب سالم و بهداشتي محروم خواهند بود، که اين وضعيت در روستاها و کشورهاي فقير بدترمي باشد.
وي همچنين افزود متوسط بارندگي در اروپا 750 ميلي متر . در آسيا 500 ميلي متر و در ايران 250 ميلي متر و در بعضي از نقاط کشور زير 50 ميلي متر که البته در استان همدان تقريبا بين 340- 350 ميليمتر بارندگي داريم لذا با اين شرايط توجه به اين ماده حياتي از اهميت بالايي برخوردار مي باشد.
مديرعامل شرکت آبفاي استان همدان گفت:درتوليد آب سعي بر اين است که منابع را خوب کنترل کنيم و از هدر روي هاي مرزي و رها شدن آبها جلوگيري نمائيم.ولي در بخش توزيع ما دو تفکر را بايد دنبال کنيم . اول اينکه از هدر روي آبها که با قيمت هاي بسيار بالا بدست مي آيند و شامل تامين – تصفيه و توزيع مي باشند جلوگيري کنيم و در تفکر دوم قيمت آب و قيمت اقتصادي اين کالاي بي بديل است که آمارها و بررسي ها نشان مي دهد که قيمت آب در جوامع شهري و روستائي درايران خيلي ارزان هست. مهندس عزالدين با اشاره به اينکه در کشور ما قيمت يک مترمکعب آب بطور متوسط 250 تومان است و اين در حالي است که  قيمت تمام شده ي آب در ايران  950 تومان است. وي در پايان افزود:در تمام کشورهاي اروپايي ميزان بارندگي آنها خيلي بالاتر يعني همان 3 برابر است و قيمت آب در آنها تقريبا متر مکعبي 5000 تومان هست .لذا تا مادامي که که ارزش اقتصادي آب مشخص نشود ،در مصرف اتفاق خاصي نمي افتد و درآمد حاصل از اين افزايش صرف سرمايه گذاري خواهد شد.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x