شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري آبفاي همدان:مشترکان کنتورهاي يخ‌زده را حرارت ندهند

معاون بهره‌برداري آبفاي همدان:مشترکان کنتورهاي يخ‌زده را حرارت ندهند

--

معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مشترکان در هنگام يخ‌زدگي کنتور، اقدام به حرارت کنتور يا لوله‌ها نکنند چرا که با اين کار کنتور دچار خسارت زيادي مي‌شود.
سيد هادي حسيني‌بيدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برودت سرما و يخ‌زدگي کنتورهاي آب اظهارکرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال يخ‌زدگي کنتورهاي آب، از مشترکان آب تقاضا مي‌کنيم که در صورت يخ‌زدگي براي جلوگيري از آن، کنتور را عايق‌بندي کنند.
وي با بيان اينکه دستورالعمل يخ‌زدگي کنتور را به همه شرکت‌هاي شهرستاني و واحدها داده‌ايم، افزود: براي ممانعت از يخ‌زدگي تا جايي که لازم است دستورالعمل‌ها توزيع شد و همزمان با توزيع دستورالعمل‌ها به رؤساي ادارات نيز آموزش‌هايي داديم.
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اينکه دستورالعمل‌هاي يخ‌زدگي کنتورها از طريق برنامه‌هاي راديويي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد، تصريح کرد: در سال 86 با يک يخ‌زدگي ما دچار مشکل شديم و کنتورهاي آب زيادي يخ زدند، اما ما سعي مي‌کنيم که در شب‌هاي خيلي سرد قطعي آب نداشته باشيم، تا لوله‌ها دچار يخ‌زدگي نشوند.
وي از توزيع بالشتک‌هايي به منازل شمالي خبر داد و گفت: خواسته ما از همه شهروندان و مشترکان اين است که در زمان يخ‌زدگي حوضچه کنتور را با عايق گرم نگهداري کنند و اگر کنتور نشتي دارد، برطرف کنند.
حسيني‌بيدار با اشاره به کنتورهايي که در حياط واقع شده‌اند، يادآور شد: مشترکان بايد مراقب باشند آب‌هاي سطحي وارد حوضچه کنتورهايي که داخل حياط نصب شده، نشود چرا که با برودت هوا موجب يخ‌زدگي مي‌شود.
وي به شهروندان توصيه کرد، شيرهاي اضافي در حياط و پشت بام‌ها را از منبع اصلي قطع کرده و آب داخل لوله آن‌ها را تخليه يا عايق‌بندي کنند و در صورت عدم قطعي اين شيرها هر چند ساعت از اين شيرها برداشت آب داشته باشند چرا که جريان آب در لوله باعث عدم يخ‌زدگي در کنتور مي‌شود.
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان با تأکيد بر اينکه در هنگام يخ‌زدگي کنتور مشترکان خود نسبت به بازگشايي اقدام نکنند، افزود: برخي از مشترکان در هنگام يخ‌زدگي کنتور، اقدام به حرارت کنتور و يا لوله‌ها مي‌کنند، که با اين امر کنتور دچار خسارت زيادي مي‌شود.
به گفته وي، از گرفتن آتش مستقيم بر روي کنتور خودداري شود و در زمان يخ‌زدگي با 122 تماس بگيرند تا همکاران آبفا براي بازگشايي آن اقدام کنند چرا که آموزش‌هاي لازم را فراگرفتند.
حسيني‌بيدار خاطرنشان کرد: هر سال با رعايت شهروندان تعداد يخ‌زدگي کمتر است به‌طوري که بيشترين ميزان يخ‌زدگي در سال 86 گزارش شده است و سال قبل 15 مورد يخ‌زدگي در سطح استان داشتيم.
وي در پايان اضافه کرد: در شهرهاي همدان، کبودرآهنگ و رزن به علت برودت هوا ميزان يخ‌زدگي بالا است که بايد مشترکان اين شهرستان‌ها نيز دقت کافي و لازم را داشته باشند.


captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x