شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفاي همدان:بخش لجن تصفيه‌خانه فاضلاب همدان نيازمند 14 ميليارد تومان اعتبار است

مديرعامل آبفاي همدان:بخش لجن تصفيه‌خانه فاضلاب همدان نيازمند 14 ميليارد تومان اعتبار است

--

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: براي تصفيه‌خانه فاضلاب همدان، تاکنون 36 ميليارد تومان هزينه شده است اما براي تکميل بخش لجن تصفيه‌خانه 14 ميليارد تومان مورد نياز است.
مرتضي عزالدين در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از چگونگي روند اجراي تصفيه‌خانه فاضلاب همدان پس از افتتاح اظهار کرد: اين تصفيه‌خانه در زميني حدود 100 هکتار براي جمعيت بالغ بر 500 هزار نفر با ظرفيت يک هزار و 300 ليتر در ثانيه به روش لجن فعال احداث شده است.
وي تصريح کرد: اين تصفيه‌خانه علاوه بر شهرهاي همدان براي شهر بهار، جورقان، مريانج، صالح‌آباد و لاله‌جين طراحي شده تا بتواند پوشش خوبي براي بخش‌هاي کشاورزي و صنعتي شهرها ايجاد کند.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان استفاده از بهترين مصالح داخل و خارج از کشور را از نکات بارز اين تصفيه‌خانه دانست و گفت: ورودي و خروجي تصفيه‌خانه در حد امروزي پنج است که نسبت به ساير تصفيه‌خانه‌ها که 20 تا 25 است، از کيفيت پساب خوبي برخوردار است که اين پساب در اختيار بخش کشاورزي و صنعت قرار مي‌گيرد.
وي از به دست آوردن گاز متان در اين تصفيه‌خانه خبر داد و افزود: براي اين گاز مي‌توان نيروگاه کوچکي احداث کرد که مي‌تواند در گاز CNG مصرف خودروها استفاده شود.
عزالدين يادآور شد: اين تصفيه‌خانه به صورت مستقيم براي 500 نفر ايجاد اشتغال کرده و از نظر فيزيکي بخش مايع کامل شده و به بهره‌برداري رسيده است و در بخش لجن 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که بهره‌برداري در سال‌هاي آينده است اما اميدواريم در ارديبهشت ماه سال آينده به بهره‌برداري برسد.
وي خاطرنشان کرد: محوطه‌سازي تصفيه‌خانه نيز به طور کامل انجام شده است و معابر و ايجاد فضاي سبز در آن اجرا شده است.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: ميزان فاضلابي که اکنون وارد تصيفه‌خانه مي‌شود 380 ليتر در ثانيه است که خروجي نيز تقريباً در همين ميزان است که با در اختيار قرار گرفتن آب منطقه‌اي در بخش کشاورزي و صنعت استفاده مي‌شود.
وي در پايان سخنانش گفت: براي اين تصفيه‌خانه تاکنون 36 ميليارد تومان هزينه شده است اما براي تکميل بخش لجن تصفيه‌خانه 14 ميليارد تومان مورد نياز است.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x