شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
17 کيلومتر شبکه فرسوده فاضلاب همدان اصلاح شده است

17 کيلومتر شبکه فرسوده فاضلاب همدان اصلاح شده است

--

خبرگزاري فارس: مدير آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: امسال تعهد آبفاي همدان، اصلاح 26 کيلومتر شبکه فرسوده است که تاکنون 17 کيلومتر آن را انجام داديم.
مهندس آذرتکين در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بيان اينکه با بارش شديدي که ديروز صورت گرفت، آبگرفتگي معابر در سطح شهر نداشتيم، افزود: سالانه نزديک به 350 شبکه در تعهد شرکت آبفاي شهرستان است که تا قبل از شروع بارندگي شديد که اوايل زمستان است بايد انجام شود.
وي تصريح کرد: از اين ميزان شبکه فرسوده نزديک به 195 کيلومتر انجام داديم و تا ظرف يک ماه نيز مابقي آن را انجام مي‌دهيم.
مدير آب و فاضلاب شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در مناطقي مانند شهرک مدني و فرهنگيان که شيب زمين کم است پس‌دادگي فاضلاب را شاهد بوديم، که بيشتر شست‌وشوها در آن منطقه انجام مي‌شود.
وي با اشاره به اصلاح شبکه فاضلابي در خيابان شريعتي يادآور شد: هر سال شاهد پس‌‌زدگي فاضلاب به داخل مناطقي از چهارراه عباس‌آباد تا فلکه شريعتي بوديم که اين منطقه نيز اصلاح شد.
مهندس آذرتکين خاطرنشان کرد: اگر آبگرفتگي قناتي پيش آيد، از دست ما خارج است اما شدت بارندگي ديروز گزارشي از بيرون‌زدگي فاضلاب منازل نداشت و فاضلاب روند عادي خود را طي کرد.
وي با اشاره به شبکه‌هاي فرسوده اذعان کرد: امسال تعهد ما اصلاح 26 کيلومتر شبکه فرسوده است که تاکنون 17 کيلومتر آن را انجام داديم و اين نقطه قوتي بود.
مدير آب و فاضلاب شهرستان همدان اذعان کرد: تداخل شبکه‌هاي آب‌هاي سطحي و فاضلاب را ما نمي‌توانيم جدا کنيم اما شهرداري مشاور گرفته و روي اين قضيه کار مي‌کند.
وي با بيان اينکه هم‌اکنون آب‌هاي سطحي به داخل تصفيه‌خانه فاضلاب وارد مي‌شوند، ابراز داشت: شرکت آبفاي همدان نيز تدابيري براي آب‌هاي سطحي در نظر گرفته است به طوري که اگر دبي آب بيش از حد باشد، وارد تصفيه‌خانه ما نمي‌شود بلکه وارد رودخانه مي‌شود.
مهندس آذرتکين با بيان اينکه فاضلاب حدود 350 ليتر در ثانيه وارد تصفيه‌خانه مي‌شود، يادآور شد: شبکه‌هاي فاضلاب به علت قدمت زياد و گذشت 60 تا 70 سال از عمر اين شبکه‌ها داراي فرسودگي هستند که بايد به ترتيب اصلاح شوند.
به گفته وي، 50 درصد از 800 کيلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان همدان فرسوده هستند که بايد اصلاح شوند.
وي در پايان سخنانش خاطرنشان کرد: بافت قديم شهر همدان، رينگ اصلي تا بلوار خواجه رشيد و ميدان بعثت و از رينگ دوم مسيرهاي اصلي، شبکه‌هاي فرسوده دارند که بايد به ترتيب اصلاح شوند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x